Inenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 24 mar 2005 22:02

André schreef:
Gercoo schreef:Wat ik vaak een beetje het schijnheilige vind aan mensen die tegen inenten zijn is dat ze eigenlijk toch wel blij zijn dat de andere mensen wel ingeënt zijn, zodat ze zelf bijna geen kans meer hebben op besmetting, vanwege de buffer om hen heen, een soort van profiteren van de zonde(in hun ogen) van de ander.
Heb jij dat aan "deze" mensen gevraagd, of denk jij dat?

Dat denk ik.
Natuurlijk zeggen de mensen dat niet, en ik heb ook iets verkeerd gezegd dat ze blij zijn dat de anderen zijn ingeënt, maar bewust of onbewust profiteren ze toch van de wel-ingeëntten. Inderdaad op de biblebelts wordt daar veel minder van geprofiteerd, maar op andere plekken wel.
Maar inderdaad zijn ze toch niet zo schijnheilig als ik dacht :wink:

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 24 mar 2005 22:31

Dat de principes bij veel mensen niet zo sterk zijn blijkt uit het volgende: Ooit in een grijs verleden heerste er polio in Nederland (ik denk een jaar of 10 geleden) Veel mensen bij mij op de reformatorische school waren niet ingeënt. De GGD vond dat uiteraard maar niks en stuurde een suikerklontjesbus naar de school. De ouders kregen een brief waarin werd geadviseerd hun kinderen vooral in te enten. Er stond een mega rij voor de bus. Allemaal uit overtuiging niet ingeënt.........
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2005 23:55

joepie schreef:
Optimatus schreef:Dan zijn we het wederom eens :)

Uitkijken hoor, straks blijk ik toch nog mee te vallen :shock: :lol:

Misschien wel, je weet het maar nooit. Christenen kunnen soms best interessant zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 26 mar 2005 17:31

Zijn er hier ook mensen die tegen inenten zijn?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2005 17:43

Het_Bureau schreef:Dat de principes bij veel mensen niet zo sterk zijn blijkt uit het volgende: Ooit in een grijs verleden heerste er polio in Nederland (ik denk een jaar of 10 geleden) Veel mensen bij mij op de reformatorische school waren niet ingeënt. De GGD vond dat uiteraard maar niks en stuurde een suikerklontjesbus naar de school. De ouders kregen een brief waarin werd geadviseerd hun kinderen vooral in te enten. Er stond een mega rij voor de bus. Allemaal uit overtuiging niet ingeënt.........

Waren het blijkbaar gewoon niet eens met de keuze van hun ouders dan..

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 28 mar 2005 10:59

Ben afgelopen week gebeten door een hond... nou, dan is het toch niet meer dan logisch dat je preventief een tetanusprik haalt? Ieder mens heeft de verantwoordlijkheid en plicht om zijn lichaam goed te verzorgen. Onnodig risico gaan lopen lijkt me dan niet goed. Daarom heb ik ook tetanusprik opgehaald.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 11:11

hamlap schreef:Ben afgelopen week gebeten door een hond... nou, dan is het toch niet meer dan logisch dat je preventief een tetanusprik haalt? Ieder mens heeft de verantwoordlijkheid en plicht om zijn lichaam goed te verzorgen. Onnodig risico gaan lopen lijkt me dan niet goed. Daarom heb ik ook tetanusprik opgehaald.

Nou, dan heb je gelijk.
Een maand of 2 geleden, is een vriend van ons, een jongen van 44, ook gebeten door een hond.
Hij kreeg 3 dagen later hoge koorts en moest naar het ziekenhuis.
Hij had tetanus. Na 2 dagen ziekenhuis voelde hij zich best en wilde perse koste wat het kost naar huis. Hij is een dag later overleden.
Niemand geloofde het dat het van een hondebeet kwam.
Maar het is echt waar, want zijn broer en zijn zus zijn bij hem geweest in het ziekenhuis, zijn broer ken ik ook goed.
Ongelovelijk! Overleden door een hondenbeet!

Ik ben van de week door mijn konijn gebeten.
Ik heb niks, maar iedereen zeurde aan mijn kop dat ik een tetanusprik moest halen.
Maar het is nu al lang genoeg geleden, zodat ik weet dat er niks meer gebeurt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 mar 2005 12:56

Maar hoe sta jij dan tegenover inteneten, Maria?

