Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2008 18:06

in de zorg heb je altijd zwijgplicht. Wij hebben ook bij onze diploma uitreiking moeten beloven dat we dat doen. Vind ik zelf meer dan terecht.

Wij hebben vanmiddag vergadering gehad en ook clientenoverleg. We zitten met een mevrouw die behoorlijk dementerend is en nog auto rijdt! En je wilt echt niet weten hoe. :shock: Na het overleg ging ik nog even naar een client toe en je raad het nooit die mw reed dus voor mij.
Ik heb echt mijn hart vastgehouden echt zo gevaarlijk wat ze allemaal deed.
Maar de familie zegt dat het allemaal wel mee valt erg moeilijk.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 jun 2008 19:09

Ik heb gisteren op 'kleinschalig wonen' gewerkt. Dat is best leuk zeg. Ik moest ook koken enzo, echt een heel ander tempo waarin je werkt. Alleen sta ik ( ongediplomeerd) alleen, dat is dan weer wat minder relaxed als je ook niet ingewerkt bent. Ik weet bijv geeneens hoe die tilliften werken terwijl iedereen denkt dat ik dat snap.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 19:43

Lorijntje schreef:Ik heb gisteren op 'kleinschalig wonen' gewerkt. Dat is best leuk zeg. Ik moest ook koken enzo, echt een heel ander tempo waarin je werkt. Alleen sta ik ( ongediplomeerd) alleen, dat is dan weer wat minder relaxed als je ook niet ingewerkt bent. Ik weet bijv geeneens hoe die tilliften werken terwijl iedereen denkt dat ik dat snap.
lastig Lorijntje! Geef wel duidelijk je grens aan, ik werk in de middag/avond ook meestal alleen op een groep van 12 a 13 mensen! Echt niet verantwoordelijk want als iemand valt kan ik dus naar een andere afdeling bellen :? Geef wel je grans aan, want dat is zo belangrijk!!

liefie schreef:in de zorg heb je altijd zwijgplicht. Wij hebben ook bij onze diploma uitreiking moeten beloven dat we dat doen. Vind ik zelf meer dan terecht.

Wij hebben vanmiddag vergadering gehad en ook clientenoverleg. We zitten met een mevrouw die behoorlijk dementerend is en nog auto rijdt! En je wilt echt niet weten hoe. :shock: Na het overleg ging ik nog even naar een client toe en je raad het nooit die mw reed dus voor mij.
Ik heb echt mijn hart vastgehouden echt zo gevaarlijk wat ze allemaal deed.
Maar de familie zegt dat het allemaal wel mee valt erg moeilijk.
ik heb bij helpende ook zwijgplicht moeten afleggen. Meer als terecht! En het is idd moeilijk om aan de fam. uit te leggen wat jij ziet en meemaakt. Vaak willen ze het ook niet geloven wat jij zegt (ontkenningsfase) en dat is echt zo moeilijk!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 jun 2008 21:42

Ja privacy word bij ons echt heel streng genomen wat ik erg goed vind.
Wij hebben een computer systeem, waar medewerkers in kunnen met een code als je daar bevoegd voor bent, en die als je 2 min. geen beweging is, vanzelf op opnieuw inloggen komt te staan. Verder werken wij veel electronisch dus weinig papier werk, en alle papieren mappen enz staat in een kast, met extra sleutel.

Misschien een briefje maken met leuke uitdrukkingen en of spreuken over privacy, zo´n loesje achtig of zo iets?
Of wat bij ons ook nog wel eens gedaan word, posters maken met een leuke afbeelding en dan idd zo´n spreuk er op. Valt goed op en op een leuke manier. Succes

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 10:03

Bij ons is er trouwens wel iets omgedraaid.
Normaal gesproken moest je niet spreken tenzij je 100 % zeker wist dat een jongere thuis mishandeld werd/wordt.
Nu is het omgedraaid. Wij hebben nu spreekplicht gekregen. Nouja, officieel volgens mij de psychiaters. En wij moeten het doorgeven. Zij zijn verplicht om bij vermoeden al te spreken. Ik weet nog niet wat ik er van vind...
Ik vind het altijd een beetje raar als mensen namen noemen van hun werk. Dat hoef ik ook helemaal niet te weten. Een klasgenootje van mij (na gisteravond is ze dat trouwens niet meer :mrgreen: ) deed dat ook wel. En niet dat ik er iets mee zal doen, en we zitten allebei in hetzelfde werk, dus het is niet erg, maar ik vind het gewoon niet netjes.

