Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten weg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reza
Verkenner
Verkenner

Re: Vrede in Israel en de palestijnse gebieden, kolonisten w

Berichtdoor reza » 24 apr 2003 11:40

FrankB schreef:Om de vrede in Israel en de palestijnse gebieden dichterbij te brengen is volgens mij de meest belangrijke maatregel de totale ontruiming van alle joodse nederzettingen in bezet (palestijns) gebied. Al die kolonisten terug naar Israel.

Vandaag is op de site van de volkskrant (buitenland) overigens nog een bizar (en eigenlijk ook hilarisch) stukje te lezen over de begrafenis van zo'n extremistische mafketel die eerder deze week door 2 palestijnen werd doodgeschoten. Iemand die Baruch Goldstein en de Kachbeweging aanhangt verdient eigenlijk ook niet beter dan te worden verwijderd uit de samenleving.

Ondanks alle reacties op deze topic begrijp ik nog steeds niet waarom het allereerst nodig is dat de joodse kolonisten verhuizen. Goed, stel je voor, alle joden weg uit de 'palestijnse gebieden' (het schijnt discutabel te zijn of deze gebieden aan hen toebehoren, maar laten we daar voor het gemak eens even van uit gaan). Vervolgens een eigen staat voor de palestijnen. Daar zijn ze nu al mee bezig, maar ze rollen nu al vechtend over straat (Abbas en Arafat). Dat word dus niks (kijk maar naar de LPF). Ondertussen gaan de aanslagen in Israël (het land van de joden waar de palestijnen dus GEEn recht op hebben nog gewoon door. Want er zijn ook palestijnse extremisten (daarheb jij het uiteraard niet over) die zichzelf opblazen ten koste van (meest) onschuldige mensen. Voor wie is het dan vrede?

Voor de palestijnen? Nee, want Arafat misbruikt zijn eigen volk (hij heeft zoveel miljard euro verduisterd bestemd voor hulpgoederen voor het lijdende palestijnse volk) en ze kunnen nog nuiet eens een regering bij elkaar krijgen. De joden? Nee, want ondanks hun opoffering worden ze nog steeds bekogeld met stenen en bedreigd door aanslagen.
Doe mar gek, dan doej' al gewôn zat!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 24 apr 2003 12:21

RPGtB schreef:En dan hebben we het dus nog steeds niet gehad over wat er gebeurd in Zuid- Sudan en andere Afrikaanse landen! GA daar ook eens op in........

Lijkt mij zeer relevant voor de situatie in Israel ... :?

RPGtB schreef:En als ik jullie dus goed begrijp dan hebben volgens jullie de Arabieren in 2020 het recht om de randstad op te eisen? De ware inhoud van democratie?

Als een land is van het volk dat er woont, moet ik constateren dat arabieren een minderheid vormen in de randstand; er zijn meer autochtonen ...

RPGtB schreef:En dat ze er eeuwen langer zouden wonen? Wel.... In Kosovo woonden al langer Slavischen dan Moslim, die zijn er pas tijdens de veldtochten van Sultan Suleiman komen wonen. Dus da's zelfs in dat geval niet waar.

Laten dit argument vooral niet gaan spiegelen naar Israel ... :wink:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 24 apr 2003 12:27

reza schreef:
FrankB schreef:Om de vrede in Israel en de palestijnse gebieden dichterbij te brengen is volgens mij de meest belangrijke maatregel de totale ontruiming van alle joodse nederzettingen in bezet (palestijns) gebied. Al die kolonisten terug naar Israel.
Vandaag is op de site van de volkskrant (buitenland) overigens nog een bizar (en eigenlijk ook hilarisch) stukje te lezen over de begrafenis van zo'n extremistische mafketel die eerder deze week door 2 palestijnen werd doodgeschoten. Iemand die Baruch Goldstein en de Kachbeweging aanhangt verdient eigenlijk ook niet beter dan te worden verwijderd uit de samenleving.

