Hydro schreef:joepie schreef:Het is ook de bedoeling dat je elkaar aanvult in een relatie. Niet dat je hetzelfde bent.
Helemaal mee eens, maar het is wel erg fijn en handig als je "normaal" met elkaar kunt praten enzo, zonder dat een iedere keer om uitleg moet vragen en de ander elke keer op moet letten om het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Ik heb ook niet gezegd dat het niet kan, 2 verschillende opleidingsnivo's, maar de kans is groot dat er op een gegeven moment een soort onbegrip op gaat treden van 'hij/zij begrijpt me toch niet...'. 't Kan alleen maar frustraties opleveren omdat de een zich onbegrepen voelt door de ander...
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Toch zegt zelfde niveau niet dat je gelijk elkaars gedachtengangen volgt, om het nog ff wat ingewikkelder te maken. Zo nu en dan zit econoom-tot-in-z'n-botten-Jaco wel wat wonderlijk vragend te kijken naar socio-tot-in-haar-botten-Acire...
Ach... de praktijk wijst gewoon uit dat veel mensen op iemand vallen met ongeveer hetzelfde niveau. Maar uiteindelijk maakt dat ook weer geen sok uit. Als je maar een goeie relatie hebt, daar gaat ut om