Schipje schreef:Eigenlijk word ik deze discussie een beetje moe, ik heb meerdere keren gezegt wat ik wilde zeggen.
Ik hou van Christus en vind het pijnlijk om te zien dat de wereld Hem vergeet en Hem niet dankt en looft en prijst! Dat is niet alleen mijn mening, dat is een feit.
Dat is geen feit, dat is een persoonlijke conclusie die jij trekt, zonder deze te onderbouwen. Hoe jij tot die conclusie komt, op welke bronnen jij je basseert om dat deze conclusie te komen.
Misschien dat de traditionele kerken wat minder in zwang zijn, de moderne kerken, lijken daarvoor als nog geen last van te hebben, kijk hier voorbeeld eens naar de groei van de niet traditionele kerken. Daarbij zijn het ook de Moslims die in God geloven, moet je eens kijken bij/in bv wikipedia hoeveel Moslims er in de wereld zijn. Dat het jouw smaak misschien niet is, doet dan niet terzake, het haalt wel jou niet onderbouwde stelling onderuit.
Schelpje schreef:Kijk Harm J, schipje werd er ook moe van, evenals ik.
Eerst schreef je iets anders. nl: "
Maar goed, schipje is al afgehaakt, die kreeg er genoeg van". Ze (Schipje dus) schreef dat ze er moe van werd, "niet" dat ze afhaakte, dat is een conslusie die jij trekt voor jou zelf, die conclusie vervolgens als een feit deponeert. Dat klopt niet!
Schelpje schreef:Dus je ziet, ik trek geen conclusies vanuit het niets, maar volg het gewoon.
Je blijft je eigen getrokken conclusies volgen, niet meer niet minder. Dit maakt het lastig om jouw als waardige discussie partner te zien.
Dat jij voor jouw zelf kiest voor bepaalde opvattingen, levensstijl, daar lijkt mij niets mis mee. Waar het beklemmend wordt, is dat jij op basis van jouw bijbel en jouw persoonlijke interpretatie daarvan, of teksten, meent andere mensen te mogen afserveren, die jou interpretaties niet volgen, het er niet mee eens zijn, het anders zien. Jouw teksten doen uitschijnen, dat al wie voetbal kijkt, zondig is tot ver achter de oren, geen goed christen is etc... M.i. neigt dit vrij sterk naar radicaliseren.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.