op het pad van de Schrift. En daar kan dus op verschillende manieren van worden afgeweken. In deze 2 gevallen door de nadruk op de mens te leggen of juist op God.
Juist... en dan denk ik dat de waarheid in het midden zit. Het moet van God komen... maar daarna ook van de mens!
Hier ga je op een bijzonder denigrerende, spottende manier met God om.
Ik hoop dat je er jezelf nog lekker bij voelt, maar ik zou het iig níet voelen.
Ik heb dat beeld niet van God, maar ik wil even duidelijk maken hoe God zou zijn als wat sommige mensen hier zeggen zou kloppen, dat alles van tevoren al helemaal vast ligt. Dan zou de zondeval en de redding namelijk ook al vast liggen en door God zo gewild zijn, en de bijbel is duidelijk dat dat niet zo was.
Ik voel me nog lekker, ik weet namelijk dat God niet zo is.
Nee, God weet welke keuzes je gaat maken, idd omdat dat van tevoren bepaald is.De zondeval is niet door God 'bedacht'.
Maar op het moment dat Hij die regel aan de mens gaf niet te mogen eten van die boom... wist Hij al dat ze zich daar niet aan zouden houden? En als God dat al wist, wat had de mens er dan nog voor rol in?
Hier weer een bewijs dat je niet goed hebt gelezen.Ik zei namelijk dat God alles weet (al meerder keren gezegd btw), maar dat je dat als mens niet weet.Voor de zoveelste keer dus, JE KAN ALS MENS WÉL KIEZEN, ALLEEN IS JOU KEUZE BIJ GOD AL BEKEND.
God weet dus wat jij gaat kiezen, alleen jijzelf niet.Hoop dat het nu tot je doorgedrongen is
Al jou keuzes die je gaat maken staan bij God wel degelijk vast al.
Hoe wil jij anders het boek openbaringen verklaren?Dat staat vol met dingen die gebeurd zijn en nog staan te gebeuren.Zou God dát wel weten, en niet hoe jou levensweg zal zijn?
Het probleem waar ik dan mee zit is dat het ook al bij God bekend was dat de zondeval zou plaatsvinden. Ik denk dat het aan mij ligt maar het is in strijd met mijn manier van denken: Een keuze kunnen kiezen... maar 100 jaar geleden was toch al bekend wat je zou kiezen...
Blijkbaar weet jij ook wat Gods voorzienigheid is, en stel je je daarmee gelijk aan Paulus, dus jij moet weten hoe Paulus het wist.
Laat maar is horen.Daar ben ik erg benieuwd naar!
Ik wil me niet met Paulus vergelijken... maar ik weet wel net zo zeker als dat Paulus dat van zichzelf en ook van anderen wist dat ik ben uitverkozen.