Sorry Naf,
Wat een volstrekte onzin en zeer gevaarlijk, zoals Jas ook al aangegeven heeft.
Moderator: Moderafo's
frekje schreef:waarnemer schreef:Frekje,
Wie is de koning van de kerk? En waar kan ik dat lezen?
Christus is de Koning van de kerk. En ik lees dit door heel mijn bijbel heen...
En idd, Naf, ik zal weer ietsje ontopicer gaan: waarom noem jij nu de Bijbel een wetboek? Naar mijn mening is de Bijbel eerder een Evangelieboek.
En mijn vertrouwen is niet in dat Boek, maar in de Schrijver van dat Boek. (hoewel dat Boek 100% de waarheid zal spreken, en ik het ook niet direct letterlijk bedoel, ik heb het vertrouwen ook heus wel in dat Boek, omdat God in dat Boek spreekt!)
Naf schreef:Brammetje schreef: Gods woord is mijn handleiding in dit leven - Hij laat mij in Zijn woord zien wie Hij is . Zo is de Bijbel een handleiding voor mij . En beslist geen wetboek .
Beste Brammetje,
De Bijbel, Gods Wetboek, Hij [Jezus, betekend Jahweh is Redding] laat mij in Zijn Woord zien wie Hij is. Amen.
Jezus is de Auteur van de Bijbel die Hij heeft de Bijbel gegeven voor het gehele mensdom. Onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus is de Schepper van hemel en aarde. Hij is Rechter en Zijn uitverkorenen de jury. Ieder persoon die voor de rechterstoel van Christus staat zal schuldig gevonden worden voor het breken van de wet van God en zal voor eeuwig in de Hel geworpen worden:
En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken... En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs. Openbaring 20:12, 15
Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is... En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt! Matthéüs 7:21, 23 Met dit vers duidde Jezus erop aan dat vele kerkgangers in de hel zouden eindigen.
De Bijbel is Heilig: Ik zal mij nederbuigen naar het paleis Uwer heiligheid, en ik zal Uw Naam loven, om Uw goedertierenheid en om Uw waarheid; want Gij hebt vanwege Uw gansen Naam Uw woord [de Bijbel] groot gemaakt. Psalm 138:2
Want zie, Die de bergen formeert, en den wind schept, en den mens bekend maakt, wat zijn gedachte zij, Die den dageraad duisternis maakt, en op de hoogten der aarde treedt, HEERE, God der heirscharen, is Zijn Naam. Amos 4:13
Romeinen 7:12 Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed. Dit vers verwijst naar de Bijbel, Gods Wetboek.
In alle volmaaktheid heb ik een einde gezien; maar Uw gebod is zeer wijd. Mem. Hoe lief heb ik Uw wet! Zij is mijn betrachting den gansen dag. Zij maakt mij door Uw geboden wijzer, dan mijn vijanden zijn, want zij is in eeuwigheid bij mij. Psalm 119:96-98
De Bijbel is leven: Gij hebt de woorden des eeuwigen levens. Johannes 6:68
De Bijbel is het Evangelie, de boodschap van Jezus Christus: Voorts, broeders, ik maak u bekend het Evangelie, dat ik u verkondigd heb, hetwelk gij ook aangenomen hebt, in hetwelk gij ook staat; Door hetwelk gij ook zalig wordt, indien gij het behoudt op zodanige wijze, als ik het u verkondigd heb; tenzij dan dat gij tevergeefs geloofd hebt. Want ik heb ulieden ten eerste overgegeven, hetgeen ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, naar de Schriften; En dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt ten derden dage, naar de Schriften. 1 Korinthe 15:1-4
De Bijbel is Gods adem: Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is. 2 Timotheus 3:16
Brion schreef:Kees Droog schreef:Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
Join us for live fellowship over the Internet: www.ebiblefellowship.com
For more information on the end of the church age: www.familyradio.com
"THE END OF THE CHURCH AGE...AND AFTER".
www.familyradio.com/graphical/literatur ... tents.html
De eigenaar van www.familyradio.com is Harold Camping. Deze oplichter
heeft destijds voorspeld, dat de wereld in 1994 zou vergaan. Als ik
goed ben ingelicht is dat niet gebeurd. De beste man moet toch brood op
de plank hebben, en is nu begonnen met een hetze tegen de kerken.
