Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2010 14:42

De overname is al zooo lang bezig en het kan een paar weken/maanden duren of een jaar voor de overname rond is.
Maar mijn man heeft daarnaast nog z'n eigen zaak (waar hij nog niet zo heel lang mee bezig is, maar dan kan hij stel dat hij op straat komt te staan meer tijd en aandacht aan besteden).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 okt 2010 14:47

@liefie: Men zet werknemers van wie het ontslag is aangezegd wel vaker op non-actief, omdat bij velen de motivatie na zo'n boodschap toch 0 is en ze andere werknemers van het werk zouden houden etc. Klinkt hard, geldt zeker niet voor iedereen, maar dat is doorgaans wel de gedachte erachter...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 25 okt 2010 14:47

Spannend allemaal zeg!

Hebben jullie wel eens naar de bufferberekenaar van Nibud gekeken? Wat vinden jullie van de hoogte die hij aangeeft? wij zijn ermee bezig geweest en vinden het niet zo'n hoog buffer wat er genoemd wordt... maar ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken..?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2010 14:51

LeChat schreef:@liefie: Men zet werknemers van wie het ontslag is aangezegd wel vaker op non-actief, omdat bij velen de motivatie na zo'n boodschap toch 0 is en ze andere werknemers van het werk zouden houden etc. Klinkt hard, geldt zeker niet voor iedereen, maar dat is doorgaans wel de gedachte erachter...

Ja kan goed hoor maar is wel erg hard want je kan eigenlijk geen ''afscheid'' van je collega's nemen en hij wilde thuis zijn mails enz allemaal wissen en dan kun je daar niet in net of je een trap achterna krijgt. (maar goed snap het bedrijf ook wel hoor)
Maar ik ben gewoon blij dat hij niet ontslagen is door zijn functioneren want dat zou ik heel erg vinden.

Maar wij zijn alle 2 positief en het komt allemaal goed.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 okt 2010 14:53

liefie schreef:
LeChat schreef:@liefie: Men zet werknemers van wie het ontslag is aangezegd wel vaker op non-actief, omdat bij velen de motivatie na zo'n boodschap toch 0 is en ze andere werknemers van het werk zouden houden etc. Klinkt hard, geldt zeker niet voor iedereen, maar dat is doorgaans wel de gedachte erachter...

Ja kan goed hoor maar is wel erg hard want je kan eigenlijk geen ''afscheid'' van je collega's nemen en hij wilde thuis zijn mails enz allemaal wissen en dan kun je daar niet in net of je een trap achterna krijgt.

Oh, da's wel een heel radicale manier dan idd... afscheid kunnen nemen is toch wel 't normaalste zou je zeggen.
En verder weet ik hoe jullie er (gelukkig) in staan, zie Hyves :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2010 15:12

Mijn man gaat zijn verschillende werkplekken nog wel langs deze week en er hebben al heel veel collega's gebeld enz dus dat is wel heel erg leuk.
We zien het maar als uitdaging en zoals wij tegen elkaar ook zeiden bij ons gaat eigenlijk alles ''vanzelf'' er moeten weleens tegen slagen zijn en die maken ons samen alleen maar sterker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2010 15:14

En vertrouwen op Hem die alles bestuurd, al heb je tuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2010 15:22

Evelien schreef:En vertrouwen op Hem die alles bestuurd, al heb je tuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.

Ben ik het helemaal mee eens daarom had ik ''vanzelf'' ook zo neergezet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 okt 2010 17:50

Nou, wat een nare siituatie, zeg! Wel goed, dat jullie het ook wel als een uitdaging kunnen zien. Ik houd daar wel van. Van op de bank zitten komt het ook niet goed... jullie gaan het samen wel oplossen!

Donderdag zit het jaar ouderschapsverlof van mijn man erop en gaat zijn nieuwe parttime contract in. Hij moet zijn auto inleveren. Manlief heeft dus vandaag met kindlief een auto gekocht. Belt hij op: €280,- met een jaartje keuring. Nou ja, hoeft hij geen brommer te kopen en komt hij in de winter droog van a naar b :mrgreen:

Hij stuitert rond samen met kindlief, niet normaal. Ze gingen echt op koopjesjacht. Ach, het leeft, zolang het rijdt 8)

Ik vind wel, dat hij nu lekker zichzelf is, minder werken doet hem zichtbaar goed. Met zijn gekke auto. En zijn ondeugend twinkelende ogen. :8>
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2010 18:04

Als ik kijk wat mijn man en hoe mijn man heeft geleefd, heb ik het best wel jammer gevonden dat wij niet eerder een relatie hadden (zo avontuurlijk dat hij een aantal jaren geleefd heeft). Op z'n 21e een huis gekocht, 5 jaar gewoond, toen een jaar of wat in een sta caravan gewoond (tijdje zonder werk en in die tijd heeftie verschillende mensen geholpen: van het oppassen op kinderen t/m huis/tuin/keuken klusjes), z'n stacaravan verkocht en heeft toen een half jaar - een jaar gezworven (bij vrienden in huis geslapen, in z'n auto en garage geslapen). Toen een half jaar in een dijkhuisje gewoond toen hij een baan (wat nu z'n baan is) kreeg en een half jaar later het huis waar we nu in wonen gekocht. :mrgreen:

En dan denk ik, in die jaren dat hij het gered heeft zullen wij het ook wel samen redden. Stel dat hij zonder baan komt te zitten en zonder inkomen dan zien we wel.

@Galateia, geweldig is dat he. Dat juist zo leuk om te zien he, dat zijn leuke dingen in je leven (en dat voelt echt rijk).

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 okt 2010 18:18

Gefeliciteerd, Jo'tje en Evelien!

Wat naar dat je man z'n baan kwijt is, Liefie! Hopelijk vindt hij (niet al te ver van huis) weer snel nieuw werk!
Wij hebben een eigen bedrijf en gelukkig hebben we bergen werk. Als we eens wat minder klussen in het vooruitzicht hebben, vind ik het best moeilijk om vertrouwen te hebben in de toekomst, maar blijkbaar zegt een vast contract ook niet alles.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2010 18:22

En je staat echt niet zomaar op straat met je kinderen. In Nederland is dat best wel goed geregeld (neem bijv. Rusland, als je daar in een uitkering terrecht komt leef je gewoon op straat zomer en winter). Je moet misschien wel wat inleveren en elke cent/euro omdraaien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2010 18:27

Volgens mij valt dat tegen, Evelien, en kun je het flink moeilijk krijgen als je in de bijstand terecht komt, en of je nou kinderen hebt of niet, dat maakt dan weinig meer uit. Tenminste, als je alle verhalen in kranten en op tv moet geloven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 okt 2010 18:56

Evelien schreef:Als ik kijk wat mijn man en hoe mijn man heeft geleefd, heb ik het best wel jammer gevonden dat wij niet eerder een relatie hadden (zo avontuurlijk dat hij een aantal jaren geleefd heeft). Op z'n 21e een huis gekocht, 5 jaar gewoond, toen een jaar of wat in een sta caravan gewoond (tijdje zonder werk en in die tijd heeftie verschillende mensen geholpen: van het oppassen op kinderen t/m huis/tuin/keuken klusjes), z'n stacaravan verkocht en heeft toen een half jaar - een jaar gezworven (bij vrienden in huis geslapen, in z'n auto en garage geslapen). Toen een half jaar in een dijkhuisje gewoond toen hij een baan (wat nu z'n baan is) kreeg en een half jaar later het huis waar we nu in wonen gekocht.

En dan denk ik, in die jaren dat hij het gered heeft zullen wij het ook wel samen redden. Stel dat hij zonder baan komt te zitten en zonder inkomen dan zien we wel.

Dat is nou precies, wat ik zo leuk vind aan het feit dat mijn man en ik zo jong getrouwd zijn: we hebben samen een knotsgek leven achter de rug. En we kunnen alles aan. In de fik vliegende auto's, uit het huis vallende ramen (van 2 hoog), verstopte rioleringen - bij 30 graden in de zomer, lekker al die stinkende uitwerpselen in je portiek - , de meest rare reizen, tegenslagen, maar bovenal: ontzettend veel, onbeschrijflijk heerlijk veel plezier. Nu we allebei zo weinig werken, merk ik weer veel van die oude levenslust, het avontuurlijke (nu was een maand Nigeria ook best avontuurlijk 8) ), het plezier. Is er altijd wel geweest, maar wat hebben we de laatste tijd weer veel plezier in het leven, niet normaal. En dat terwijl we het nu financieel soms echt wel een beetje krap hebben.

Evelien schreef:@Galateia, geweldig is dat he. Dat juist zo leuk om te zien he, dat zijn leuke dingen in je leven (en dat voelt echt rijk).

Ja, het laat maar weer zien, dat we nog helemaal onszelf kunnen zijn. We zijn echt niet materialistisch en manlief gaat zometeen een super-de-luxe auto inleveren, waar we een paar jaar gratis (de baas betaalde de bijtelling) in hebben rondgereden en we halen gewoon onze schouders op. Terwijl iedereen om ons heen het best erg voor ons vindt. Dan moeten we wel lachen, want als je nou moet kiezen tussen die dikke auto en keihard werken, of een brik en lekker veel tijd met je gezin... wij weten het wel 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2010 19:16

Ehm....er zijn ook mensen die niet kunnen kiezen en deze mensen moeten en hard werken en in een oud barrel rijden. Dat je een keuze hebt, is al eigenlijk luxe :wink: .

Terug naar “Archief”