Ondanks alle reacties op deze topic begrijp ik nog steeds niet waarom het allereerst nodig is dat de joodse kolonisten verhuizen. Goed, stel je voor, alle joden weg uit de 'palestijnse gebieden' (het schijnt discutabel te zijn of deze gebieden aan hen toebehoren, maar laten we daar voor het gemak eens even van uit gaan). Vervolgens een eigen staat voor de palestijnen. Daar zijn ze nu al mee bezig, maar ze rollen nu al vechtend over straat (Abbas en Arafat). Dat word dus niks (kijk maar naar de LPF). Ondertussen gaan de aanslagen in Israël (het land van de joden waar de palestijnen dus GEEn recht op hebben nog gewoon door. Want er zijn ook palestijnse extremisten (daarheb jij het uiteraard niet over) die zichzelf opblazen ten koste van (meest) onschuldige mensen. Voor wie is het dan vrede?
Voor de palestijnen? Nee, want Arafat misbruikt zijn eigen volk (hij heeft zoveel miljard euro verduisterd bestemd voor hulpgoederen voor het lijdende palestijnse volk) en ze kunnen nog nuiet eens een regering bij elkaar krijgen. De joden? Nee, want ondanks hun opoffering worden ze nog steeds bekogeld met stenen en bedreigd door aanslagen.

Ik denk dat je vrede alleen kunt bereiken door EN en EN en EN te doen.

EEN van die ENnetjes is het opgeven van de gekoloniseerde gebieden door Israel ...

een ander ENnetje is de oprichting van een Palestijnse democraties RECHTSstaat ...

OOK een ENnetje is een internationale samenwerking om terroristische aanslagen terug te dringen door de DADERS aan te pakken en niet door te VERGELDEN met onschuldig bloed.

NOG een ENnetje is gelijke rechten en mensenrechten voor alle inwoners van zowel Israel als de nieuwe staat Palestina.

John

reza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor reza » 08 mei 2003 11:24

groenrondballetje schreef:
reza schreef:

EEN van die ENnetjes is het opgeven van de gekoloniseerde gebieden door Israel ...

een ander ENnetje is de oprichting van een Palestijnse democraties RECHTSstaat ...

OOK een ENnetje is een internationale samenwerking om terroristische aanslagen terug te dringen door de DADERS aan te pakken en niet door te VERGELDEN met onschuldig bloed.

NOG een ENnetje is gelijke rechten en mensenrechten voor alle inwoners van zowel Israel als de nieuwe staat Palestina.

John

Helemaal mee eens.
Het lijkt misschien alsof ik helemaal pro-israel ben en helemaal anti-pali, maar dat kwam doordat ik reageerde op Frank B.
Helemaal mee eens dat beide partijen water bij de wijn moeten doen.
Nu is het vredesplan gelanceerd door de VS en VN en weet ik nog meer...
Wie zijn er weer tegen??? :x
Juist,..... hamas, hamas, hamas, oftewel die terroristen die de vrede opblazen :x :x :x
(sorry Frank B jou zal vast wel weer een of andere joodse religieuze splintergroepering bekend zijn die het vredesplan ook afwijst, maar ik heb het niet kunnen vinden...!)

reza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor reza » 08 mei 2003 11:26

groenrondballetje schreef:
reza schreef:

John

Helemaal mee eens.
Het lijkt misschien alsof ik helemaal pro-israel ben en helemaal anti-pali, maar dat kwam doordat ik reageerde op Frank B.
Helemaal mee eens dat beide partijen water bij de wijn moeten doen.
Nu is het vredesplan gelanceerd door de VS en VN en weet ik nog meer...
Wie zijn er weer tegen??? :x
Juist,..... hamas, hamas, hamas, oftewel die terroristen die de vrede opblazen :x :x :x
(sorry Frank B jou zal vast wel weer een of andere joodse religieuze splintergroepering bekend zijn die het vredesplan ook afwijst, maar ik heb het niet kunnen vinden...!)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 08 mei 2003 12:05

Misschien een beetje offtopic, maar toch even:

GRB:
Als een land is van het volk dat er woont, moet ik constateren dat arabieren een minderheid vormen in de randstand; er zijn meer autochtonen ...

De vraag is hoe lang dat nog duurt... Ik zie met lede ogen aan dat de 'Nederlanders' van buitenlandse afkomst zich in vergelijking tot de gem. Nederlander voortplanten als koneinen! Als ik zie dat een stad als Rotterdam al voor ruim de helft uit kleurlingen bestaat dan zou m'n broek bijna afzakken. Onder een autochtoon versta ik een blanke man van Nederlandse afkomst. (uiteraard is de 3egeneratie Marokkaan volgens de wet ook een zogenaamde autochtone Nederlander, maar dat komt er bij mij niet in)

Tussen de Joden en Palestijnen komt het nooit goed. Misschien is het daarom juist goed dat ze een hoog hek ertussen poten. Palestijnse staat = prima, maar laat ze dan zelf die extremistische gekken onder controle houden..!

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 08 mei 2003 12:32

Ik zie met lede ogen aan dat de 'Nederlanders' van buitenlandse afkomst zich in vergelijking tot de gem. Nederlander voortplanten als koneinen! Als ik zie dat een stad als Rotterdam al voor ruim de helft uit kleurlingen bestaat dan zou m'n broek bijna afzakken. Onder een autochtoon versta ik een blanke man van Nederlandse afkomst. (uiteraard is de 3egeneratie Marokkaan volgens de wet ook een zogenaamde autochtone Nederlander, maar dat komt er bij mij niet in)

Indien je in Vlaanderen woonde zou ik zeggen: sluit je aan bij het Vlaams Blok, je zal er zeker welkom zijn :!:

Kun je me ook vertellen wat een konEIn is? Ik ben ervan overtuigd dat mijn vrouw van "vreemde" afkomst (Bulgarije) dat woord wel zonder fout schrijft :wink:
Afbeelding

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 08 mei 2003 12:35

Inspector Morse schreef:
Ik zie met lede ogen aan dat de 'Nederlanders' van buitenlandse afkomst zich in vergelijking tot de gem. Nederlander voortplanten als koneinen! Als ik zie dat een stad als Rotterdam al voor ruim de helft uit kleurlingen bestaat dan zou m'n broek bijna afzakken. Onder een autochtoon versta ik een blanke man van Nederlandse afkomst. (uiteraard is de 3egeneratie Marokkaan volgens de wet ook een zogenaamde autochtone Nederlander, maar dat komt er bij mij niet in)

Indien je in Vlaanderen woonde zou ik zeggen: sluit je aan bij het Vlaams Blok, je zal er zeker welkom zijn :!:

Kun je me ook vertellen wat een konEIn is? Ik ben ervan overtuigd dat mijn vrouw van "vreemde" afkomst (Bulgarije) dat woord wel zonder fout schrijft :wink:

Het spijt me Morse, dat ik in mijn haast een konijn met EI schreef...

ps. hoe kom je aan die vrouw? Uit zo'n boek van de 'makelaar' met importvrouwen voor weinig?!?

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 08 mei 2003 12:45

Inspector Morse schreef:

Ik als kleurling ben roerend met Cybercurse eens! Ik voel me absoluut niet gediscrimineerd! Alleen zou ik het genunceerder brengen :wink:
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 08 mei 2003 13:34

Ik als kleurling ben roerend met Cybercurse eens! Ik voel me absoluut niet gediscrimineerd! Alleen zou ik het genunceerder brengen

Dank ;)

Mwah, ik kan wel nuanceren, maar dit bevalt me beter ;)
Als ik iets of iemand afzeik maar tegelijkertijd alle goede punten opnoem ontkracht ik voor een deel m'n eigen woorden terwijl het me juist gaat om het onderwerp waarover ik kritiek heb. Als iemand verder vraagt wil ik best uitleggen dat ik geen hekel heb aan bepaalde rassen en me bijv. niet thuis voel bij het Vlaams Blok oid. Wel heb ik een hekel aan het gedrag van bepaalde groeperingen. Dat mensen als Morse daar altijd een vervelende wending aan proberen te geven vind ik eigenlijk wel leuk, het is vaak een indicatie van z'n wereldvreemde visie...

Jij bent Joods toch? Ik moet zeggen dat Joden in Nederland veelal een voorbeeld zijn voor veel andere groepen allochtonen. Het gaat zover dat ik Joden eigenlijk niet als allochtonen zie. Over het algemeen willen ze altijd werken, zijn niet crimineel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 mei 2003 17:58

Cybercurse schreef:Misschien een beetje offtopic, maar toch even:
groenrondballetje schreef:Als een land is van het volk dat er woont, moet ik constateren dat arabieren een minderheid vormen in de randstand; er zijn meer autochtonen ...

De vraag is hoe lang dat nog duurt... Ik zie met lede ogen aan dat de 'Nederlanders' van buitenlandse afkomst zich in vergelijking tot de gem. Nederlander voortplanten als koneinen! Als ik zie dat een stad als Rotterdam al voor ruim de helft uit kleurlingen bestaat dan zou m'n broek bijna afzakken. Onder een autochtoon versta ik een blanke man van Nederlandse afkomst. (uiteraard is de 3egeneratie Marokkaan volgens de wet ook een zogenaamde autochtone Nederlander, maar dat komt er bij mij niet in)

Wie in Nederland woont ziet dat Nederlanders (Paars I, II) Nederland naar de knoppen helpen, daar hebben ze echt niet de hulp van allochtonen of de iemand die overdreven angstig is voor allochtonen voor nodig. Het probleem is hoe wij met z'n allen - de Nederlandse maatschappij - mensen opvoeden in beschaafde omgangsvormen met ellkaar.

Cybercurse schreef:Tussen de Joden en Palestijnen komt het nooit goed. Misschien is het daarom juist goed dat ze een hoog hek ertussen poten. Palestijnse staat = prima, maar laat ze dan zelf die extremistische gekken onder controle houden..!

Hoge hekken alleen werken niet; de Joodse staat is afhankelijk van Palestijnse werknemers en daarom kunnen ook de terroristen Israel binnen komen. Je moet de harten van mensen veranderen wil je duurzame verandering in duurzame vrede. Wie ophoudt te geloven dat dat mogelijk is houdt op te geloven dat er een Almachtig God van Liefde is.

John

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 09 mei 2003 00:52

Hoge hekken alleen werken niet; de Joodse staat is afhankelijk van Palestijnse werknemers en daarom kunnen ook de terroristen Israel binnen komen. Je moet de harten van mensen veranderen wil je duurzame verandering in duurzame vrede. Wie ophoudt te geloven dat dat mogelijk is houdt op te geloven dat er een Almachtig God van Liefde is.

Ben ik met je eens, maar geloof jij echt in een duurzame vrede in die regio? (ik weet helaas het antwoord al...) Hoge hekken zijn een zwaktebod, maar echt zinvolle alternatieven zie ik ook niet...

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 09 mei 2003 08:39

Cybercurse schreef:Jij bent Joods toch? Ik moet zeggen dat Joden in Nederland veelal een voorbeeld zijn voor veel andere groepen allochtonen. Het gaat zover dat ik Joden eigenlijk niet als allochtonen zie. Over het algemeen willen ze altijd werken, zijn niet crimineel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben o.a. Joods. Ik ben ook halfbloed. Mijn vader is een Indonesiër-Aramees. Joden hoeven ook niet allochtonen te zijn, omdat er ook Nederlandse mensen Joden zijn. Schaap is bijvoorbeeld een achternaam die veel Joden dragen :mrgreen:

Ik ben met je eens dat het niet om ras gaat, maar een bepaalde mentaliteit. Helaas heeft ieder ras zijn kenmerken die wel typerend zijn: Joden zijn werkpaarden, maar letten op de cent. Indo´s zijn gastvrij maar agressief en diciplinair, enz. Ik vind dat je gewoon gelijk hebt en weet je: de meeste mensen denken hetzelfde als jij, alleen durven wij het uit te spreken en andere mensen hebben echte gevaarlijke taal die zij alleen binnenshuis uit slaan. Met gevolg dat wij superrechts lijken, terwijl het niet zo is :wink: (Kena middenrechts).
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 10:11

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Kena op 15 mei 2003 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 15 mei 2003 10:18

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Inspector Morse op 15 mei 2003 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Terug naar “Archief”