huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jun 2008 20:40

Smurffie schreef:
Harm-J schreef:Smurffie weet jij de naam winkel nog waar jij in Dordrecht die smaaktabak heb gekocht of eventueel een adres. in R-dam? Oja appel vind ik zelf de lekkerste smaak en het geeft ook de meest prettige geur. Het was dan ook al eerste op, de andere smaken nu ook.

Het blijft mij wel verbazen hoeveel mensen het nog steeds niet aandurven om een waterpijp te roken, als ik het ze aanbied. Veel mensen denken nog steeds dat er alleen weed of andere opiaten meegerookt worden. Nu is dat natuurlijk is dat ook een optie...:mrgreen:

Jep, Zini Kadoshop, ze hebben twee winkels in Dordrecht centrum. Ik kan je alleen niet meer vertellen waar ze precies zitten, was allang blij dat ik in m'n uppie de auto weer had terug gevonden. :mrgreen: Het is in ieder geval in een zijstraatje, niet de hoofdstraat, maar je had vast niet anders verwacht. Appel is blijkbaar wel de favoriete tabak geloof ik. Daar hadden ze alleen nog mint, aardbei en druiven.

Korte Breestraat 26.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 jun 2008 21:37

Gaat het nou nog over die waterpijp? Ik dacht, Smurffie heeft nu onderhand wel neergeplempt dat ze in een uur tijd een nieuwe vloer bedacht, beslist en gekocht heeft :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2008 23:03

Owja, nou komt ie dan :mrgreen:

Gisteren ben ik met m'n schoonmoeder gewoon wezen neuzen in wat meubelzaken in Apeldoorn. En ik zag vele mooie salontafels en eettafels..maar daar kon ik niets mee, want we wisten nog niet welke vloer we wilden. Uit eindelijk kregen we van de vloermeneer een stel boeken mee, zodat we thuis eens even lekker konden uitzoeken. Thuis aan de koffie, boeken op schoot en bladeren maar. Na een half uur heb ik het boel enigzins gefrustreerd van me afgegooid zo van: Nu kap ik ermee, ik wordt knettergek! Moeders lihtelijk bezorgd tegen Arjen: '''Ze wordt er een beetje 'iebel' van (de dikke van dale heeft er vast geen verklaring voor, maar het betekent zoiets als 'knettergek' :mrgreen: ) Nou, zei Arjen, na het eten gaan we gewoon even bij de Gamma kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Lopen we daar toch tegen een schitterende vloer in de aanbieding aan. Op=op stond erboven. Dus wij gaan rekenen hoeveel we nodig zouden hebben en hoeveel er nog van was. 22 pakken nodig, 23 pakken waren er (en dan was het oppie) Nah, zegt Arjen, ik ga wel even een wagentje halen. Heel de mikmak erop geladen, maar toen hadden we een klein probleempje. Hoe krijgen we het ooit in de auto :mrgreen: Ik bedoel, vissen is een leuke hobby, maar je hebt er zoveel zooi van en dat stond allemaal in de auto, plus mijn koffer, plus zijn weekendtas, plus een vogelhuisje, plus een hoepel van de trouwjurk van zijn zusje, plus nog wat losse tassen. En weet je hoeveel ruimte een ordinaire achterbank in beslag neemt? ;/ Afijn, niet geshoten is altijd mis, dus zijn we vol goede moed begonnen met laden. Het ging er uiteindelijk in, maar ik kan je vertellen: Het stuk blik begon steeds meer te lijken op sportwagentje, omdat het beestje steeds lager kwam te liggen welteverstaan. Er zat ook werkelijk totaaaal geen vering meer in :schaterlach: Ik hoorde ook vanalles kreunen en kraken, Arjen zat zover naar voren dat hij bijna met zijn neus op de vooruit zat..het moet er echt niet uit gezien hebben :P Maar we hebben dus een vloer, en hij is echt heel cool! Beetje antraciet, maar met witte en bruine vlagen, zodat het toh niet zo heel erg antraciet lijkt, zoiets 8)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 jun 2008 09:06

Gefeliciteerd met je vloer smurffie :wink:

Heerlijk is het om te zien hoe sommige mensen hun auto helemaal vol staan te proppen. Mij zou je zo een dag bij de Ikea kunnen dumpen om daar te gaan zitten en alleen maar te kijken. Mensen proppen hun auto soms zo vol dat ze er zelf niet meer in kunnen...en hup, daar gaat alles er weer uit en weer opnieuw beginnen, heerlijk! :mrgreen:
Maarre...dit is ff offtopic :oops: 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 13:47

hehe.... altijd leuk he. :wink:

Ik ga binnenkort een kast verven (wit met een paars tintje) die komt straks bij ons op de slaapkamer te staan. k ben nu al een beetje bezig met ideen op te doen hoe we straks de slaapkamers in gaan richting. Onze slaapkamer wordt als eerste onder handen genomen. We hebben al linnenkasten.. Alleen de muren en de vloer moeten gedaan worden. En zijn nog op zoek naar een bed.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 13:53

Da's mooi, Smurffie, dat je de vloer hebt!
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2008 17:05

Ja, we zijn er ook heel blij mee :D

Vandaag heb ik het dressoir helemaal geverfd. Waarschijnlijk gaat dat nog een keer gebeuren want het dekt niet helemaal goed. Aan de andere kant..de vloer is een beetje antraciet..en doordat de verf niet goed dekt komt er héél licht een grijze laag doorheen, bijna niet zichtbaar. Misschien vloeit het wel heel mooi in elkaar over juist als ik het zo laat. Bovendien komt er toch nog patina overheen, ik denk dat je er dan praktisch niets meer van ziet.

Arjen vond de spiegels niet zo geweldig en ze waren inderdaad veel te geel, dus die heb ik vandaag ook nog een keer overgeverfd. Verder heb ik toch echte patina gekocht, antiekbruin en dat gaan we maar eens testen op de spiegels morgen :) (Als ik nog tijd heb) 8)

Verder wil ik graag de eettafel en de salontafel de deur uitwerken..ze zijn koloniaal (misschien iets lichter) maar veel de strak bij de andere meubels. Als jullie nog iemand weten die ze nodig heeft..ze gaan zeker niet te duur weg :wink: Altijd handig als je op kamers gaat bijvoorbeeld, of je hebt er niet veel geld voor over.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 17:16

Ik vind het echt knap dat je dat allemaal zelf doet! Zou ik ook nog wel eens willen proberen, lijkt me erg gaaf.
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jun 2008 17:41

Dat dacht ik ook al, waar haal je de tijd vandaan!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2008 18:02

Hehe..tijd voor maken :mrgreen:

Ik werk tegenwoordig vier dagen, op maandag en woensdag ben ik vrij. Om het weekend ben ik op maandag in Apeldoorn, dus kan ik niet verven, maar net als vandaag heb ik heel de dag de tijd. Omdat ik vandaag heel de dag had, heb ik de kast helemaal geverfd, op vrije avonden heb ik de losse plankjes en het laatje geverfd. Het hoeft niet allemaal tegelijk, gewoon stukje voor stukje. Het kost dus veel vrije tijd, maar ik vind het leuk om te doen :) Morgen werk ik tot een uur of half 4, dus kan ik daarna misschien de kast nog een keer oververven. Kwestie van plannen en niet lekker gaan funshoppen of bij jan en alleman op de koffie gaan, dan vind iedereen wel tijd om een kast te verven 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 jun 2008 10:19

Klinkt leuk allemaal, fanatiek hoor :)

Als ik jou was zou ik even fotootjes maken en op RW's marktplaats zetten. Who knows..
pobody's nerfect

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 12 jun 2008 10:46

Smurffie schreef:Verder wil ik graag de eettafel en de salontafel de deur uitwerken..ze zijn koloniaal (misschien iets lichter) maar veel de strak bij de andere meubels. Als jullie nog iemand weten die ze nodig heeft..ze gaan zeker niet te duur weg :wink: Altijd handig als je op kamers gaat bijvoorbeeld, of je hebt er niet veel geld voor over.

Kan je een foto hier plaatsen? Wij zijn namelijk op zoek naar hele goedkope leuke meubels. Weten nog niet zo goed wat we willen, maar wie weet....
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 jun 2008 11:29

Smurffie schreef:Kwestie van plannen en niet lekker gaan funshoppen of bij jan en alleman op de koffie gaan, dan vind iedereen wel tijd om een kast te verven 8)

Whaha, dat dacht je maar. Naast huishouden, 5 dagen per week werken en elke week club + voorbereidingen hou ik niet zoveel tijd over. Voor mij dus maar kasten van Leen Bakker.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2008 14:34

88alries88 schreef:
Smurffie schreef:Verder wil ik graag de eettafel en de salontafel de deur uitwerken..ze zijn koloniaal (misschien iets lichter) maar veel de strak bij de andere meubels. Als jullie nog iemand weten die ze nodig heeft..ze gaan zeker niet te duur weg :wink: Altijd handig als je op kamers gaat bijvoorbeeld, of je hebt er niet veel geld voor over.

Kan je een foto hier plaatsen? Wij zijn namelijk op zoek naar hele goedkope leuke meubels. Weten nog niet zo goed wat we willen, maar wie weet....

De salontafel is voorlopig gereserveerd, maar van het weekend zal ik een foto maken van de eettafel :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2008 17:23

We hadden afgelopen maandag de vloer gekocht en de kleuren uitgezocht voor één muur die we anders wilde sauzen. Ik zat een beetje in de rats, omdat ik er nooit ben doordeweeks, dat het niet af zou komen en dat er nog zoveel moest gebeuren. Ach zegt Arjen, dat komt heus wel goed, binnen een week is de vloer gedaan en die muur gesausd, maak je niet druk! Dinsdagavond heb ik 'm aan de foon; ''Ik ben slaap gevallen op de bank'' Woensdag: ''Schat, dat plakband duvelt steeds van de muur af'' Donderdag: ''Weet je..dat moeten we samen maar oplossen'' Vrijdag: Voetbal.

Maarrr..dinsdag al geloofde ik niet dat hij in slaap gevallen was op de bank (ik hoorde gewoon dat hij loog dat ie barste) :mrgreen: En vanmiddag kwam hij me ophalen, toen zei hij: Ow, we hebben nog saus genoeg over voor de hal. :schaterlach:

Toen ik binnen kwam, lag de vloer er al in en de meest ingewikkelde muur (creme en donkerbruin, strepen) zit er ook al op! :yahoooo:
En het is echt zó gaaf! :D De scheet, hij wilde me verrassen, dus ik had van de week niet gezegd dat ik iets door had, maar dat er al zóveel gedaan was had ik echt niet verwacht :D

omhelzing-smile

Terug naar “Archief”