eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor meissie88 » 15 okt 2009 20:46

liefie schreef:Hier zie je echt heel veel stelletjes die 3 maanden na hun trouwen vertellen 3 maanden zwanger te zijn. Vandaag weer van 2 gehoord en die hebben niet samengewoont

Ik hoorde ooit van iemand die had 6 maanden verkering toen ze trouwde...En bleek toen ook al 3 maand zwanger te zijn...
Of weer 'n ander die 'graag snel wilden trouwen'...7 maanden later was er een kindje, tja...vroeg geboren, maar 't was wel 7 pond! RARA!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 okt 2009 20:52

Ja af en toe klapperen mijn oren ook oud klasgenootje van mij had 8 weken een relatie en ze was 6 weken zwanger :shock:

Vrienden van ons gaan over 3 weken trouwen ze zouden eigenlijk in januari gaan trouwen maar ze is ''perongeluk'' zwanger geraakt maar ja ze hebben nu 5 en half jaar een relatie en dat is eigenlijk veel te lang maar door haar opleiding was het niet makkelijk om eerder te trouwen en hun huis is nog steeds niet klaar wordt in november opgeleverd.
Dat vind ik veel anders dan dat je heel kort samen bent en je ''moet'' al trouwen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 okt 2009 20:55

Tja, er zijn dus nog steeds stellen die denken dat je van de lucht zwanger wordt?
Dat bevreemd mij toch meer dan dat iemand na zijn trouwen het licht uit wil als zij zich uitkleed of de deur op slot.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 okt 2009 21:06

Onze oudste is 9 maanden en 1 dag na ons trouwen geboren, op de uitgerekende datum. :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 okt 2009 21:08

Nou die vrienden van mij weten ook wel dat je niet van de lucht zwanger wordt hoor haha.
Maar ja niet alle voorbehoeds middelen werken 100% veilig

Wij hebben nog geen slot op de badkamer deur en die gebruiken wijzelf echt nooit. Wc zit na 8 maanden een deur in maar nog geen deurkruk en slot (hebben we vanavond gekocht) En die doe ik eigenlijk ook nooit op slot alleen bij andere mensen.
Thuis deed ik ook nooit deuren op slot mijn man wel maar nu doet hij het ook niet.
Wij zijn ook helemaal niet preuts lijkt mij erg vervelend als je daar last van hebt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 okt 2009 21:27

Spons schreef:even tussen door, vroeg me af .... zijn er nu veel stellen die relatief (zeg binnen een half jaar ) zwanger zijn ?

bedoel je nu zwanger of direct na het trouwen?
We zijn begin juli getrouwd en half april werd onze dochter geboren
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 15 okt 2009 21:41

Dippie schreef:Ik zie ze al helemaal voor me :P Alles is nieuw, alles is leuk, alles is mooi, enz...
Misschien verromantiseer ik alles héél erg, maar een goed teken, toch? 8)

Dat is inderdaad wel een heel romantisch beeld, want aan je relatie an sich verandert er niets.
Dus, dat.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 15 okt 2009 22:14

Als mijn vriend en ik getrouwd zijn, zou ik proberen niet meteen zwanger te zijn. Ik ken een meisje in mijn naaste omgeving die meteen na het trouwen zwanger was. Ze was niet eens super jong ofzo. Ik merk aan haar en haar man dat ze nog steeds ontzettend moeten wennen aan elkaar, en dan ook nog eens aan elkaar in de ouderrol. Zij is door het moederschap erg veranderd. Niet ten gunste, vind ik persoonlijk.
Ik persoonlijk vind het verstandiger om eerst te wennen aan het getrouwd-zijn, en dan pas proberen zwanger te worden.
Een babytje is schattig, maar het is een enorme verantwoording die je niet even van je af kan zetten...
What goes around, comes around

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 okt 2009 07:54

Aan de ene kant kan ik me daar wel wat bij voorstellen dat zoiets gebeurd. Maar dat heb je ook allebei in de hand (tsja in de zwangerschap dan niet, want een vrouw kan o zo schommelen qua emoties). Blijven communiceren en dat is juist het belangrijkste.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 okt 2009 08:09

tja, hier wachten we al jaren voordat we het verantwoord vinden om met de pil te stoppen. Maar ja, wij zijn ook al als studenten getrouwd hè, gingen naar het buitenland en studeerden nog weer verder. Inmiddels heb ik mijn vervolgopleiding af; mijn man moet echter nog een paar jaar. Gelukkig is het een deeltijdopleiding.
Een half jaar geleden wilden we net met de pil stoppen: werd mijn man "wegens de crisis" ontslagen (ja, contract niet verlengd, maar das in feite het zelfde). Nu heeft mijn man weer een nieuwe baan en hij krijgt hopelijk vandaag te horen dat zijn proeftijd voorbij is en dat hij (voor 4 jaar) een vast contract heeft! Dat zou zo fijn zijn! Dan kan die pil meteen de deur uit! :mrgreen: :lol: 8)

(en voor iemand vraagt of we niet eerder met de pil konden stoppen: nee, we hebben allebei studieschuld (bijna afbetaald) en een erg dure vervolgopleiding, die we eerst wilden (af)betalen. We wonen ook nog gewoon in een huurhuis)

Maar ja, bij niet-gelovigen zie ik dat ook vaak: mensen trouwen vaak na lange tijd te hebben samengewoond, omdat ze kinderen willen en dat qua wetgeving wel zo gemakkelijk is.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 16 okt 2009 11:35

Elvira, ik herken jouw verhaal wel. Wij zijn ivm een vergelijkbare situatie nog niet getrouwd.
Als je iets doet, wil je het goed doen en op het juiste moment.
Als je wat ouder bent en wat meer levenswijsheid hebt, ben je denk ik beter in staat om kinderen op te voeden met alle moeilijkheden die daarbij om de hoek kunnen komen. Ik kijk een stuk minder romantisch tegen baby's en kindjes aan. Je kan een gelukkig gezinnetje hebben, maar ook heel moeilijke kinderen/baby's. Ik denk dat je jezelf moet afvragen: kan ik het ook aan als er (grote) problemen zijn, daar moet je wel klaar voor zijn.
Dit is niet gericht tegen jonge moeders, petje af voor jonge moeders die het goed doen ;)
Meer over een staat van volwassen-zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 okt 2009 12:28

Ik zit hoop ik op mn vijftigste niet met pubers, maar met kleinkinderen 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2009 12:49

MissF schreef:tjonge, ik ben niet echt preuts, ben niet dol op mijn eigen lijf, maar heb echt geen minderwaardigheidscomplex, maar toch vind ik het soms heerlijk om de deur op slot te doen met douchen of in bad liggen. Ik hoef dat gegluur niet. Laat me lekker alleen mijn tijdschriftje lezen, srubben, scheren enzo. Dan moet mijn man toch echt even wachten hoor. We kunnen nog zo getrouwd zijn, ik vind het juist wel beter om ook lekker momenten voor jezelf te hebben, ook als hij in hetzelfde huis is.

Wij waren niet meteen zwanger, maar dat was logisch ;) Na stoppen met de pil relatief snel.

vpk schreef:wij zijn lekker thuis gebleven na het trouwen. hadden nog veel dat nog op orde gemaakt moest worden en hadden geen zin om, na een week vakantie, in de rommel thuis te komen en dan meteen weer aan het werk te moeten.
dus lekker thuis aangeknooit een weekje..

zijn allebei vanuit ouderlijk huis getrouwd, kan wel zeggen dat we vrijwel meteen zwanger waren (en nu erg gelukkig met ons kindje)

Taalkundige correctie: Jullie waren niet zwanger, jij was zwanger. De vrouw alleen is zwanger... en samen ben je in verwachting. :) Ik vind het altijd zo raar als een man of vrouw zegt: Wij waren zwanger.

"Zwanger" betekent: Een ongeboren kind dragend. Dus dat je een baby in je buik hebt. En dat heeft de man niet.

tante-tortel schreef:Tja, er zijn dus nog steeds stellen die denken dat je van de lucht zwanger wordt?
Dat bevreemd mij toch meer dan dat iemand na zijn trouwen het licht uit wil als zij zich uitkleed of de deur op slot.

Het bevreemdt mij beiden. Maar met "per ongeluk zwanger" bedoelen ze niet dat ze van de lucht zwanger worden. Ze bedoelen: We weten best wat we deden maar het was niet de bedoeling dat daar een zwangerschap op volgde. Maar goed, dat snap ik ook niet. Als je dat wil voorkomen kan je er maatregelen tegen treffen en die zijn best heel betrouwbaar. Als mensen "per ongeluk" zwanger zijn is dat 9 van de 10 keer omdat ze geen maatregelen hebben getroffen of daarin onzorgvuldig zijn geweest. Wil je 100% garantie, dan moet je geen seks hebben. Je weet toch dat je daar zwanger van kan raken? Maar goed, dat is blijkbaar lastig, je laat je dan leiden door impulsen.... van knuffelen komt gemeenschap.... en blijkbaar is het niet bij de hand hebben van voorbehoedsmiddelen dan geen reden voor ze om te stoppen, het logisch en verstandig nadenken is dan even helemaal weg. (dat even los van de ethische discussie over seksualiteit en huwelijk)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 16 okt 2009 17:16

Op je 50ste met kleinkinderen? We leven niet meer in de vorige eeuw...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 okt 2009 17:37

mijn moeder was 50 toen haar eerste kleinkind werd geboren. :wink: Mijn zus was 27 toen ze dus haar 1e kind kreeg (1e kleinkind van m'n ouders).

Terug naar “Archief”