Het volgende artikel las ik vandaag in de Volkskrant. Ik moet bekennen, ik ben het wel eens met journalist Rolf Bos, buitenlandredacteur van de Volkskrant, die dit artikel schreef.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... ieren_niet
Moderator: Moderafo's
Lovely schreef:Waarom zwijgt de Arabische wereld over Darfur (300 duizend doden) en maakt ze zo veel kabaal over Gaza (ruim 900 doden)?
Lovely schreef:Waarom zwijgt de Arabische wereld over Darfur (300 duizend doden) en maakt ze zo veel kabaal over Gaza (ruim 900 doden)?
Michael schreef:Ik heb geen enkel bezwaar tegen zelf verdediging, of zelfs wat initiatief om zelf verdediging onnodig te maken. Maar zoals ik continue herhaal. De acties die Israel op dit moment onderneemt hebben enkel tot gevolg dat er meer onrust en geweld ontstaat. Dat ze vijanden creeren en activeren uit hoeken die ze niet voorzien. Zoals geillustreerd door de raket aanval uit Libanon van vorige week. Het zorgt er voor dat de regering stemmen krijgt en Israel zichzelf isoleert van haar bondgenoten.
Yael schreef:Overigens waarom noem je Israel zo? Dit komt negatief over.Wanneer is de primaire taak van christen zijn over gegaan van naastenliefde tot willoze extentie van dit zionistisch regime?
Wie wil er nu geen gewoon leven? De Israeliers rondom de Gazastrook willen dat ook.
Het zijn geen slachtoffers van het achtelijke conflict tussen Hamas en Israel, het zijn een soort minderwaardige wezens die er zelf om gevraagd hebben en zo snel mogelijk dood moeten...
Je overdrijft.
Zoals ik al gemeld had wil 70% van de Israeliers en 70% van de Palestijnen zo snel mogelijk vredes onderhandelingen. Dit conflict is niet de wil van het volk. Het volk wil zoals eigenlijk altijd gebeurt vrede. Daar kun je veilig van uit gaan.
Het ligt eraan hoe je die vrede wil bereiken.
De regeringen van Israel en de Palestijnen zijn de vechtende honden die de burger slachtoffers maken. Ze zijn de schuldigen. En zoals ik al eerder gezegd heb vind ik Hamas een legitiem doel voor Israel, ook al zijn ze daarmee al in overtreding van internationale wet, ik kan die acties begrijpen.
Echter de huidige koers en keuzes leiden alleen maar tot meer geweld en escalatie. Niet tot vrede. Ik ben niet extreem slim. Dus wat ik op mijn boerenklompen kan aanvoelen kunnen ze zelf ook.
Wat is jouw alternatief dan?
Volgens mij spelen daar ook andere factoren in mee. Als ik zie hoe een bepaalde bevolkingsgroep reageert op het gebeuren in Gaza, zou ik als ik Joods was per direct Aliyah maken naar Israel.
Het feit dat men niet kiest voor vrede is mijn inziens een duidelijke keuze om het geweld door te laten gaan.
Er valt weinig te kiezen. Vrede begint in het hart niet op papier.
Christus was volledig ondubbelzinnig over geweldloosheid. Ik beschouw zijn woord en daad als belangerijker dan het zwakke concept dat Israel het volk van God is... Iedere mens op deze aarde is Gods mens. Jezus gaf dat duidelijk aan. Zonde of geen zonde. Jood of geen Jood.
En waar haalde Jezus die dingen vandaan? Inderdaad uit het Oude Testament.
Het is 2009, Christus is zijn spullen, bij wijze van spreken, al aan het pakken om hierheen te komen.. En we gedragen ons nog steeds als de populatie van een kleuterschool.
Het is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.
Michael schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1899119/israe ... banon.html
Laatste stand van zaken. Israel valt een ander buurland aan. Zoals ik voorspelde dat zou gebeuren. Dat buurland en andere buurlanden worden nu gedwongen ook weer te reageren.
