homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 07 jul 2005 14:21

lukas 25 schreef:
Ik respecteer dit uitgangspunt wel, maar ik vind het niet geloofwaardig - het is evident dat de bijbel niet consistent is. Bijvoorbeeld: Gij zult niet doden versus de (vermeende) opdracht van God om geheel Kanaan uit te moorden. Je moet allerlei constructies bedenken om vol te houden dat de Schrift consistent is en je ziet dan ook dat refo’s daar voortdurend mee bezig zijn, niet bewust van hun eigen vooronderstellingen.

Amen brother.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jul 2005 14:45

hee Lukas!

gelukkig dat je precies weet wat ik bedoel van die refo scholen. Persoonlijk vond ik het blad van expreszo wel een goed begin. Ik heb het blad zelf nog niet gelezen, maar volgens de meeste uitspraken van refo scholen leek het op een break-out. Daar ben ik dan niet zo gek van maargoed het begin is er. Dat houden die scholen dan tegen maar ondertussen wordt het onderwerp nog niet besproken. Deel dan een christelijk boekje over homofilie uit op die scholen zoals "uit de schaduw". die beschrijven het probleem zonder er verder een mening over te geven. Ik vond de documentaire ook al erg goed dus misschien wel een goed idee om op alle refoscholen dat boekje te bespreken :idea:
Laatst gewijzigd door froske op 09 jul 2005 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
- Home is in my head -

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 07 jul 2005 16:33

Het onderwerp homoseksualiteit een taboe binnen Refokringen? kZit me rot te scrollen :mrgreen:

Ik laat het onderwerp [al dan niet verliefdheid, seks etc.] helemaal over aan de homofielen zelf. Beetje flauw misschien, maar ik weet t gewoon niet. Genezing is [in sommige gevallen] mogelijk. De paar bijbelteksten kun je draaien zoals je zelf wilt. Liefde verbieden is in sommige gevallen gewoon de harde werkelijkheid [denk maar aan getrouwden die verliefd worden op een ander, die moeten mi gewoon hun hoofd wegdraaien], en zo nog een heleboel.
Dus gewoon naar je hartje luisteren. kWeet het anders ook niet.
Mijn hartje zegt okay, al vind ik het afgrijselijk om zoenende mannen te zien [zoenende vrouwen gaat dan weer wel :P ] maar toch blijft het een beetje bang eventueel G.ddelijke regels te overtreden.

Eric.
..

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 07 jul 2005 16:40

Cisca schreef:
aardmannetje schreef:Ieder mens is seksueel, zowel naar een man als naar een vrouw, ofwel, ieder mens is gemaakt om lichamelijk contact te hebben met medemensen. Wanneer constateer je dat je seksueel zo sterk gericht bent op een persoon dat het uitloopt op erotische verlangens?
En wat is het doel van de erotische verlangens, wat is de vervulling? Wat doet het met je identiteit als mens, of man/vrouw

Misschien is dit iets voor het Psychologieforum?

Zou kunnen maar ik dacht erover in de context van dit onderwerp...ik kan mijn psyche en mijn lichaam delen met ieder mens, man of vrouw..ik vroeg me af wanneer erotische verlangens een rol gaan spelen in dit contact en waarom...
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 07 jul 2005 16:44

Invincible schreef:[denk maar aan getrouwden die verliefd worden op een ander, die moeten mi gewoon hun hoofd wegdraaien]

Waarom? Als dat nou de enige manier is om te compenseren dat je tekort komt dan kun je beter kijken anders wordt het probleem alleen maar groter...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jul 2005 18:06

Het onderwerp homoseksualiteit een taboe binnen Refokringen? kZit me rot te scrollen

haha jah hier is het gelukkig bespreekbaar. Maar in veel refo gezinnen en kerken helaas niet.
- Home is in my head -

