Ik denk dat ontbijten heel persoonlijk is. De ene mens heeft het nodig om smorgens wat te eten, pap of vla of een plak brood, en de andere mens kan geen hap of slok pap door de keel krijgen.
Bij mijn kinderen heb ik daar ook verschil tussen gezien.
Degene die geen hap door de keel kon krijgen kreeg wel 4 boterhammen met kaas voor de ochtendpauze mee, want dan had hij pas honger.
De anderen die wel ontbeten, die wilde maar 1 boterhammetje mee voor de ochtendpauze.
Eigenlijk is om 10 uur of half 11 pas wat nemen toch ook een soort ontbijt/ Brunch of zo?
Ik heb nooit veel in eenkeer kunnen eten, nog niet. Kleine porties tegelijk, en liefst 5 keer per dag.
Er zijn mensen die eten graag 3 keer daags veel, daar voelen ze zich goed bij, de ander eet liever vaker kleine porties.
Maar volgens mij gaat het erom wat je eet.
Je mag best een heel groot bord groenten eten, daar wordt je niet dik van, denk ik, witlof of andijvie of zo, das anders dan een groot bord aardappelen met vette jus. Qua callorieen denk ik.
Volgens mij is veel groenten eten gezond.
Wij eten altijd in verhouding erg veel groenten.
Nou moet ik eerlijk zeggen, dat uitgezonderd mijn man (die dus wel heel dik is) wij allemaal er gek op veel groenten zijn, vooral witlof en broccolie, eigenlijk alle soorten groenten.
Volgens mij kan dat geen kwaad, als je het maar kort kookt en geen vet sausje erop doet.
Tijdens mijn zwangerschappen, moest ik 1 dag per week een "fruitdag" doen, om niet te zwaar te worden, maar geen banaan, dus appels en zo, maar geen banaan, want banaan zet aan (dat rijmt)
Wat ik in de familie heb, dat zijn een paar vrouwen die zijn zoals dat heet "verdrieteters" Als ze zich depressief voelen, dan gaan ze snoepen, dus gebak, ijs, noem maar op, die zijn ook erg dik.
Nou weet ik nog wel dat ze opgevoed zijn van, als ze als klein kind pijn hadden, zei mijn tante: snoepje erop.
Dus dan kregen ze een snoepje als ze bv een schaafwondje hadden of gewoon gevallen waren.
Zo kweek je volgens mij verdrieteters, ik heb daar wel aan gedacht toen mijn kids klein waren, omniet te doen van: snoepje erop.
Dat blijft in de geest doorwerken
Om het zo maar uit te drukken, anders weet ik het ook niet.