W(hat) W(ould) J(esus) D(o) ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 11 mar 2005 15:56

hijwel schreef:
Marnix schreef:Als iemand zit te vloeken erger ik me daar aan. Is dat dan onjuist? Zo'n persoon lastert wel God op dat moment.

waarom erger je je? en waar komt die ergenis vandaan? Is dat uit liefde voor God?

- je kan boos worden omdat ze met jou God spotten.
- je kan verdrietig worden als jou God wordt gelastert

ik kan me niet ergeren aan iemand zonder dat ik mezelf er naast zal plaatsen. Ergeren is iets van neerzien op iemand.. Ik erger mij omdat jij zo doet.. (ik zelf zou dat nooit doen)

Nooit.... zeg nooit nooit! Ik denk dat ieder mens zich weleens ergert of irriteert. En waarom zou dat gelijk fout zijn?
Je ergert je omdat je er niet tegen kunt dat mensen vloeken, met God spot, terwijl God juist zo'n enorm goede God is.
Ergernis is een lichte vorm van boosheid. Boosheid is niet verkeerd.

Hoe zie jij dat? Ergeren is iets van neerzien op iemand? Waarom? Je weet zelf dat je zulke dingen ook kunt doen. Je kunt die persoon echt nog respecteren en op gelijke lijn zetten als jezelf als je je aan het gedrag van deze persoon ergert. Waarom zou ergeren 'fout' zijn?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 11 mar 2005 17:34

ik denk dat er een verschil is tussen het ergeren aan iemand. dan je ergeren aan het gedrag van iemand.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mar 2005 20:32

ik heb net een WWJD armbandje gekocht (eindelijk) en een armbandje met F.R.O.G. Ik hoop dat het bij mij helpt
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 23:00

mw schreef:ik heb net een WWJD armbandje gekocht (eindelijk) en een armbandje met F.R.O.G. Ik hoop dat het bij mij helpt

Waar staat dat laatste voor?
En helpt het?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mar 2005 23:08

essieee schreef:
mw schreef:ik heb net een WWJD armbandje gekocht (eindelijk) en een armbandje met F.R.O.G. Ik hoop dat het bij mij helpt

Waar staat dat laatste voor?
En helpt het?

Fully Rely on God (vertrouw op God)

vanavond heb ik nog niet echt beslissingen moeten nemen, dus of het helpt weet iknog niet :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 12 mar 2005 08:46

ik heb ook zo'n bandje elke dag om, maar het helpt niet zo. als ik dat bandje weer zie denk ik: wat een leuke kleurtjes :oops: zelfs mijn mentor heeft me er wel eens op gewezen dat ik dat bandje niet voor niets om heb.

maar het is wel goed om je af te vragen wat Jezus gedaan zou hebben als hij nog op aarde was want god was tenslotte volmaakt in het houden van Gods geboden en zouden wij dat ook niet moeten zijn???
leven is het meervoud van lef!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2005 15:15

Hijwel, blijkbaar heb je een heel ander idee van het woord "ergeren" dan ik heb. Ik denk bij ergeren helemaal niet aan neerzien op een ander of zo... het zou een manier van ergeren kunnen zijn... maar ergeren is gewoon als je je ergens in negatieve zin druk om maakt...

Maar goed, genoeg over een woord gepraat... We bedoelen het zelfde... volgens jou uitleg van het woord ergeren deed Jezus dat niet en volgens mijn uitleg deed Hij dat wel... in beide gevallen bedoelen we het zelfde ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mar 2005 00:45

owke marnix :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 mar 2005 11:59

Ja, moordneigingen, van die bandjes ja... Pas maar op, tegenwoordig loop ik los.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 12:02

ik had ooit eens een bandje met een tegen reactie op PUSH (Pray Until Something Happen), daar stond op PBNH (Pray But Nothing Happen)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2005 13:17

kurtyo schreef:Ja, moordneigingen, van die bandjes ja... Pas maar op, tegenwoordig loop ik los.

Ach ach ach.

Wat moet jij een zwaar leven hebben :)

Als je zo aggressief wordt van zoiets....

Moordneigingen om een stoffen banje met 4 letters en 4 punten er op... misschien moet je je es laten nakijken :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 17:11

Marnix schreef:
kurtyo schreef:Ja, moordneigingen, van die bandjes ja... Pas maar op, tegenwoordig loop ik los.

Ach ach ach.

Moordneigingen om een stoffen banje met 4 letters en 4 punten er op... misschien moet je je es laten nakijken :D

Of juist zo'n bandje om doen......!

Sparkle
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sparkle » 15 mar 2005 14:50

Pas hoorde ik nog wel iets goeds wat betreft dit onderwerp.
'In plaats van je af te vragen What Would Jesus Do, kun je je beter afvragen What Has Jesus Done?'

Ben jíj er al uit wat Hij voor jóu gedaan heeft!?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 15 mar 2005 17:08

Sparkle schreef:Pas hoorde ik nog wel iets goeds wat betreft dit onderwerp.
'In plaats van je af te vragen What Would Jesus Do, kun je je beter afvragen What Has Jesus Done?'

Ben jíj er al uit wat Hij voor jóu gedaan heeft!?
Mee eens Sparkle. Welkom trouwens :wink: What Has Jesus Done? Hij is gestorven aan het kruis voor jou!
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2005 01:27

essieee schreef:
Marnix schreef:

Ach ach ach.

Of juist zo'n bandje om doen......!

Hehe inderdaad :)

Sparkle, daar begint het inderdaad mee... eerst wat Jezus voor je heeft gedaan... maar als je dat beseft en je Hem wil volgen wordt het WWJD belangrijk... of: What does Jesus want me to do. Of gewoon in het nederlands: Wat wil Jezus dat ik doe.

Terug naar “Archief”