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jul 2005 22:00

Ik heb een gedeelte van de tekst van froske gelezen. Maar wat me opviel was dat het vanuit een homofiele hoek geschreven is. En dat er geen bijbelse voorbeelden aangedragen werden van een homosexuele relatie door God gezegend.
God heeft verder de mensen de opdracht gegeven om zich voort te planten, dus kinderen te krijgen, deze kunnen met geen mogelijkheid uit een homosexuele relatie voortkomen. Hiermee zeg ik niet dat een huwelijk zonder kinderen niet door God gezegend kan zijn!
Aids is een ziekte, die voornamelijk door HETERO´S de wereld in kwam!!! Niet alleen door o­ngelovige hetero’s, maar zeker ook door christenen die bij wijze van spreken op hun 17e stiekem met jan-en-alle-man in de bosjes kruipen en zwanger van huis weglopen en zo van God afdwalen! Ja, hoe hard dit ook moge klinken, dit zijn zelfs statistische feiten.

Dit zijn allemaal zonden die zonder meer zijn af te keuren. Hetero's moeten gewoon trouw blijven aan 1 persoon en niet met jan en alleman in bed kruipen.
Ik ben benauwd om uwentwil, mijn broeder Jónathan. Gij waart mij zeer liefelijk; uw liefde was mij wonderlijker dan liefde der vrouwen. (2 Samuel: 1:26).

Dit was geen homosexuele relatie want ze zijn beide getrouwd met een vrouw en volgens je lap tekst was dat niet mogelijk met dan Gods zegen op die relatie. Dit was een gruwel in Gods ogen.
Homoseksualiteit is een geschapen werkelijkheid en niet in botsing met de Goddelijke verordidantie. Zij die een beroep doen op de zogenaamde natuurwet: “Homosekualiteit is o­nnatuurlijk en botst daarom met Gods predestinatie”, wijzen op de Bijbelse uitspraak dat God de mens als man en vrouw heeft gemaakt. Maar deze lezing is grondtekst-historisch niet correct. (zie voor de uitleg begin van dit verslag). Daarbij: Welt ook een fontein uit een zelfde ader het zoet en het bitter? Jacobus 3:11

Hier kan ik het absoluut niet mee eens zijn. God heeft man én vrouw geschapen, deze waren duidelijk verschillend. Ze leken op elkaar, waren man en iets zoals een man, dus een verschil was er. Dat ze zich niet schaamden was niet omdat ze er precies hetzelfde uitzagen maar omdat ze geen zonden hadden gedaan en oprecht waren voor God. Waarom trokken ze anders na de zondeval meteen kleren van bladeren aan?

Verder zijn de spreuken van Salomo misschien nog iets om te bestuderen. Deze zijn in het hele stuk niet genoemd. Daar gaat het puur om de liefde tussen man en vrouw. Niet over liefde tussen man en man of vrouw en vrouw.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 07 jul 2005 22:28

God heeft verder de mensen de opdracht gegeven om zich voort te planten, dus kinderen te krijgen, deze kunnen met geen mogelijkheid uit een homosexuele relatie voortkomen.

Volgens mij heeft God ons de opdracht gegeven om elkaar lief te hebben.

Vanuit de esoterie is homoseksualiteit zeer makkelijk teverklaren. Het heeft namelijk te maken met de vorige levens van deze ziel. Het is geen kwaad of iets dergelijks. Het is gecreeerd (en ja door God) zodat zij kunnen ervaren wat nodig is zodat zij verder kunnen groeien.

Leef in Liefde.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jul 2005 22:50

memmem schreef:
Ik heb een gedeelte van de tekst van froske gelezen. Maar wat me opviel was dat het vanuit een homofiele hoek geschreven is. En dat er geen bijbelse voorbeelden aangedragen werden van een homosexuele relatie door God gezegend.
God heeft verder de mensen de opdracht gegeven om zich voort te planten, dus kinderen te krijgen, deze kunnen met geen mogelijkheid uit een homosexuele relatie voortkomen. Hiermee zeg ik niet dat een huwelijk zonder kinderen niet door God gezegend kan zijn!