't Is gek, maar Joepie en ik zijn het in fundamentele dingen geloof ik steeds vaker eens. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 mar 2005 12:57

Het_Bureau schreef:Dat de principes bij veel mensen niet zo sterk zijn blijkt uit het volgende: Ooit in een grijs verleden heerste er polio in Nederland (ik denk een jaar of 10 geleden) Veel mensen bij mij op de reformatorische school waren niet ingeënt. De GGD vond dat uiteraard maar niks en stuurde een suikerklontjesbus naar de school. De ouders kregen een brief waarin werd geadviseerd hun kinderen vooral in te enten. Er stond een mega rij voor de bus. Allemaal uit overtuiging niet ingeënt.........

Klopt ja....ik zat aan die bus te denken, en me af te vragen hoe lang dat geleden was...maar volgens mij nog langer...12 jaar terug denk ik, maar maakt niet uit :wink:
Ik had ook een brief....ondertekend door mn ouders...dus ik mocht...maar toen ik op school zat durfde ik niet... :? doodsbang dat ik ziek zou worden van die suikerklont.... :|

Ik ben er geen voorstander van om hele kleine kindjes al in te enten voor van alles en nog wat...maar zou er wat heersen zoals polio ofzo, waar je dus echt vreselijk ziek van kan worden, en verlamd van kan raken, dan zou ik op dat moment niet moeilijk doen...en toch in laten enten...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 28 mar 2005 12:59

Persoonlijk ben ik gewoon voor inenten. Ik vind zelf dat er toch vaak heel respectloos word omgegaan met mensen die principieel tegen inenten zijn.
Neem idd de polio epidemie van jaren geleden. Een dorp als Elspeet dat relatief veel niet ingeente mensen kent, daar zijn toen een aantal mensen getroffen door de polio. Vlakbij was een militaire basis, soldaten reden in hun auto door het dorp heen en joelden de mensen die op de straat liepen uit. Het is voorgekomen. Maar het toont wel het onbegrip vind ik en de respectloosheid. Mensen die zich niet inenten vertrouwen met hun hele hebben en houden op God, vaak zijn ze ook niet verzekerd voor brand of diefstal of dergelijks.
Ik kan daar persoonlijk heel raar tegen aankijken, je hebt toch ook je eigen verantwoordelijkheid? God geeft ons toch ook middelen ter bescherming? Toch vind ik het bijzonder en mooi hoe mensen hun principes uitdragen. Al ben ik het er zelf niet geheel mee eens.
Ik vind ook niet dat we ouders kunnen oordelen als kinderen overlijden aan een ziekte waar tegen je had kunnen worden ingeent. Het ergste wat een ouder kan overkomen is dat een kind overlijd, niemand wil toch beweren dat ouders dat risico bewust nemen? Dat ze dat met "voorbedachte rade doen"?
Ik geloof dat in elk geval niet, elke ouder wil het beste voor hun kind. (daar ga je dan vanuit, er zijn altijd uitzonderingen)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 13:10

Optimatus schreef:Maar hoe sta jij dan tegenover inteneten, Maria?

Ik heb al mijn kinderen wel laten inenten.
Ik vind dat het je plicht is als ouder.
Mijn kinderen zijn vroeger nooit ziek geworden van de prikken die ze kregen. Nooit.
Het schijnt wel te kunnen, maar mijn kinderen merkten niks van die prikken, alleen dat ze heel hard jankten op het moment zelf.
ik ben tegen pokken ingeent en teon mijn oudste klein was, was het net afgeschaft, daar baalde ik wel van, want ze kunnen nu niet naar India.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 13:13

't Is gek, maar Joepie en ik zijn het in fundamentele dingen geloof ik steeds vaker eens. :mrgreen:

Jullie zijn zeker tegen inenten. Zwarte kousen gedoe :?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2005 13:24

Mariamagdalena schreef:

Jullie zijn zeker tegen inenten. Zwarte kousen gedoe :?

Sla jij even de plank mis! Op de bladzijde hiervoor zeggen ze dat ze hartstikke voor zijn. Joepie en Optimatus zijn helemaal geen refo's trouwens, joepie is vrijgemaakt en Opti is PKN en oud-katholiek. Dus kijk een beetje uit met oordelen...

André

Berichtdoor André » 28 mar 2005 13:50

De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.

Volgens mij staat er in de bijbel ook ergens geschreven dat je moet gehoorzamen aan de gene die over je gesteld zijn.

Zijn deze 2 niet in strijd met elkaar als je hier geen gehoor aangeeft?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 13:53

Lalage schreef:Dus kijk een beetje uit met oordelen...

Hallo! Oordelen...........
Als je het een beetje goed gelezen hebt, dan begrijp je toch wel dat het gewoon een grapje is, van dat ik schreef zwarte kousen... ik weet allang bij watvoor kerekn zij zitten.... heb je dan totaal geen gevoel voor humor en voel je je gelijk aangevallen als iemand gewoon een geintje maakt?????
Nounounou!!!!!!!!

Terug naar “Archief”