Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Saskia » 10 feb 2011 16:07

Het wil ook niet zeggen dat je dan zeker een jongetje of meisje krijgt, alleen dat de kans daarop groter is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2011 17:05

LauraC schreef:
AikonGirl schreef:Laura, wat vreselijk... :( Hopelijk vinden ze kracht bij Hem!

Helaas doen ze dat niet :( Ik ben de enige in onze familie die christelijk is dus ik snap niet waar zij hoop vandaan halen...

Dat lijkt me heftig zeg. Heel veel sterkte jullie.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 19:43

Wat is er weer veel geschreven in een middag!

@Laura, dat lijkt me helemaal moeilijk... Hoe is je zus in deze situatie?

@liefie weet je al zeker dat jullie kindje in stuit ligt? Lees namelijk dat 'als het in stuit blijft liggen'..? Of is het je gevoel?

@Aikongirl, lekker creatief als je van alles zelf gaat maken. Succes!

@MissF Ik voel ook echt gewroet bij m'n blaas, en soms moet ik dan ineens heeeeeeeeel nodig plassen... :lol:

Dacht dat ik ook nog ergens las dat iemand vroeg wanneer ons bedje binnenkomt, maar kan dat niet meer terugvinden ;-) Als 't goed is komt dat eind februari, dus dan kan 't kamertje ingericht gaan worden!
Nu staat alles los op de grond, maar dat schiet ook niet echt op ;-)
We hebben ook nog een muursticker gekregen met gebedje. Ik ben een beetje bang voor het opplakken daarvan. Heeft iemand daar ervaring mee? Nog maar even denken voor 'ie op de muur gaat...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 19:48

@Jannoek ik weet het natuurlijk niet 100% zeker maar ik voelde eerst bovenin en aan de zijkant hard geschop en nu helemaal onderin dus dan ga ik er vanuit dat het in stuit ligt (maar dat zegt helemaal niks op deze termijn)
Kan nog alle kanten op draaien en ik ken iemand waarbij het een paar dagen voor de bevalling nog even in stuit ging liggen en ze het niet meer gedraaid kregen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 19:52

Inderdaad maar niet te druk om maken ;-)
Doe ik ook maar niet. Zijn genoeg dingen waar je je druk over kan maken ;-)

Hoe gaat het met de werkende dames? Houden jullie het nog een beetje vol? Hier gaat het veel beter dan een paar weken geleden, toen zat ik er helemaal door heen en was ik enorm aan het aftellen (mede door de rugpijn).
Deze week heb ik veel minder last van m'n rug (heb echt het idee dat de fysio oefeningen helpen) en zie ik het ineens helemaal zitten! Als ik me zo blijf voelen denk ik dat de 36 weken wel gaan lukken..
Maar goed, misschien lukt het ook wel niet, we gaan t vanzelf zien ;-)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 feb 2011 19:56

kan ook juist niet in een stuit liggen liefje. Baby ligt met hoofd beneden, armen dus ook onderin... en dan stuit bovenin waardoor de benen weer naar beneden liggen in een kromme houding... Je weet maar nooit :wink:
Ik had het bij Eva Lynn ook namelijk, voetjes en handjes voelde ik onderin, maar als ze dan even zichzelf uitrekte voelde ik bovenin een geduw van jewelste. Dat is dan ook de reden dat we hier niet langer dan 40 weken gaan lopen áls dit weer hetzelfde is straks. Want ze was eigenlijk te groot voor mijn kleine lichaam, al kwam ze er gelukkig wel makkelijk uit :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 19:58

@Jannoek ik maak me niet snel druk hoor :wink: Als het zo is kan ik daar toch niks aan doen.
Was je nu vanavond op controle geweest?

Wat mij wel opvalt is dat ik heel veel vergeet echt heel vervelend! Gisteren avond waren we net opweg naar huis kom ik er achter dat mijn tas nog bij mijn ouders staat loop ik naar binnen en horen ze dat ik mijn tas vergeet hoor ik uit 6 tal monden zwangerschaps dementie zeker :lol:

Werken gaat hier nog super moet veel bukken enz maar heb echt nergens last van gelukkig. Deze week al veel gewerkt en moet morgen en zondag weer maar zie er niet tegenop.
Ik hoop zo tot week 35 door te werken week 36 heb ik vrij genomen (compensatie uren opnemen) ben dan jarig en die week erna gaan we nog een paar dagen weg en dan wil ik het huis enz helemaal op orde hebben.
Als het goed is heb ik nog compensatie uren genoeg over zodat ik pas weer september weer aan het werk hoef (ligt er natuurlijk ook nog aan hoelang ik overtijd loop op niet)
Heb er wel erg veel zin in om vrij te zijn de hele zomer al moet ik er nu nog niet aan denken om thuis te zitten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 20:00

@Lammetje zou kunnen hoor maar meer naar boven voel ik heel de tijd gekriebel (en op de echo paar weken terug was dat ook en toen bleek dat van zijn/haar handen vandaan te komen.
maar weet niet of de baby met zijn/haar handen ook echt een stomp ofzo kan geven want dan zou het kunnen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 20:04

dat kan natuurlijk inderdaad ook nog...
Heb je bij je meiden over tijd gelopen dan lammetje?

mijn lijf is best groot, dus momenteel nog ruimte genoeg volgens mij ;-)

Maakt de VK ook een schatting van de grootte van je kindje? Vorige keer was ze wel met de meetlint in de weer, maar toen voelde ik me niet zo lekker, dus heb ik verder niet gevraagd hoe of wat... Waarschijnlijk was dat iets met de hoogte van de baarmoeder?