Deze tekst heb ik van deze site: http://www.faq-online.nl/index.php

Het is natuurlijk niet zo dat ze bijbelse voorbeelden konden geven van een homosexuele relatie door God gezegend omdat die er gewoonweg niet instaat. Ze citeren dit ook aan het eind van de tekst.

In de tijd van Adam en Eva was het nog zeer belangrijk dat de mens zich voortplantte, in deze tijd is dit een heel stuk minder belangrijk omdat de wereld al "overbevolkt" is.

In de lap tekst staat verder dat het volgens sommige orthodoxe joden MOGELIJK zou zijn dat David en Jonathan een relatie hadden. Ik geloof daar zelf ook niet in. Ook weet ik zeker dat er wel verschil was tussen man en vrouw in het paradijs.Maar het hoorde nou eenmaal bij de lap tekst dus heb ik dat er maar bijgevoegd anders was het niet meer compleet.

Verder zijn de spreuken van Salomo misschien nog iets om te bestuderen. Deze zijn in het hele stuk niet genoemd. Daar gaat het puur om de liefde tussen man en vrouw. Niet over liefde tussen man en man of vrouw en vrouw.

ik begrijp dat dit gedeelte voor jou heel mooi is, maar als ik die gevoelens niet heb zijn ze voor mij niet zo mooi. Ik lees ze juist met pijn in mijn hart omdat dit erg confronterend is. Verder komt dit boek van Salomo en die was, naar de vele vrouwen te zien, vrijwel zeker hetero :wink: dus natuurlijk schrijft hij dan over de liefde tussen man en vrouw.
- Home is in my head -

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 07 jul 2005 23:17

Memmem schreef:
God heeft verder de mensen de opdracht gegeven om zich voort te planten, dus kinderen te krijgen, deze kunnen met geen mogelijkheid uit een homosexuele relatie voortkomen.

Dat voortplanten is toch aardig gelukt moet ik zeggen als we even om ons heen kijken..ruim 6 miljard mensen op de wereld. God mag 'de mens' in het begin van het joodse volk opdracht gegeven hebben zich voort te planten, het is, zoals zoveel dingen uit de bijbel, in een compleet andere tijd geschreven. En 'de mens' moet je denk ik ook vrij ruim nemen ; je gaat van iemand met een beperkt mentaal vermogen ook niet verwachten dat hij of zij zijn/haar talenten optimaal gebruikt. Zo hoef je m.i van een jongen die er van walgt met een meisje in bed te liggen (wat ik persoon niet helemaal snap :mrgreen: ) of een meisje die jongens niet aantrekkelijk vind (wat ik weer wél begrijp) niet te verwachten dat hij/zij meedoet aan het voortplantingsproces. Dat is natuurlijk. Of zeg je 'ondanks iemand's karakter, ondanks iemand's seksuele voorkeur, nix mee te maken, voortplanten jij' ...?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 jul 2005 08:06

Rock-G schreef:
Memmem schreef:

Dat voortplanten is toch aardig gelukt moet ik zeggen als we even om ons heen kijken..ruim 6 miljard mensen op de wereld. God mag 'de mens' in het begin van het joodse volk opdracht gegeven hebben zich voort te planten, het is, zoals zoveel dingen uit de bijbel, in een compleet andere tijd geschreven. En 'de mens' moet je denk ik ook vrij ruim nemen ; je gaat van iemand met een beperkt mentaal vermogen ook niet verwachten dat hij of zij zijn/haar talenten optimaal gebruikt. Zo hoef je m.i van een jongen die er van walgt met een meisje in bed te liggen (wat ik persoon niet helemaal snap :mrgreen: ) of een meisje die jongens niet aantrekkelijk vind (wat ik weer wél begrijp) niet te verwachten dat hij/zij meedoet aan het voortplantingsproces. Dat is natuurlijk. Of zeg je 'ondanks iemand's karakter, ondanks iemand's seksuele voorkeur, nix mee te maken, voortplanten jij' ...?