Gelukkig is er meer informatie op het internet te vinden TEGEN Camping
en zijn familyradio-gedoe, dan VOOR. Ik denk dat jij zo'n beetje de enige
nederlander bent, die er instinkt. Ik heb op alle forums waar je spamt,
nog nooit EEN steunbetuiging voor dit verwerpelijke gedachtengoed gezien.
"Harold Camping has claimed that the era of the Church age has come to an end. He has begun a campaign to tell people to leave their Churches no matter how faithful to the gospel their Church may be. This teaching is false!
Harold Camping is president of Family Stations Incorporated or Family Radio for short. These articles and this site are meant to show that the teaching of Harold Camping is wrong! And it must be stopped. Without an outcry from the programs, listeners and all that care for the corporate church and the Bride of Christ, many will fall under this false teaching."
http://www.familyradioiswrong.com/
Maja de Bij schreef:Als ik even mag knippen en plakken uit een ander topic ("Is de kerk dood?")Brion schreef:Kees Droog schreef:Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
"Harold Camping has claimed that the era of the Church age has come to an end. He has begun a campaign to tell people to leave their Churches no matter how faithful to the gospel their Church may be. This teaching is false!
Harold Camping is president of Family Stations Incorporated or Family Radio for short. These articles and this site are meant to show that the teaching of Harold Camping is wrong! And it must be stopped. Without an outcry from the programs, listeners and all that care for the corporate church and the Bride of Christ, many will fall under this false teaching."
Lijkt me duidelijk.
Naf schreef:Maja de Bij schreef:Als ik even mag knippen en plakken uit een ander topic ("Is de kerk dood?")Brion schreef:Kees Droog schreef:Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
Lijkt me duidelijk.
Beste Maja de Bij,
Dank je wel voor deze informatie.
De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten!*
Gedenk des woords, dat Ik u gezegd heb: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij Mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren.*
Mag God Zich over u ontfermen en zegenen met Zijn genade,
Met vriendelijke groet,
* Matthéüs 10:24-25, Johannes 15:20
Maja de Bij schreef:Als ik even mag knippen en plakken uit een ander topic ("Is de kerk dood?")Brion schreef:Kees Droog schreef:Het tijdperk van de kerk is voorbij, maar de gemeenschap leeft voort:
... De beste man moet toch brood op de plank hebben, en is nu begonnen met een hetze tegen de kerken.
jas schreef:Realiseer je je ook dat het jouw schuld is als mensen na het lezen van jouw boodschappen verloren gaan en zich niet 'bekeren'?
Naf schreef:jas schreef:Realiseer je je ook dat het jouw schuld is als mensen na het lezen van jouw boodschappen verloren gaan en zich niet 'bekeren'?
Beste Jas,
God spreekt alleen door Zijn Woord de Bijbel, niet met woorden die de menselijke wijheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. vgl. 1 Korinthe 2:13
"Realiseer je je ook dat het jouw schuld is als mensen na het lezen van jouw boodschappen verloren gaan en zich niet 'bekeren'?"
Jas, a.u.b. waar kan ik dit kontroleren in de Bijbel of deze woorden van God zijn of van een andere geest zijn? dank je wel.
De Bijbel, Gods Woord, onderwijst ons dat niemand kan zichzelf "bekeren', de Heere en Zaligmaker Jezus Christus doet AL het werk van zaligmaken. Ook lees ik in de Bijbel dat NIEMAND kan Zijn uitverkorenen uit Zijn hand rukken. zie de versen hier beneden:
Ezechiël 34:10 Alzo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik wil aan de herders, en zal Mijn schapen van hun hand eisen, en zal ze van het weiden der schapen doen ophouden, zodat de herders zichzelven niet meer zullen weiden; en Ik zal Mijn schapen uit hun mond rukken, zodat zij hun niet meer tot spijze zullen zijn.