@liefie ik moet nog op controle, kwart over negen pas...
Hier ook lekker vergeetachtig. Vooral op de korte termijn. Dan weet ik bijvoorbeeld niet meer wat m'n laatst gezegde zin was, haha... erg irritant, vooral op m'n werk!

Ik moet als ik niet over tijd loop en tot week 36 doorga weer beginnen halverwege augustus. Ook best lekker. 't lijkt mij eigenlijk heerlijk, zo'n zomer thuis... normaal krijg je daar als je werkt zo weinig van mee... zeker als je gewoon een 9-5 baan hebt, om het maar even zo te noemen ;-) Ik ben voor zonnestralen mee pikken echt afhankelijk van de weekenden en de vakantie... Dus wat dat betreft heb ik echt wel zin ook om thuis te gaan zitten! :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 20:08

Volgens mij meten ze je baarmoeder of zo? 21.15 is wel laat :shock: Suc6 in elk geval.
Hier hebben ze wel avond spreekuur maar dat is maar tot 20.00 volgens mij.

Haha ja herkenbaar en sleutels ben ik ook elke keer kwijt heel vervelend maar ja gaat vanzelf over.
Met een kantoor baan mis je veel zon/zomer voor jou extra lekker heel de zomer vrij! Ik werk maar 24 uur en vaak korte diensten is ook weer wel een voor en nadeel soms.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 20:11

Ik ben ook veel op weg naar klanten, maar zonnestralen die je tegemoet stralen als je in de auto zit... daar heb je ook niet zo veel aan ;-)

21.15 is wel laat ja... ze gaan hier door tot 22.00 uur op donderdag. Verbaasde mij ook.
Maar 'k wil eigenlijk de volgende keren niet op donderdag, want dan kan m'n man niet mee (hij heeft donderdagavond college)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 20:15

In de auto kun je wel genieten van het weer maar voor de rest heb je er weinig aan :lol:
Ik hoop dat mijn man mee kan als ik over 2 weken moet want hij heeft deze verloskundige nog niet gezien doordat ik overgestapt ben en vind het wel zo leuk om samen te gaan.

Kun jij ook op andere avonden zodat je man wel mee kan? Hoop het voor jullie is wel zo leuk!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 20:34

ik krijg bijzonder verlof voor verloskundige bezoekjes, dus ik kan het ook gewoon onder werktijd plannen... ;-)
Vorige keer moest ik bijv. om half 9 's ochtends, en keer daarvoor om 16.00..
En m'n is aan 't afstuderen en aan 't werk als fotograaf. Dus dat is maar net wanneer ie een opdracht heeft...
Hij kan redelijk vaak overdag daardoor..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 feb 2011 20:49

Sarah was 10 dagen na de uitgerekende datum en eef 1 dag. Dus dat viel reuze mee. Ze hadden haar toen op 6 pond geschat maar was 8,5 pond....
dus die schattingen geloof ik niet zo eigenlijk.

Hier meten ze niks met een meetlint. Ze voelt aan mn buik en luistert naar het hartje. Verder eigenlijk weinig. ja wegen en vanaf een bepaalde tijd urine controle en soms ijzer.

Vind het ook heerlijk nu weer de hele zomer vrij hoor!! Echt lekker. Juni, juli, augustus en september zowieso, en als ik daarna nog geen zin heb dan moeten ze nog maar geduld hebben, want ik ben niet van plan om ooit nog in vaste dienst te gaan. :lol:

Hier zit de vk ook vrij laat nog, om 21:30 is ze volgens mij altijd wel weg.

Fijn dat het werken nog goed gaat liefie, scheelt toch wel als je met een goed gevoel ga werken!
Jannoek: gelukkig gaat het weer beter met werken! Zou fijn zijn die 36 weken volhouden! Scheelt er weer 2 na de bevalling :wink:

hier gaat het ook nog prima. Heb deze week 2 avondjes gedaan, zaterdag ochtend laatste ochtenddienst want daar heb ik echt een hekel aan. Moet er te vroeg voor mn bed uit :oops:
In maart dan nog 2 of 3 nachtjes en daarna alleen nog wat korte avondjes. Ideaal zo. Merk het wel, kan de trappen niet meer op rennen maar neem wat vaker de lift (5 hoog :mrgreen: ) en eet tussendoor wat meer dan normaal.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 21:03

Gewicht schatting geloof ik ook niet veel wordt iets te vaak verkeerd geschat als je dat zo hier en daar hoor.

@lammetje lekker dat je zelf je diensten kan regelen ik heb het geluk dat ik ook veel diensten zelf kan inplannen/vragen. Als ik bij deze organisatie blijf na mijn bevalling plannen ze mij per 2 weken in omdat ik ''speciale'' wensen heb haha. Wel erg fijn dat ze meewerken maar goed ik heb hun ook altijd geholpen als er iemand ziek was of zo scheelt wel.

Ga zo maar eens richting mijn bed vanmorgen was ik ook al om 05.30 wakker en 's nachts wordt ik ook een aantal keren wakker.

Terug naar “Archief”