Er zijn nu veel mensen op de wereld, dat klopt. Maar die opdracht staat in de bijbel en daar kun je dus opmaken dat God man en vrouw schiep en dat deze de hele tijd door ervoor zorgden dat er kinderen waren. Homosexuele mensen kunnen absoluut geen kinderen krijgen dus zo'n relatie is niet volgens de scheppingsorde.
Verder zeg ik absoluut niet dat iemand persé een sexuele relatie moet hebben. Iemand die de ware niet tegenkomt heeft ook geen sexuele relatie, wel kan deze een goede vriend(in) hebben.
Homo's die geen sexuele relatie willen/mogen/kunnen hebben, hebben het niets moeilijker dan een hetero zonder een sexuele relatie.

Ik heb vandaag, morgen en overmorgen ws geen tijd meer om te reageren.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 08 jul 2005 08:55

Homo's die geen sexuele relatie willen/mogen/kunnen hebben, hebben het niets moeilijker dan een hetero zonder een sexuele relatie.

Een hetero MAG wel een relatie hebben zonder dat de omgeving daar problemen mee heeft. Dat is bij een homo niet zo (ik ga nu even uit van refo-kringen). Bij de homo wordt er steeds op gehamert om alleen te blijven, die moet ondertussen wel zijn/haar gevoel voor de ander onderdrukken. Er zit dus wel degelijk verschil in.
- Home is in my head -

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 08 jul 2005 09:12

Ik denk dat die opdracht niet meer het doel hoeft te zijn van een seksuele relatie. Wel denk ik dat het hebben van een goede seksuele relatie voortkomt uit gezonde zelfliefde. Een kenmerk van een gezonde relatie is het kunnen loslaten, dus niet dat je niet meer zonder kunt. Een relatie moet een keuze blijven, iedere dag opnieuw krijg je de kans je relaties te onderhouden.

Persoonlijk denk ik helemaal niet in termen van homo en hetero, de drang tot voortplanten is niet de basis van de menselijke seksualiteit, er is m.i. meer dan de keuze homo of hetero...(kom nu niet met de keuze bi aanzetten :wink: )...voor mij staat wel vast dat twee mensen die open staan voor de verleiding sneller verleidt worden, dt is geen liefde.

Afbeelding

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 08 jul 2005 09:21

Ik vind het een heel moeilijk onderwerp in de zin van dat je mensen zo makkelijk kan pijn doen. daarom is het beter als je met deze gevoelens worstelt eens contact op te nemen met mensen achter deze site

http://www.different.nl/

een quote van deze site

Volgens wetenschappelijk onderzoek in Nederland, Engeland en de Verenigde Staten is het mogelijk dat behoeften langs psychologische weg kunnen veranderen. Voor de christen is er bovendien de zekerheid dat Christus daarbij wil helpen. Verandering krijgt gestalte door als christen bewuster uit het geloof te gaan leven en te geloven dat je door wedergeboorte een nieuwe schepping bent en dat je oude natuur met Christus is medegekruisigd. Dit veranderingsproces kan er toe leiden dat (homoseksuele, pedofiele enz.) gevoelens en behoeften in de loop van jaren verminderen en bij een aantal mensen zelfs verdwijnen. Voor sommigen betekent dit een celibatair leven waarbij voldoening wordt gevonden in bijzondere en zinvolle vriendschappen. Voor anderen kan dit leiden tot een huwelijk.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 08 jul 2005 09:28

froske schreef:Een hetero MAG wel een relatie hebben zonder dat de omgeving daar problemen mee heeft. Dat is bij een homo niet zo (ik ga nu even uit van refo-kringen). Bij de homo wordt er steeds op gehamert om alleen te blijven, die moet ondertussen wel zijn/haar gevoel voor de ander onderdrukken. Er zit dus wel degelijk verschil in.

Liefde moet je niet onderdrukken, niemand kan een relatie verbieden, verboden liefde is er niet...

Terug naar “Archief”