waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2005 13:55

Toch ben ik het gewoon met Jas eens. In zulke gelegenheden hoor je niet thuis als Christen. De soort muziek en het soort vertier past niet binnen een Christelijke levensstijl. En zo zou ik het ook gewoon zeggen.
Ik denk dat ze dat meer waarderen dan zo een onzin verhaaltje dat je er niet zo van houd. Duidelijkheid en eerlijkheid siert je alleen.
En waarom zouden we niet uit durven komen voor ons Christen zijn?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 mar 2005 14:08

jas schreef:
Raido schreef:
Discobezoek past niet binnen mijn christelijke levensstijl. Dit soort vermaak is in strijd met wat God in de Bijbel van me verlangt
Je uitleven in een disco niet... maar de disco an sich niet.

Je hoort er absoluut niet thuis als Christen. Beetje slappe redenering van je.
Dat jij je als een rund hebt lopen vermaken in disco's of cafe's is geen maatstaaf voor iemand die daar gewoon normaal zou kunnen omgaan.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2005 14:18

Nu, ik heb me nog nooit lopen vermaken in een disco en ook ik vind dat het niet past in een Christelijke levensstijl om daar te zijn.
Ook al leef je je niet uit. Je verkeerd gewoon in verkeerde kringen.
En bent daar om????ja om wat eigenlijk?
Voor de gezeligheid?
Volgens mij kun je met niemand gezellig praten omdat de muziek zo hard staat. En is er muziek waar je niet naar hoort te luisteren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2005 14:56

Volgens mij ben je nog nooit in een disco geweest en praat je over dingen waar je weinig van af weet ;)

Ik vind dat je als christen best een avondje mag dansen op muziek, ook al stata die misschien ietsje hard... Het ligt er alleen aan waar en hoe en waarom... maar daar rekening mee houdend zijn er best wel plaatsen waar je best heen kan gaan. Er zijn zoveel verschillende disco's met verschillend publiek, verschillende stijlen, verschillende mensen etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 08 mar 2005 14:59

Ik ben er nog nooit geweest, inderdaad. Maar moet ik er perse geweest zijn om er een mening over te hebben?
Je hoefd toch ook niet naar hoeren geweest te zijn om te weten dat je er niet hoort?

Overkill

Berichtdoor Overkill » 08 mar 2005 15:09

joepie schreef:Ik ben er nog nooit geweest, inderdaad. Maar moet ik er perse geweest zijn om er een mening over te hebben?
Je hoefd toch ook niet naar hoeren geweest te zijn om te weten dat je er niet hoort?

Ik denk dat iemand die er wel geweest is er zeker een beter beeld over kan vormen, daarnaast is niet elke disco hetzelfde.
Verder ben ik het wel met jas eens.
Maar eigenlijk kan ik me er niet druk over maken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mar 2005 15:12

Misschien is dit een tip: vraag even wat voor mensen er nog meer gaan. Als je gezellig met een groepje vrienden naar een gezellige disco gaat, dan ga je gewoon lekker mee. Als het een stuiterende lonsdale zaal is, blijf je lekker thuis.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 mar 2005 15:15

Optimatus schreef:Misschien is dit een tip: vraag even wat voor mensen er nog meer gaan. Als je gezellig met een groepje vrienden naar een gezellige disco gaat, dan ga je gewoon lekker mee. Als het een stuiterende lonsdale zaal is, blijf je lekker thuis.

O, dus we hoeven alleen thuis te blijven als het maatschappelijk gezien onverantwoord is?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 16:02

Optimatus schreef:
Maar dan zou je volgens jouw redenering alle vormen van vertier meteen moeten afwijzen. Ik zie dat anders: het gaat er mijns inziens om HOE je met vertier omgaat. Een beetje volgens het adagium: "Geniet maar drink met mate"

Het gaat hier niet slechts om 'wat' drinken. Een discotheek is een broedplaats voor duivelse krachten. Waarom? Omdat daar veel jongeren komen, murwgemaakt door drank, muziek, licht, en soms pillen, die een bijna weerloos slachtoffer vormen voor duivelse machten die zo ongestoord hun werk kunnen doen.
En vertier, ja wat is vertier? Vertier wat hand in hand gaat met liederlijkheid (en dat doet het vertier in een disco) is uit en van den boze. Dat soort vertier moet je dus niet zoeken.
Ik vraag me wel eens af. Het is Gods bedoeling geweest dat wij ons in Hem en in Zijn schepping zouden verlustigen. Maar willen we dat eigenlijk wel?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 16:06

Raido schreef:
jas schreef:
Raido schreef:
Discobezoek past niet binnen mijn christelijke levensstijl. Dit soort vermaak is in strijd met wat God in de Bijbel van me verlangt
Je uitleven in een disco niet... maar de disco an sich niet.

Je hoort er absoluut niet thuis als Christen. Beetje slappe redenering van je.
Dat jij je als een rund hebt lopen vermaken in disco's of cafe's is geen maatstaaf voor iemand die daar gewoon normaal zou kunnen omgaan.