Maar Saartje, hoe je dat op een goede manier brengt...tja, een goeie leus. Maar of dat de bedoeling is van het hele afstuderen?
Of moet het iets heel uitgebreids zijn?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 jun 2008 17:25

We hebben een patient met bof op de afdeling nu. Arts dacht gisteren nog aan een kaakontsteking. Pt is vannacht ingestuurd ivm hele lage tensie, in t ziekenhuis konden ze daar geen oorzaak voor vinden alleen wel de bof vastgesteld dus (nou ja helemaal officieel kan dat pas vastgesteld worden na bloedonderzoek en kweek maar dat loopt nog)
Moeten nu barriere verplegen, echt maf lijkt wel of k in n algemeen ziekenhuis werk ipv in de psychiatrie :mrgreen: kHeb het vandaag op me genomen omdat ik als enige zeker wist dat k ingeeent ben en het ook gehad heb. Wel sneu hoor ze is er echt heel ziek van.
En het grappige is...ze is in de 80 :)
We hebben best wat lege bedden en nu dus een opnamestop gekregen...echt heel maf...
maarja zo maak je nog es wat mee :)
PaSaP Hoogh!!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 jun 2008 17:36

Zo dat is echt appart, nog nooit meegemaakt dat er bof heerst gelukkig niet. Succes he! lekker mondkapje enz. Herkennen ze je nog wel? :wink:

Bij mij op de oude afdeling heerst het NORO virus dat is echt zo balen, een patient die nieuw opgenomen is vanuit het ziekenhuis heeft het virus meegebracht, want daar hebben nu ook een aantal patienten het.
Hopelijk verspreid het zich niet verder.

Morgen heb ik m'n tussenevaluatie voor m'n opleiding.
Altijd nog wel een klein beetje spannend, weet gelukkig al dat is door ben.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 26 jun 2008 12:41

zo het is weer ff geleden dat ik hier wat geschreven heb. Maar ik moet helaas zeggen dat ik een keus heb moeten maken om uit de zorg te stappen. Dit gaat echt heel erg aan me hart. Maar het is voor me gezondheid beter dat ik ermee stop. Ze gaan nu intern kijken of ze passend werk voor me kunnen vinden en ben ook al aan het solliciteren. Dus als jullie ook wat weten hoor ik het graag.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 13:45

christien schreef:Morgen heb ik m'n tussenevaluatie voor m'n opleiding.

En, hoe is de evaluatie afgelopen?

@Kraai: Dat is vervelend! Ik hoop voor je, dat ze intern een plekje voor je hebben!
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 jun 2008 15:18

Daphne schreef:

@Kraai: Dat is vervelend! Ik hoop voor je, dat ze intern een plekje voor je hebben!

Leuk dat je er naar vraagt Daphne.

Het gesprek ging erg goed, binnen half uur klaar en lekker zitten kletsen.
M´n teamleidster is langsgeweest, en heeft gezegd dat ze me graag na diplomering op de afdeling wil houden. Ze was erg tevreden, dus dat is wel leuk om te horen, ze gaat na vragen of dat kan ivm budget.
Ik ben benieuwd :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 15:19

christien schreef:
Daphne schreef:

Leuk dat je er naar vraagt Daphne.

Het gesprek ging erg goed, binnen half uur klaar en lekker zitten kletsen.
M´n teamleidster is langsgeweest, en heeft gezegd dat ze me graag na diplomering op de afdeling wil houden. Ze was erg tevreden, dus dat is wel leuk om te horen, ze gaat na vragen of dat kan ivm budget.
Ik ben benieuwd :)

Leuk! Dat is mooi! :D
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jun 2008 16:39

Gaaf Christien ! Dat is idd leuk om te horen! Geeft ook een goed gevoel, ze vroegen mij op m'n stage toen ook of ik wou blijven ;-)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 jun 2008 17:56

meissie88 schreef:Gaaf Christien ! Dat is idd leuk om te horen! Geeft ook een goed gevoel, ze vroegen mij op m'n stage toen ook of ik wou blijven ;-)

Dankje wel, is idd echt leuk om dat te horen.
Ben je toen gebleven op je stage, en ben je over gestapt op bbl?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 jun 2008 17:59

nee ;-) ze hadden achteraf geen plek meer voor een helpende, en ook geen BBL, dus ben ik naar een ander verpleeghuis gegaan ;-)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 jun 2008 18:06

meissie88 schreef:nee ;-) ze hadden achteraf geen plek meer voor een helpende, en ook geen BBL, dus ben ik naar een ander verpleeghuis gegaan ;-)

Jammer wat doe je nu precies voor opleiding, of ben je al klaar.
(Sorry ik weet het niet precies meer)

Terug naar “Archief”