Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 08:44

jamillah schreef:Kalk met textielstift heel groot: *datum* op een shirt en bij je man het jaartal, trek die aan naar je ouders.. 8)

Dit vind ik nou van die heerlijke acties.
Mijn zusje is zwanger en ze heeft het haar schoonouders verteld door haar zoontje een shirt aan te trekken met: ik krijg een broertje of zusje

Mijn kapster komt bij mij thuis. Het is een goede vriendin die al regelamtig haren doet voor feestjes en ik vind het leuk als zij mijn haar doet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 08:58

wij hebben het gewoon tussen neus en lippen door aan mijn schoonouders verteld nou toen begon t gezeur................ :x
mijn ouders vonden t wel leuk gelukkig maar :)

zat om zeven uur bij de kapper met shirtje met rits :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 09:02

Wat voor gezeur, Petra? Lijkt me niet zo fijn :(

Ik weet niet meer hoe we het hebben verteld, iig niet zo officieel ofzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2008 09:02

05:30 wekker
06:30 bij de viasgiste
07:30 zusje thuis opgehaald en samen naar de kapper gegaan (en idd ook met sluier en al in de auto, met mijn gewone broek en vest eronder, dom gezicht!)
09:00 samen weer thuis
09:00 aankleden
09:30 vriendje kwam me halen
10 - 11.30: foto's maken (toen was ik het zo bere zat!!)
11.30 - 13.00 lunchen met alle daggasten bij mijn ouders thuis
13:30: in gemeentehuis trouwen
14.30: foto's met daggasten
15.00: koffie, bruidstaart enzo in de dinerlocatie
17.00: diner
18.30: kerk
20.00: feestavond, tot 23:45 uur, en toen was ik het goed zat, niks voor mij, dat na twaalven feesten ;) De gasten zijn tot ongeveer 1 uur gebleven.
00:00 waren we lekker thuis (het mooiste moment van de dag :D )

Wij hebben sommige dingen best dicht op elkaar gehad, maar ik vond dat erg prettig, er viel nergens een gat. Want als daggasten ben je elkaar echt wel zat na een paar uur.
We hadden als vriendinnen ondertussen al 3 bruiloften als daggast gehad, en dan weet je het allemaal wel ondertussen. Dus dat alles op elkaar vond ik erg fijn, en de daggasten ook.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 09:11

om een lang verhaal kort te maken
ze vonden het te snel, ze wilden niet verhuizen (we hebben bedrijf)
dat we te jong waren
overal waar je over kan zeuren werd ook gezeurd heel fijn... :(

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 09:23

Wat stom zeg. Een vriendin van mij ging haar trouwjurk passen en toen ging haar moeder zeuren over de prijs, terwijl ze het zelf betaalde! Grrr daar kan ik zo verdrietig om worden. Als ouders mag je toch blij zijn als je kind gaat trouwen, dat is toch hartstikke mooi.
En dat verhuizen: je ouders hoeven toch niet te verhuizen omdat jullie trouwen? En als ze niet willen helpen met verhuizen dan helpen ze toch niet... Maar als ik het goed heb dan ben je inmiddels getrouwd of niet?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 09:41

Ik ben wel bang voor het commentaar dat we gaan krijgen op de daggasten. Mn schoonmoeder vind dat we iedereen mee moeten nemen waar mn vriend ooit eens mee omging. En we hebben zelf besloten om allebei een paar vrienden die we niet zoveel meer spreken toch alleen als avondgast uit te nodigen(waaronder een stel waar we zelf wel heel de dag mee 'moesten' want dat hadden echt niet verwacht, en zaten we ook niet op te wachten)...en ik weet nu al dat dat flink veel commentaar gaat opleveren. En ik ben vooral bang dat ze tegen die jongens gaat zeggen dat ze wel de hele dag meemogen (zoiets heeft ze ook wel 's geflikt met een verjaardag, die we niet groot wilde vieren) terwijl we dat niet willen.