Johannes 10:28 En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en NIEMAND zal dezelve uit Mijn hand rukken.
Johannes 10:29 Mijn Vader, die ze Mij gegeven heeft, is meerder dan allen; en NIEMAND kan ze rukken uit de hand Mijns Vaders.
De Bijbel in Johannes 11 geeft een uitstekend voorbeeld dat God alléén ál het werk doet om ons zalig te maken. Christus bracht een man bij de naam Lázarus in het leven, die al voor vier dagen dood was. Jezus, stond buiten het graf van Lazarus en gaf hem een bevél, “Lázarus kóm úit.” Het is duidelijk, dat het stinkende lijk in het graf Hem niet kon horen en niet aan Hem gehoorzaam kon zijn.
De Bijbel zegt, dat voordat wij zalig werden wij geestelijk dood waren. En toch beveelt God ons om God te zoeken en te geloven en ons te bekeren. Echter, precies zoals het onmogelijk was voor de dode Lázarus gehoorzaam aan Gods bevel te zijn, en uit het graf te komen, is het ook onmogelijk voor een persoon die geestelijk dood is, gehoorzaam te zijn, om aan Jezus te geloven voor zaligheid.
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. (Johannes 6:44)
Toch hoorde Lázarus het bevel van Jezus en kwam als een levende persoon uit het graf. Hoe is dat gebeurt? Het betekend, dat toen Jezus Lázarus het bevel gaf om uit zijn graf te komen, Jezus in Zijn Geest dat graf is in gegaan en heeft het stinkende lijk lichamelijk leven gegeven, oren om te hóren en de wíl en krácht om aan het bevél van Christus te gehóórzamen.
Zo, voor degenen die in Gods plan voor zaligheid zijn, geeft Hij hét bevél om te gelóven en te bekéren, en geréd te worden. Hij spreekt tegen geestelijke lijken, die uit hun zélf nóóit zalig kunnen worden. Toch zijn er degenen, die aan Jezus beginnen te geloven als Zaligmaker, en vinden dat zij het gelukkigste zijn, wanneer zij Góds wíl doen. Het bewijs in hun leven, dat zij zalig geworden zijn.
Dit kan alléén gebeuren doordat God hen het bevel gegeven heeft om te geloven, God is in hun leven gekomen en heeft hun zalig gemaakt. Omdat Hij hen zalig gemaakt heeft, zij vonden dat zij waren gekomen om in Jezus te geloven. Ook vonden zij, dat zondigen heel onaangenaam voor hen begon te worden. Het was duidelijk dat God hun had gekozen voor zaligheid en wanneer zij het Evangelie hoorden, heeft God Zijn Woord in hun leven toegepast en zijn zij zalig geworden.
Indien ú niet zalig gemaakt bent, luister dan heel aandachtig naar de Bijbel. Ernstig en biddende de Bijbel blijven lezen. Het zou kunnen zijn, dat óók u zaligheid van God ontvangt, als God door zijn Wet boek de Bijbel u roept.
ONDANKS, DAT U VERSCHRIKKELIJK GELEEFD HEEFT, EN HOE ERG U OOK GEZONDIGD HEEFT, HET IS VOLLEDIG MOGELIJK DAT DOOR GODS GENADE U OOK GEKOZEN BENT, OM DOOR GOD ZALIG TE WORDEN.
Denk er aan, dat Gód álles in Zijn eigen tijd doet. Daarom, moet U geduldig op God wachten, intussen de Bijbel blijven onderzoeken.
Het is goed, dat men hope, en stille zij op het heil des HEEREN. (Klaagliederen 3:26)
In God is mijn Heil en mijn Eer; de Rotssteen mijner sterkte, mijn Toevlucht is in God. Vertrouw op Hem te aller tijd, o gij volk! Stort ulieder hart uit voor Zijn aangezicht; God is ons een Toevlucht. Sela. (Psalmen 62:8-9)
BENT U BEREID GOD TE ONTMOETEN?
Boekenlezer schreef:Wat is dat voor vage sekte, wat Naf zo promoot?
Ik moet ineens denken aan een sektestichter met de achternaam Griffioen. Die zei: "Ik ben de Heer", en die was oorspronkelijk afkomstig uit de Gereformeerde Gemeenten, en had van daaruit zodoende veel in zijn spraakgebruik. Heeft het met die Griffioen te maken?
jas schreef:Naf schreef:jas schreef:Realiseer je je ook dat het jouw schuld is als mensen na het lezen van jouw boodschappen verloren gaan en zich niet 'bekeren'?
Ja, dat ben ik. Maar de manier waarop jij de weg der zaligheid voorstelt klopt voor geen meter. Natuurlijk is het een eenzijdig Godswerk, maar zoals jij het stelt is het Gods schuld als we verloren gaan. Want ja, je kunt er immers toch niets aan doen?
Naf schreef:Elbert schreef: Moeten we samenkomen met de mensen van Family Radio of een aanverwante groepering? En wat als ik niet in de wederkomst in 2011 geloof?
Wij zijn gekomen aan het eind van het tijdperk kerk, De Heere God heeft 1900 jaar met Zijn Geest gewerkt door de kerken.
Samenkomen met ware gelovige in Christus, kan gewoon bij je thuis en op het Internet E-Bible Fellowship: installeren van “Pal Talk” software is gratis. Zodra het geïnstaleerd is bezoek het “Meet New Friends” plaats van “Pal Talk” en neem deel aan de EBibleFellowship kamer die 24 uur per dag open is en 7 dagen per week.
AD 2011 verwijs ik je naar Family Radio “Literature Online”:
“TIME HAS AN END”
A BIBLICAL HISTORY OF THE WORLD 11.013 BC – 2011 AD
"The Biblical Calendar of History"
http://www.familyradio.com/graphical/literature/frame/
Bible Ministries International:
Proclaiming the Gospel of "Sin, Righteousness and Judgment" to the World (John 16:8)
www.bibleministriesinternational.org
Matth. 24:36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Matth. 24:42: Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Matth. 24:44: Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen
Matth. 25:13: Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal.
1 Thess. 5:2: Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.
2 Petr. 3:10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.
Openb. 16:15 Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
elbert schreef:Naf schreef:Elbert schreef: Moeten we samenkomen met de mensen van Family Radio of een aanverwante groepering? En wat als ik niet in de wederkomst in 2011 geloof?
Wij zijn gekomen aan het eind van het tijdperk kerk, De Heere God heeft 1900 jaar met Zijn Geest gewerkt door de kerken.
Samenkomen met ware gelovige in Christus, kan gewoon bij je thuis en op het Internet E-Bible Fellowship: installeren van “Pal Talk” software is gratis. Zodra het geïnstaleerd is bezoek het “Meet New Friends” plaats van “Pal Talk” en neem deel aan de EBibleFellowship kamer die 24 uur per dag open is en 7 dagen per week.
AD 2011 verwijs ik je naar Family Radio “Literature Online”:
“TIME HAS AN END”
A BIBLICAL HISTORY OF THE WORLD 11.013 BC – 2011 AD
"The Biblical Calendar of History"
http://www.familyradio.com/graphical/literature/frame/
Bible Ministries International:
Proclaiming the Gospel of "Sin, Righteousness and Judgment" to the World (John 16:8)
www.bibleministriesinternational.org
De Bijbel geeft hierop als antwoord:Matth. 24:36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Matth. 24:42: Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Matth. 24:44: Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen
Matth. 25:13: Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal.
1 Thess. 5:2: Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.
2 Petr. 3:10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.
Openb. 16:15 Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten