hier is er in elk geval 1:
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... oort3.html
Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:Ik las gister een boekje van Reyl en die schreef daarin, dat je nooit hoe klein je ook ben mag spotten met het geloof en ook niet over gelovige mensen, als je dit wel zou doen zou je vroeg of laat gestraft worden, hij nam hierbij het voorbeeld van de kinderen die riepen Kaalkop ga op!!!
Dus wat jij zegt over pesten, je wordt er wel voor gestraft, maar is het echt zonde tegen de Heilige Geest??
surfer schreef:Hebben jullie dit niet gezien?
Hebreeen hoofdstuk 6:
4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,
5 En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw,
6 En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken.
Gershwin schreef:surfer schreef:Hebben jullie dit niet gezien?
Hebreeen hoofdstuk 6:
4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn,
5 En gesmaakt hebben het goede woord Gods, en de krachten der toekomende eeuw,
6 En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken.
valt niet veel aan toe te voegen. Dit is volgens mij het antwoord
Charity schreef:Ikke21 schreef:Ik las gister een boekje van Reyl en die schreef daarin, dat je nooit hoe klein je ook ben mag spotten met het geloof en ook niet over gelovige mensen, als je dit wel zou doen zou je vroeg of laat gestraft worden, hij nam hierbij het voorbeeld van de kinderen die riepen Kaalkop ga op!!!
Dus wat jij zegt over pesten, je wordt er wel voor gestraft, maar is het echt zonde tegen de Heilige Geest??
Pesten is niet echt het goede woord, ik bedoel dus echt tegen de Heilige Geest ingaan, of mensen pesten met hun geloof in Christus. Dus eigenlijk Gods kinderen bespotten/pesten. Doordat de Heilige Geest in hen woont keer je, je dan ook tegen de Heilige Geest.
Een zonde tegen de Zoon is inderdaad te vergeven. En daar ging het bij Petrus om. Toch? Niet tegen de H. Geest!
volgens mij is zonde van de Heilige Geest dat je ontkent dat je werken van de heilige Geest ziet. Dus bewust zijn werking onder tafel schuiven.
Joris: Quote:
volgens mij is zonde van de Heilige Geest dat je ontkent dat je werken van de heilige Geest ziet. Dus bewust zijn werking onder tafel schuiven.
Dus al die dominees die beweren dat de EO Jongerendag geen werk van God is zondigen tegen de Heilige Geest en gaan dus verloren?
Klaas schreef:Ik heb er moeite mee Hebreeen 6 zo te interpreteren als zou er voor iemand die ooit geloofde en afvallig wordt geen vergeving mogelijk zou zijn. Als zo iemand berouw zou krijgen is er volgens mij altijd nog vergeving mogelijk.Klaas
Klaas schreef:Duh. Wat een lvreemde ogica. Is de Heilige Geest soms heiliger of meer God dan Jezus dan? Waarom zou een zonden tegen de Heilige Geest zwaarder wegen dan een zonde tegen de Zoon of de Vader?
Klaas schreef:Traditioneel gezien wordt dat Zoon des mensen vaak betrokken op Jezus. Jezus zou dan zeggen dat voor zonden tegen de Zoon wel vergeving mogelijk is maar voor zonden tegen de Heilige Geest niet. Zoals ik al aangaf vind ik dat een vreemde gedachte.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten