Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mei 2007 06:56

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Wij zijn nu iets langer dan 6 jaar getrouwd. Dus dat criterium is voor ons gelukkig geen probleem meer. Maar voor jullie misschien over een tijdje ook niet meer?

Wij zijn nu ruim een jaar getrouwd, dus... :|

Dan hoop ik dat de hele procedure tegen die tijd allang voorbij is!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 mei 2007 07:55

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Wij zijn nu iets langer dan 6 jaar getrouwd. Dus dat criterium is voor ons gelukkig geen probleem meer. Maar voor jullie misschien over een tijdje ook niet meer?

Wij zijn nu ruim een jaar getrouwd, dus... :|

Dan hoop ik dat de hele procedure tegen die tijd allang voorbij is!

Ik ook!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 mei 2007 17:57

Galateia schreef:Hebben jullie de formulieren opgestuurd of ook al een nummer gekregen?

Inmiddels hebben we ook de bevestiging met het BKA-nummer ontvangen! Nu staan we dus officieel op de lijst! De wachttijd voor de voorlichting is 15 tot 18 maanden en daarna neemt het gezinsonderzoek 3 tot 5 maanden in beslag. De schatting van de doorlooptijd van aanvraag tot afgifte van de beginseltoestemming is ongeveer 2,5 jaar :|

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2007 07:42

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Hebben jullie de formulieren opgestuurd of ook al een nummer gekregen?

Inmiddels hebben we ook de bevestiging met het BKA-nummer ontvangen! Nu staan we dus officieel op de lijst! De wachttijd voor de voorlichting is 15 tot 18 maanden en daarna neemt het gezinsonderzoek 3 tot 5 maanden in beslag. De schatting van de doorlooptijd van aanvraag tot afgifte van de beginseltoestemming is ongeveer 2,5 jaar :|

Gefeliciteerd! Het nummer is er! Super!

O jee, 15 tot 18 maanden... het doet me er aan herinneren dat wij weleens aan het einde van dit jaar aan de beurt zouden kunnen zijn. Ik krijg er buikpijn van...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2007 07:48

rosalie83 schreef:Inmiddels hebben we ook de bevestiging met het BKA-nummer ontvangen! Nu staan we dus officieel op de lijst! De wachttijd voor de voorlichting is 15 tot 18 maanden en daarna neemt het gezinsonderzoek 3 tot 5 maanden in beslag. De schatting van de doorlooptijd van aanvraag tot afgifte van de beginseltoestemming is ongeveer 2,5 jaar :|

Gefeliciteerd, in ieder gavel een stap op de weg. Balen dat het zo lang duurt zeg! Begrijp ik het goed dat je nu 15-18 maanden moet wachten totdat je op een cursus ofzo kunt? :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2007 11:39

LauraC schreef:
rosalie83 schreef:Inmiddels hebben we ook de bevestiging met het BKA-nummer ontvangen! Nu staan we dus officieel op de lijst! De wachttijd voor de voorlichting is 15 tot 18 maanden en daarna neemt het gezinsonderzoek 3 tot 5 maanden in beslag. De schatting van de doorlooptijd van aanvraag tot afgifte van de beginseltoestemming is ongeveer 2,5 jaar :|

Gefeliciteerd, in ieder gavel een stap op de weg. Balen dat het zo lang duurt zeg! Begrijp ik het goed dat je nu 15-18 maanden moet wachten totdat je op een cursus ofzo kunt? :?

Ja klopt! Dat zijn 6 voorlichtingsbijeenkomsten die je verplicht moet volgen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mei 2007 11:40

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:

O jee, 15 tot 18 maanden... het doet me er aan herinneren dat wij weleens aan het einde van dit jaar aan de beurt zouden kunnen zijn. Ik krijg er buikpijn van...

Ja? Omdat je het zo spannend vindt?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2007 22:19

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:

Ja? Omdat je het zo spannend vindt?

Ja. Onder andere. En het is natuurlijk nogal life-changing. Alles zal anders worden... ik heb altijd buikpijn als er iets 'groots' gaat gebeuren.
We zijn er lang mee bezig, we zijn zeker van onze zaak. Maar ik ben een denker. En dan gaat alles malen. Wat moet ik nou met een kind... dat soort dingen. Typisch voor mij, niks aan de hand :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 08:38

Galateia schreef:Ja. Onder andere. En het is natuurlijk nogal life-changing. Alles zal anders worden... ik heb altijd buikpijn als er iets 'groots' gaat gebeuren.
We zijn er lang mee bezig, we zijn zeker van onze zaak. Maar ik ben een denker. En dan gaat alles malen. Wat moet ik nou met een kind... dat soort dingen. Typisch voor mij, niks aan de hand :mrgreen:

Haha het is best wel herkenbaar! Komt goed! :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 mei 2007 10:58

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 11:22

Ohw wat erg!!

Dat dat soort dingen in die landen gebeuren vind ik echt vreselijk. Vreselijk voor de biologische ouders. Wat zullen ze gedacht hebben!? Dat hun kindje vermoord was of wat dan ook!?

Maar hoe vreselijk ook voor de adoptieouders! Hebben gewoon al 6 jaar een kindje, waarvan ze denken dat hij is afgestaan en waaraan ze zich hebben gehecht. Zij houden nu van dat kindje en willen hem natuurlijk houden!

Overigens denk ik dat de lange tijd dat dit kind al is bij de adoptieouders belangrijker is dan de wens van de biologische ouders om hun kindje terug te willen. Kijkend naar het belang van het kind dan. Want dit jongetje weet niet beter of adoptieouders zijn zijn ouders! En wat te denken van de andere cultuur, nieuwe taal, etc!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2007 11:55

gisteren zijn goede vrienden thuis gekomen uit China met hun dochtertje van 9 maanden echt zo lief! en gelukkig gaan tot nu toe alles toe
Hij zei ook nu hebben we eindelijk na 7 jaar ons kindje!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 12:04

liefie schreef:gisteren zijn goede vrienden thuis gekomen uit China met hun dochtertje van 9 maanden echt zo lief! en gelukkig gaan tot nu toe alles toe
Hij zei ook nu hebben we eindelijk na 7 jaar ons kindje!!

Gaaf zeg!

Heb je een foto?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 mei 2007 12:05

In de nieuwe Visie staan verhalen over adoptie/special need!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 mei 2007 12:20

rosalie83 schreef:Ohw wat erg!!

Dat dat soort dingen in die landen gebeuren vind ik echt vreselijk. Vreselijk voor de biologische ouders. Wat zullen ze gedacht hebben!? Dat hun kindje vermoord was of wat dan ook!?

Maar hoe vreselijk ook voor de adoptieouders! Hebben gewoon al 6 jaar een kindje, waarvan ze denken dat hij is afgestaan en waaraan ze zich hebben gehecht. Zij houden nu van dat kindje en willen hem natuurlijk houden!

Overigens denk ik dat de lange tijd dat dit kind al is bij de adoptieouders belangrijker is dan de wens van de biologische ouders om hun kindje terug te willen. Kijkend naar het belang van het kind dan. Want dit jongetje weet niet beter of adoptieouders zijn zijn ouders! En wat te denken van de andere cultuur, nieuwe taal, etc!

Ik vind dat het gewoon terug hoort te gaan naar zijn eigen ouders.
Daar hoort het kind thuis.
En dit soort verhalen heb je dus meer.

Terug naar “Archief”