Hallo Zareb,
Je reageert weer aardig. Ik wil even op dit gegeven wijzen:
-God zendt profeten om ons zijn bedoelingen te openbaren Amos 3:7
-De gave der profetie zal bestaan totdat de kerk volledige rijpheid en ŽŽnheid heeft bereikt Efezi‘rs 4:11-13
-Er zullen ook in de laatste dagen profeten zijn Jo‘l 2:28-29
-Gods overblijfsel heeft de Geest der profetie Openbaring 12:17 en 19:10
-In bijbelse tijden schreven niet alle profeten boeken die in de Bijbel zijn opgenomen. Sommige profeten, gaven of Leraars Isra‘l werden geen deel van de Bijbel. Zij werden alleen door de Heilige Geest bekend gemaakt aande personen die God voor het Dienstwerk bijzondere opdrachten heeft en nog zal geven 2 Samu‘l 7:3-11 / Lucas 2:36 / 1 Kor. 29:29 2 Kronieken 9:29
Gods profeten ontvangen gezichten en dromen. Numeri 12:6 en Handelingen 2:14-21
Een ware profeet is niet in tegenspraak met Gods Openbaring door de profeten en zijn Zoon Jezus Christus in het verleden. Hebree‘n 1:1-3 /Jesaja 8:20 en Lucas 24:25-27
Ware profeten worden gekend aan de goede vruchten die hun boodschap voortbrengen. Mattheus 7:15-20
De vraag is nu:
Waarom zou het voor God van belang zijn om ook in de laatste dagen profeten of een profeet te zenden.
Alwel Zareb, we gaan eens kijken wie of wat de werken van een profeet of profetes tot stand brengt in het hart van de mens.
De Heilige Geest is de bron van onze gaven. 1 Kor. 12:9-11
Het is de Heilige Geest die voorziet in alle gaven welke nodig zijn voor het werk van de kerk en ngeen gave is onbelangrijkl 1 Kor. 12:20-25 en Handelingen 6:1-7
De Heilige Geest leert waardheid en weer houdt de kerk ervan dat zij in fouten vervalt. Johannes 16:13
Het is dus de Heilige Geest die er voor zorgt dat een beweging of een kerk van de Geestelijke voeding voorziet wordt. Indien wij getrouw zijn in de Geestelijke relatie met de wet, die Christus ons voorhoudt, des te meer is het voor de Heilige Geest mogelijk om in die kerk te werken.
Persoonlijk zie ik, steeds meer, dat vele Adventgelovigen de basis, het fundament dat aangaande deze kerk vanuit het Heiligdom ontsproten, door menselijke geboden en wetten, gestalte willen geven. Ik ontdek ook dat steeds meer Adventisten daardoor hun fundament niet meer erkennen, terwijl juist Joden ontdekken dat o.a. Zr. E.G. White Joods-Geestelijke zaken heeft geopenbaard, die zo zij menen, van Hebreeuwse oosprong (taal) zou moeten zijn. (Patriarchen en Profeten)
De Adventkerk groeit echter tegen de weerwil van velen in, gestaag, gemiddeld met zo`n 1200 personen per maand, wereldwijdt.
Geen voorbeeld van een sekte, integendeel want blijkbaar denkt God daar anders over! ***
De Adventkerk heeft een Sateliet waarmee zij 365 dagen per jaar 24 uur per dag het evangelie wereldwijst brengt. Recent is er een Russische tegenhanger operationaal geworden en bereikt in het Russisch en andere slavische talen miljoenen over de aardbol. Deze Russische Adventzender is zelfs door de minister van Justitie van Rusland erkend en toegejuicht.
De Adventkerk als menselijke denominatie is echter niet dŽ kerk die -allen- of in het bijzonder verlost zal zijn. Immers het volk waar Christus over spreekt komt uit alle taal, stam, natie en volk. Dat God echter een "school" in de wereld heeft gesteld om "uit te kunnen gaan van het Grote Babylon" is logisch.
Jij kunt beweren wat je wilt en je bent daar ook vrij in. Ikzelf noem mij Bijbels Christen omdat ik er van overtuigd ben dat God Zijn belofte houdt. Voor mij betekent "uit gaan van het Grote Babylon" ook uit te gaan van een menselijke denominatie, dus ook de Adventkerk. Juist omdat dezelfde profetie, en dus ook Zr. White nooit gewezen heeft op het feit dat de Adventkerk de "waarheid" bezat of had.
Aan de voorgaande voorbeelden van Bijbelse passages echter, kunnen we weten dat het de Heilige Geest is die de autoriteit van God openbaart.
Aangezien Christus ons in Mattheus 28 Žn Openbaring 14:1-10 de opdracht gegeven heeft om " alle volkeren tot Zijn volgelingen te maken", is het ook niet meer dan logisch Zareb, dat God aan het einde der tijden , toen Christus in 1844 het Heilige der Heiligen binnenging, het oordeel over de wereld liet gaan, sindsdien.
Dat het gewoon dus mensen zijn uit alle taal, stam, natie en volk die hun hebben en houwen hebben opgegeven om die opdrachte gestalte te geven, is dus niet verwonderlijk.
Ik ben altijd iemand geweest die twijfelaars langzaam maar zeker naar de bron van " Waarheid" heeft proberen te leiden. Het is immers de Geest die ons tot God brengt (Openbaring 22:17 / Joh. 16:7-13 / 2 Kor. 3:18 ).
Dus leer ŽŽn ding duidelijk Zareb als je twijfelt aan Gods plannen; Gods autoriteit staat boven alles. De Adventbeweging is niet te begrijpen zolang de Heilige Geest geen deel kan hebben aan je besneden hart. De Adventkerk is te begrijpen in het licht van Christus Žn de Gave der profetie.
Immers dat zegt God zelf! Hij leert ons dat na de 2300 ochtenden en avonden er een herstel is van de Gemeente van het witte Paard uit Openbaring 6.
Als je dus ook Geestelijk Gods wet gestalte probeert te geven door je nederig op te stellen tegenover God de Schepper, door ook andersgelovigen of andersdenkenden vanuit een besneden hart te erkennen en hen te openbaren dat de Tegenstander een valse doctrine in de wereld heeft gebracht, dan zul je het leren nalaten om je tegen de Heilige Geest te verzetten en dus een zonde aan te leren die onvergeeflijk is. De Adventkerk is de enige denominatie die ook grootschalig bestreden wordt, maar dat heeft God zelf al aangegeven (Dan