Verder heeft ze al gezegd dat ik een megagroot trouwboeket moet krijgen, want 'dat hoort'. En ze heeft zich al zorgen gemaakt of we hun kerkraad wel een kaart sturen (we trouwen in mijn kerk, en mn vriend komt naar onze gemeente over) en nog meer van dat soort dingen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 09:43

petra85 schreef:om een lang verhaal kort te maken
ze vonden het te snel, ze wilden niet verhuizen (we hebben bedrijf)
dat we te jong waren
overal waar je over kan zeuren werd ook gezeurd heel fijn... :(

Bah!!! Wat misselijk zegg!! Hoe heb je gereageerd? Of heb je er nix meer over gezegd?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 jul 2008 09:45

Het is jullie feest hoor Alries en het is de bedoeling dat het voor jullie een mooie dag wordt! Maar het lijkt me wel heel vervelend als mensen zich er teveel mee gaan bemoeien :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 09:47

Ja, daggasten kiezen... da's ook zo wat. Wie neem je wel mee en wie (net) niet.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2008 09:54

De daggasten hebben wij echt wel geselecteerd. Sowieso onze beide families natuurlijk, maar die van hem is al enorm, met alle kids erbij.
toen nog zijn opa (maar die overleed 2 maanden voor we trouwden), mijn ene oma sowieso, de ander wilde ik niet uitnodigen, maar volgens mijn vader kon dat niet, en zou ze toch niet meegaan, al nodigde ik haar wel uit. Dus hij vond dat ik haar wel moest vragen. Ze ging idd niet mee die dag. Achteraf vind ik dat nog stom, dat ik ernaar geluisterd heb. Ik wilde haar er niet bij!
En toen mijn vriendinnen met aanhang, een stuk of 8 waren dat er, en toen hebben we gewoon besloten dat mijn vriend (toen nog ;) ) er ook een stuk of 8 zou vragen. Want voor hem was het moeilijker selecteren dan voor mij.
Ik hoef geen 70 daggasten te hebben hoor, hoe kleiner hoe gezelliger. De rest komt maar 's avonds.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 10:09

Wij hadden ook al een daggastenlijst gemaakt zeg maar, omdat we natuurlijk eerst in november wilde trouwen, maar om de kosten te beperken willen we het aantal daggasten ook minderen. Eerst leverde dat flinke discussie op, omdat hij 'vrienden' mee wil nemen die hij al 2 jaar amper sprak, terwijl ik vrienden van de lijst heb gehaald die ik nog best vaak spreek. Maar goed, we zijn er uitgekomen! :) Ze gaan allebei niet mee en mogen de hele avond komen. Het probleem vind ik nu wel dat die vriendinnen continu naar de datum vragen en praten alsof ze hele dag mee mogen. Als we ons over geld niet druk hoefde te maken hadden we ze gewoon meegenomen, maar ik vraag me af of ze dat ooit zullen begrijpen! :| Hebben jullie ook dit soort 'probleempjes' gehad?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 10:16

ja ja inmiddels getrouwd 10 weekjes..
het huis is geboud op dubbele bewoning, maar toen we vertelde dat we gingen trouwen zeiden ze gewoon zoek maar wat anders of een unit/ caravan dat tegen je eigen zoon, die het bedrijf runt, er zijn veel woorden gevallen, nu wonen we dan naast elkaar echt feest :( :(
alles wordt in de gaten gehouden.
hierdoor hebbeb we echt geen leuke voorbereidigstijd gehad.
toen we verkering hadden was alles goed, toen zijn we verloofd, tot aan trouwen drama

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 10:21

petra85 schreef:ja ja inmiddels getrouwd 10 weekjes..
het huis is geboud op dubbele bewoning, maar toen we vertelde dat we gingen trouwen zeiden ze gewoon zoek maar wat anders of een unit/ caravan dat tegen je eigen zoon, die het bedrijf runt, er zijn veel woorden gevallen, nu wonen we dan naast elkaar echt feest :( :(
alles wordt in de gaten gehouden.
hierdoor hebbeb we echt geen leuke voorbereidigstijd gehad.
toen we verkering hadden was alles goed, toen zijn we verloofd, tot aan trouwen drama

Wat erg! Nog gefeliciteerd met jullie trouwen! Heb je nu niet ontzettend veel zin om wat anders te zoeken? Hoe staat je man hierin dan?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 10:23

dank je,
we proberen het gewoon...
al vindt ik het heel moeilijk
mijn man staat gelukkig helemaal achter me,
als ik weg wil dan gaan we, maar zijn toekomst ligt wel hier op de boerderij.

Terug naar “Archief”