tja, hier wachten we al jaren voordat we het verantwoord vinden om met de pil te stoppen. Maar ja, wij zijn ook al als studenten getrouwd hè, gingen naar het buitenland en studeerden nog weer verder. Inmiddels heb ik mijn vervolgopleiding af; mijn man moet echter nog een paar jaar. Gelukkig is het een deeltijdopleiding.
Een half jaar geleden wilden we net met de pil stoppen: werd mijn man "wegens de crisis" ontslagen (ja, contract niet verlengd, maar das in feite het zelfde). Nu heeft mijn man weer een nieuwe baan en hij krijgt hopelijk vandaag te horen dat zijn proeftijd voorbij is en dat hij (voor 4 jaar) een vast contract heeft! Dat zou zo fijn zijn! Dan kan die pil meteen de deur uit!
(en voor iemand vraagt of we niet eerder met de pil konden stoppen: nee, we hebben allebei studieschuld (bijna afbetaald) en een erg dure vervolgopleiding, die we eerst wilden (af)betalen. We wonen ook nog gewoon in een huurhuis)
Maar ja, bij niet-gelovigen zie ik dat ook vaak: mensen trouwen vaak na lange tijd te hebben samengewoond, omdat ze kinderen willen en dat qua wetgeving wel zo gemakkelijk is.