Michael schreef:Israel wil blijkbaar armageddon in het midden oosten..
Michael schreef:De vraag is waarom? Wat is er te winnen? De stemmen natuurlijk.
Michael schreef:Yael schreef:Overigens waarom noem je Israel zo? Dit komt negatief over.Wanneer is de primaire taak van christen zijn over gegaan van naastenliefde tot willoze extentie van dit zionistisch regime?
Echt?Lol... Als de schoen past.
Regime betekent overheid.. Zionisme betekent het opzetten en ontwikkelen van een land voor Joden in Palestina. Een zionistisch regime is dus een overheid die zo'n land ontwikkeld. Israel lijkt me per definitie dus een Zionistisch regime.
Het is niet positief of negatief bedoeld het is precies wat het is.
Wie wil er nu geen gewoon leven? De Israeliers rondom de Gazastrook willen dat ook.
Exact.. Waarom kiest Israel dan niet voor een pad wat dat kan garanderen?
Hoe moeilijk is dat? Het enige wat nodig is is van twee kanten ophouden met schieten en je hebt vrede...
Het lijkt mij duidelijk dat hamas gevoed wordt door het geweld. Dus garandeer geweldloosheid naar de burgers toe en hou dat een paar jaar vol en je ondermijnt hamas. Hamas gaat uiteraard nog door met geweld, gebruik infanterie om heel gericht achter hamas en haar wapens aan te gaan. IDF soldaten zijn toch al overal in Gaza. Neem VN waarnemers mee op je uitstapjes.
Als ze iets hebben opgebouwd dan gaan ze denken in de toekomst. En ze zullen allergisch reageren op mensen of krachten die die toekomst plannen stuk maken. De enige manier waarop toekomst denken kan ontstaan is middels relatieve vrede.
Als ik Jood zou zijn zou ik zo ver mogelijk van Israel weg gaan als ik kon.. De conflicten zijn daar. Jodenhaat komt daar vandaan.
Vrede werk je aan, vrede kies je voor, en vrede dwing je af. Het is niet een zacht lieflijk stemmetje in het hart. Vrede is een keuze.
Jezus haalde die informatie natuurlijk direct bij God vandaan... Maar als het oude testament die informatie ook bevat dan dienen Joden zich er ook aan te houden dunkt me. Israel dus ook.
Is dat je excuus om geen moeite te doen om de situatie te veranderen? Ik geloof nog in de mensheid. En ik ben van mening dat we wat moois van de planeet kunnen maken mits we de moeite doen en het negatieve niet klakkeloos accepteren...
Michael schreef:Yael schreef:Overigens waarom noem je Israel zo? Dit komt negatief over.Wanneer is de primaire taak van christen zijn over gegaan van naastenliefde tot willoze extentie van dit zionistisch regime?
Echt?Lol... Als de schoen past.
Regime betekent overheid.. Zionisme betekent het opzetten en ontwikkelen van een land voor Joden in Palestina. Een zionistisch regime is dus een overheid die zo'n land ontwikkeld. Israel lijkt me per definitie dus een Zionistisch regime.
Het is niet positief of negatief bedoeld het is precies wat het is.
maryem schreef:
wellicht zou jij je ook eens goed moeten verdiepen in de historie van Israel en de palestijnen
en niet bevooroordeeld maar achter Israel aan huppelen
Er zijn genoeg Joden in Israel die tegen de regering zijn, ook in Nederland ben ik ze tegengekomen(een ander Joods geluid)
Ik heb helemaal niks tegen Joden, maar wel dus tegen de zionisten
smArtjan schreef:Michael schreef:Het is niet positief of negatief bedoeld het is precies wat het is.
Waarom krijg ik nu opeens een deja-vu?
Of bedoelde je toch iets anders?
Yael schreef:Het is niet positief of negatief bedoeld het is precies wat het is.