Ik vind het niet erg dat jij met stenen gooit vanwege mijn vroegere levenswijze. Maar één ding weet ik wel. Ik was niet anders dan alle anderen die in die disco of kroeg waren. Die zogenaamde 'normalen' waar jij het nu over hebt, ben ik daar in elk geval nooit tegengekomen.
Het is een gehos, gespring, lichamelijke opwinding, lichamen tegen en door elkaar, drank, herrie, etc.
Wat is normaal doen in een disco?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 mar 2005 16:10

Marnix schreef:
Ik vind dat je als christen best een avondje mag dansen op muziek, ook al stata die misschien ietsje hard...

Je zegt het goed Marnix. Jij vindt.
Maar wat zegt de Bijbel?
Jakobus zegt in zijn brief het volgende:
"Indien iemand onder u dunkt, dat hij godsdienstig is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, dezes godsdienst is ijdel.
De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld."

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 mar 2005 16:19

Ik vind het niet erg dat jij met stenen gooit vanwege mijn vroegere levenswijze. Maar één ding weet ik wel. Ik was niet anders dan alle anderen die in die disco of kroeg waren. Die zogenaamde 'normalen' waar jij het nu over hebt, ben ik daar in elk geval nooit tegengekomen.
Het is een gehos, gespring, lichamelijke opwinding, lichamen tegen en door elkaar, drank, herrie, etc.
Wat is normaal doen in een disco?
Het was niet bedoeld als persoonlijke aanval Jas, sorry daarvoor, dat rund bedoelde ik als in het massale gedreun en gefeest als een kudde vee. Ik vind een disco niks, de muziekstyle zegt me niets ik vind het ook rot herrie. Maar daarbij ben ik niet tegen disco's, of mensen die er naar toe zouden willen. Er is niks tegen op hossen op muziek, drank, gespring..

zichzelven onbesmet bewaren van de wereld
remonstransch!! je kunt het zelf niet!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mar 2005 16:22

jas schreef:
Optimatus schreef:
Maar dan zou je volgens jouw redenering alle vormen van vertier meteen moeten afwijzen. Ik zie dat anders: het gaat er mijns inziens om HOE je met vertier omgaat. Een beetje volgens het adagium: "Geniet maar drink met mate"

Het gaat hier niet slechts om 'wat' drinken. Een discotheek is een broedplaats voor duivelse krachten. Waarom? Omdat daar veel jongeren komen, murwgemaakt door drank, muziek, licht, en soms pillen, die een bijna weerloos slachtoffer vormen voor duivelse machten die zo ongestoord hun werk kunnen doen.
En vertier, ja wat is vertier? Vertier wat hand in hand gaat met liederlijkheid (en dat doet het vertier in een disco) is uit en van den boze. Dat soort vertier moet je dus niet zoeken.
Ik vraag me wel eens af. Het is Gods bedoeling geweest dat wij ons in Hem en in Zijn schepping zouden verlustigen. Maar willen we dat eigenlijk wel?

Maar beste Jas,

Ik ben nog nooit stomdronken uit een disco thuisgekomen, van pillen houd ik mij verre, in de tentjes waar ik af en toe mijn neus laat zien, wordt geen duivelse muziek gedraaid en met licht ben ik altijd erg blij omdat ik dan tenminste zie waar ik loop.

Ik weet niet waar jij af en toe opduikt, maar de gelegenheden die ik af en toe bezoek, staat niet garant voor verduiveling.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2005 16:40

jas schreef:
Marnix schreef:
Ik vind dat je als christen best een avondje mag dansen op muziek, ook al stata die misschien ietsje hard...

Je zegt het goed Marnix. Jij vindt.
Maar wat zegt de Bijbel?
Jakobus zegt in zijn brief het volgende:
"Indien iemand onder u dunkt, dat hij godsdienstig is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, dezes godsdienst is ijdel.
De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld."

Ik kan naar sommige (niet naar alle) disco's rustig gaan, daar lol hebben met vrienden, ff lekker dansen... Zonder last te hebben van lichamelijke opwinding, lichamen tegen en door elkaar, teveel drank, pillen en ga zo maar door. De bijbel zegt me niet dat dat fout is, ik krijg er ook geen enorm schuldgevoel van... als ik me zou blootstellen aan de macht van de duivel zou ik er niet heengaan.. maar dat is niet het geval, hoewel jij daar allicht anders over zou denken... maar aangezien je vindt dat je als christen niet eens naar een gewone kroeg kan had ik ook niet anders verwacht. Maar goed, ik ben het niet met je eens en dat zal je ook niet verbazen denk ik ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2005 18:01

Discotheken zijn van Satan, de muziek die er gedraait wordt ook, en als je naar disco's gaat ben je ook van Satan... Hallelujah... Amen.

En ik dult geen tegenspraak...

Terug naar “Archief”