alex leusink schreef:
Ik kan aan een dienst in een vrijgemaakt gereformeerde kerk echt wel wat hebben, dat ontken ik ook niet. En dat is met alle kerken denk ik wel, maar ik vind toch dat de oude waarheid de bekering het mooist en het wonderlijkst schildert, en daarom ben ik ervan overtuigd dat het op die manier ook alleen kan.
Wat is dan de oude waarheid van de bekering? Die van de moordenaar aan het kruis? Die van de gedoopte Ethiopiër door Fillipus? Ik vind het nogal vreemd om te veronderstellen dat er een oude waarheid en een nieuwe waarheid van de bekering is. Net zoiets als het oude en het nieuwe verbond.
Ik wil hier helemaal niemand mee veroordelen, maar ik probeer eenieder, en ook mijzelf toe te roepen: Steek je hand in je boezem, en vraag of de Heere voor het eerst of vernieuwend in je wil werken.
Nu sla je de spijker op zijn kop, de hand in eigen boezem steken. Laten wij dat doen en ons niet op anderen richten.
En de pkn als gemeenten en gemeenteleden is voor mij hetzelfde als iedere andere kerk, maar ik vind dat ze verschrikkelijk onchristelijk optreden t.o.v. de HHK'ers.
Dat kan, en dat is gedeeltelijk ook zeker waar, maar dat geeft jou nog niet het recht op dit conflict eenzijdig te benaderen omdat jij toevallig HHK bent. Binnen de HHK zijn er ook misstanden, en die komen ook naar buiten.