Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2008 19:11

Het gaat volgens mij meer op de manier waarop, AG. Die is nou niet bepaald tactisch te noemen. En of je dat nou leuk vindt of niet, zo komt het gewoon over. En dan kun je jezelf wel verdedigen (ik ben het sowieso met je eens dat roken ontzettend slecht is, en mijns inziens lastig te combineren met Christen zijn (al zeg ik hiermee niet dat dat onmogelijk is!!!) )
Maar de clou is dat je redenering hard overkomt, en dat is niet altijd zo slim denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 dec 2008 19:46

Ik ben dan wel benieuwd wat ik dan verkeerd zeg.
Ik zeg alleen dat ik het onbegrijpelijk vind.

Dat het hard en ontactisch overkomt,
is misschien omdat men gewoon niet wil horen dat roken nou eenmaal invloed heeft op je vruchtbaarheid,
dat roken nou eenmaal slecht is.

Nee, als je het daar over hebt, dan vindt men je gelijk hard en "zit je wat dwars".

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jan 2009 11:44

AikonGirl schreef:Ik ben dan wel benieuwd wat ik dan verkeerd zeg.
Ik zeg alleen dat ik het onbegrijpelijk vind.

Dat het hard en ontactisch overkomt,
is misschien omdat men gewoon niet wil horen dat roken nou eenmaal invloed heeft op je vruchtbaarheid,
dat roken nou eenmaal slecht is.

Nee, als je het daar over hebt, dan vindt men je gelijk hard en "zit je wat dwars".
Ik denk dat het hard overkwam toen je schreef dat roken slecht is voor de kwaliteit van het zaad van de man. En aangezien Daphne al eerder heeft uitgelegd dat het moeilijk is voor hun om kinderen te krijgen!! (hoe het precies zit weet ik niet precies maar dat is neit belangrijk)
Het gaat helemaal nog niet dat het roken slecht is voor van alles en nog wat, het komt er bovenop dat Daphne en Mark moeite hebben met het krijgen van kinderen!
Als je het zo opschrijft: "Je weet dat roken slechts is voor de kwaliteit van het zaad" klinkt voor mijn oren een rotopmerking in een moeilijke situatie waar Daphne en Mark nu in zitten!!
Dat je niet snapt wat je nu verkeerd zeg/schrijf, sorry hoor, daar kan ik echt met m'n pet niet bij!!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jan 2009 15:03

Op een forum mis je elkaars intonatie waardoor op een gegeven moment mensen ook langs elkaar heen gaan praten.
Dat is wat nu ook gebeurt.
Maar dat ff tussen haakjes.

Iedereen sterkte met het omgaan met de kinderwens.
En ik hoop dat het goed mag komen. Hoe het ook gaan mag!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 03 jan 2009 15:51

Sinds kort weten wij ook dat het ook aan mijn man's zaad ligt. En mijn man rookt niet. AG, het is echt niet zo dat als je wel rookt je zaadkwaliteit minder wordt. Dat is in enkele gevallen maar zo. Als blijkt dat dit bij de man van Daphne zo is denk ik dat hij echt wel zal proberen te stoppen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2009 17:18

kom op mensen. Gaan we een welles niettes spelletje spelen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2009 09:18

Een vraagje,

Wij hopen over enkele maanden naar het zh te gaan, maar ik zie er al zo tegen op, hoe alles zal gaan verlopen, wat we moeten doen, wat ze in het zh met ons zullen doen.
Misschien is hier iemand die een beetje kan vertellen hoe zo'n eerste bezoek aan het zh er uit ziet??
Hoe hebben jullie je er op voorbereid??

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 jan 2009 10:34

Tuinfluiter schreef:Een vraagje,

Wij hopen over enkele maanden naar het zh te gaan, maar ik zie er al zo tegen op, hoe alles zal gaan verlopen, wat we moeten doen, wat ze in het zh met ons zullen doen.
Misschien is hier iemand die een beetje kan vertellen hoe zo'n eerste bezoek aan het zh er uit ziet??
Hoe hebben jullie je er op voorbereid??

Hoi Tuinfluiter,

Wat goed dat jullie deze stap durven zetten.
Wij vonden het 1e bezoek erg meevallen.
We hadden een zeer fijne gyneacoloog.
Hij ging eerst een hoop dingen aan ons beiden vragen.
Toen wilde hij ook graag een inwendige echo maken, en dus ook gelijk alles even bekijken. Ik had me daar een beetje op voorbereid, dus viel dat ook wel mee.
Al voelde ik me wel errug opgelaten :oops: .
Het ligt er misschien ook aan hoe je bent. (ik ben nogal preuts in dat opzicht). Maar ik dacht er maar steeds aan dat dit dagelijks werk is voor zo'n arts.
Hij vertelde toen gelijk dat het er allemaal goed uit zag, dus dat was fijn!
We kregen toen allebei een formulier mee, en mijn man ook een potje :wink: .
Ik moest bloed laten prikken, en mijn man wat zaad afstaan.
Daar kregen we de keer erna de uitslag van.

Zo zag onze eerste keer er dus uit. Ik was heel blij en opgelucht dat we de stap gezet hadden en geweest waren. Het viel allemaal reuze mee!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 jan 2009 11:29

Anne 80,
Bedankt voor je antwoord, heel open van je!
Dat is ook wel een beetje waar ik mee zit, ben ook nogal preuts, maar aan de andere kant net wat jij zegt het is dagelijks werk van die arts en die ziet genoeg vrouwen.
Nu weet ik weer een beetje meer wat we kunnen verwachten bij het eerste bezoek, is toch wel fijn.
Nogmaals bedankt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 jan 2009 15:53

Hoi Tuinfluiter,
ik weet niet hoe zo'n 1ste keer ziekenhuisbezoek vanwege kinderwens is, maar ik wil je graag vertellen, dat je je over die inwendige echo echt geen zorgen hoeft te maken! Je voelt je misschien wat opgelaten, maar het doet echt geen pijn en het is voor zo'n arts inderdaad routinewerk!
Als je dat liever hebt, kun je volgens mij ook om een vrouwelijke arts vragen.
(in Duitsland is het normaal dat je elk jaar voor een onderzoek bij een vrouwenarts/gynaecoloog langsgaat... ik vond het de eerste keer ook doodeng, maar het bleek reuze mee te vallen.... dus vandaar mijn berichtje)

Goed dat jullie die stap hebben gezet!
sterkte ermee,
elvira

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2009 16:00

Misschien een rare vraag hoor. Maar links en rechts hoor ik allemaal verschillende verhalen over onderzoeken in het ziekenhuis. Soms vele malen onderzoeken, en ook heel soms een operatie.

Wanneer ben je uitgedokterd? en hoe ver ga je? Heeft dat ook te maken met het feit hoe je daar zelf achter staat?

Want ik zat me dat weleens af te vragen. Een goede kennis van ons heeft nu in drie kwartjaar 2 miskramen gehad (rond dezelfde week zeg maar). Zij hebben wel een soort van bloedonderzoeken gehad. Maar verder (nog) niet. Vandaar mijn vraag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2009 16:02

Tuinfluiter schreef:Anne 80,
Bedankt voor je antwoord, heel open van je!
Dat is ook wel een beetje waar ik mee zit, ben ook nogal preuts, maar aan de andere kant net wat jij zegt het is dagelijks werk van die arts en die ziet genoeg vrouwen.
Nu weet ik weer een beetje meer wat we kunnen verwachten bij het eerste bezoek, is toch wel fijn.
Nogmaals bedankt.

Opzich is het helemaal niet verkeerd om preuts te zijn hoor :wink: Ik denk dat de meeste dames zo zijn. (had ik pas ook toen ik bij de huisarts ook mijn intieme gedeelte moest laten zien)

Veel sterkte bij het onderzoek.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 jan 2009 16:16

Bedankt Elivira voor je bemoedigende woorden!

Evelien, jij ook bedankt!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2009 16:18

Weet je al wanneer je in het ZH terecht kunt of moet je nog een afspraak maken?

Sterkte!
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 jan 2009 18:25

Dankjewel!!
Nee, moet nog een afspraak maken.
Moest eigenlijk afgelopen vrijdag naar de dokter voor dit maar helaas kreeg ik griep, dus maar weer afgebeld.
Moet nu deze week als ik weer wat opgeknapt ben bellen voor een nieuwe afspraak.
Heb ook geen idee hoelang de wachtlijsten zijn in het zh, misschien duurd het nog best een poos, ben benieuwd.

Terug naar “Archief”