Jij bedoelt het blijkbaar niet negatief, maar ik heb genoeg discussies gelezen op andere fora, waarin zionist/zionistisch etc. negatief bedoeld word.
Exact.. Waarom kiest Israel dan niet voor een pad wat dat kan garanderen?
Die vraag kun je ook aan de Palestijnen vragen waarom werd binnen 24 uur na de ontruiming van de Gazastrook al de eerste Qassam op Israel afgevuurd?
Hoe moeilijk is dat? Het enige wat nodig is is van twee kanten ophouden met schieten en je hebt vrede...
Dat is nu dus juist het probleem.
Het lijkt mij duidelijk dat hamas gevoed wordt door het geweld. Dus garandeer geweldloosheid naar de burgers toe en hou dat een paar jaar vol en je ondermijnt hamas. Hamas gaat uiteraard nog door met geweld, gebruik infanterie om heel gericht achter hamas en haar wapens aan te gaan. IDF soldaten zijn toch al overal in Gaza. Neem VN waarnemers mee op je uitstapjes.
Is dit ook reeel?
Als ze iets hebben opgebouwd dan gaan ze denken in de toekomst. En ze zullen allergisch reageren op mensen of krachten die die toekomst plannen stuk maken. De enige manier waarop toekomst denken kan ontstaan is middels relatieve vrede.
De Palestijnen zijn onderling ook verdeeld. En ze hebben ook mogelijkheden iets op te bouwen, maar wat als ze dat zelf niet doen?
Als ik Jood zou zijn zou ik zo ver mogelijk van Israel weg gaan als ik kon.. De conflicten zijn daar. Jodenhaat komt daar vandaan.
Jodenhaat was er al voordat Israel gesticht werd.
Vrede werk je aan, vrede kies je voor, en vrede dwing je af. Het is niet een zacht lieflijk stemmetje in het hart. Vrede is een keuze.
Ah ja daar heb je gelijk in. Ik bedoelde meer een innerlijke verandering, waardoor je ook echt voor vrede kunt en wilt kiezen.
Is dat je excuus om geen moeite te doen om de situatie te veranderen? Ik geloof nog in de mensheid. En ik ben van mening dat we wat moois van de planeet kunnen maken mits we de moeite doen en het negatieve niet klakkeloos accepteren...
Zo kan het overkomen. Maar zo bedoel ik het niet. Natuurlijk hopen we allemaal een betere wereld achter te laten voor het nageslacht. Maar ik denk dat dat er helaas niet in zit.
Meen je dat werkelijk? Nooit gehoord van pogroms, getto's, kruistochten, inquisitie, uitsluiting van Joden in Gilden enkel en alleen om het feit dat iemand Jood is? Farao-Haman-Hitler.? Nooit gehoord van het Dreyfus-proces, onbekend met "De protocollen van Sion"? Met het wijdverspreide en door velen geloofde verhaal van kinderbloed om matzes te maken, de Judensau? Antisemitische complottheorieen? En zo kan ik nog wel even doorgaan Enfin, iemand die de geschiedenis kent weet gewoon dat ongebreidelde Jodenhaat, echt van alle tijden en alle eeuwen is.michael schreef:Nauwlijks in de mate die er vandaag de dag is.
dalethvav schreef:Meen je dat werkelijk? Nooit gehoord van pogroms, getto's, kruistochten, inquisitie, uitsluiting van Joden in Gilden enkel en alleen om het feit dat iemand Jood is? Farao-Haman-Hitler.? Nooit gehoord van het Dreyfus-proces, onbekend met "De protocollen van Sion"? Met het wijdverspreide en door velen geloofde verhaal van kinderbloed om matzes te maken, de Judensau? Antisemitische complottheorieen? En zo kan ik nog wel even doorgaan Enfin, iemand die de geschiedenis kent weet gewoon dat ongebreidelde Jodenhaat, echt van alle tijden en alle eeuwen is.michael schreef:Nauwlijks in de mate die er vandaag de dag is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten