Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor schelpje3 » 04 jul 2013 13:30

Mortlach schreef:
Natuurlijk is het een strijd; daar doet een discussie toch niet aan af? En wat betreft diezelfde argumenten: ik geloof sterk in de kracht van herhaling. En zolang mensen nog vanaf de kansel krijgen ingepeperd dat het toch allemaal zo zondig is, of er allerlei keihard gelogen informatie op internet te vinden is, is het nodig dat er via andere kanelen andere inzichten worden gepresenteerd.

De religieuze kring wilde zich onderscheiden van de massa, dus neemt met een stelling in, zoekt daar wat bijbelteksten bij en hop, ineens lijkt het een van de pijlers van het geloof. Terwijl het 'gewoon' sociaal reactionair is.

Ja die discussie doet er in zoverre iets van af, dat jij verbeten bezig blijft. En met deze posting toon je aan totaal geen respect te hebben voor "de religieuze kring". Wat een badinerende opmerking!
En zoekt daar wat Bijbelteksten bij en hop
Denigrerender en respectlozer kan het niet!

Heb je ooit één kerkdienst bijgewoond waarvan de kansel af dit werd geroepen?
Van horen zeggen liegt men veel Mortlach! Je blijft een karikatuur maken van een bepaalde groep mensen.
In het dagelijks leven heb je waarschijnlijk de mond vol over respect. Modewoord.
Maar hier toon je het totaal niet!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2013 14:05

Er zijn inderdaad houdingen waarvan ik het niet nodig vind er veel respect voor op te brengen en je kinderen aan onnodig risico blootstellen is er daar 1 van. En voordat je begint: niet vaccineren is een groter risico dan wél vaccineren.

En verder lees ik elke link die hier langs komt. Als daarin staat dat dominees het nog steeds nodig vinden om hun schaapjes in het gareel te houden, dan mag ik daar naar verwijzen. Dat je dat niet leuk vindt is vervelend, maar dat mag je opnemen met de heren ds-en.

Ook dat het sociaal reactionair is, heb ik niet van mezelf. Dat wist ik niet eens. Maar nu ik dat heb meegekregen hier, is mijn standpunt alleen maar verstevigd. Of je uiteindelijk wel of niet vaccineert, dat bepaal ik niet, maar ik mag wel naar je redenen vragen en aangeven waar ik vind dat die redenen rammelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 04 jul 2013 16:12

Hoe respectvol is het naar je kind toe om het bloot te stellen aan ziektes die voorkomen kunnen worden? Ik heb geen respect voor die ouders. Dat is niet hetzelfde als het willen verbieden, of ze uitschelden of ze buitensluiten (wat in kerken trouwens wel gebeurt met mensen die zich om wat voor reden dan ook ongewenst gedragen, waar is respect dan). Het betekent wel dat ik vind dat ze hun kind medisch verwaarlozen en dat best gezegd mag worden.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 jul 2013 16:20

Tja, ik blijf het lastig vinden. Waarom? Omdat je vanuit je geloof een risico neerlegt bij je kind. Ik vind het ergens wringen.

Maar wat me verder niet kan loslaten, is de inconsequente houding van niet vaccineren. Dat je niet preventief een middel wilt nemen, omdat je gelooft dat God ziekte en genezing geeft, ok. Die redenering kan ik volgen. Prima.
Maar zodra men WEL ziek wordt (en niet alleen dat wat had kunnen worden voorkomen dmv vaccinatie), dan maakt men WEL gebruik van de medische wetenschap. Ik noem dat hypocriet. Of beter gezegd, klein geloof. Want waarom "mag" je daar wel gebruik van maken, maar niet ter preventie? Of is het hoogmoed soms? God verzoeken om vooral ziekte toe te laten in je leven? I am puzzled....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2013 16:50

Katlheen schreef:Tja, ik blijf het lastig vinden. Waarom? Omdat je vanuit je geloof een risico neerlegt bij je kind. Ik vind het ergens wringen.

Dat is ook precies mijn probleem. Bedankt voor de bondige verwoording.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 jul 2013 07:39

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 05 jul 2013 09:05

Dat artikel over stiekem inenten maakt toch wel wat duidelijk. Blijkbaar is er binnen de geloofsgroep zo veel respect voor mensen die niet inenten, dat mensen zich verplicht voelen hun voorbeeld te volgen. Zij willen dat respect namelijk ook. Dat respect vinden ze belangrijker dan hun eigen overtuiging dat ze eigenlijk hun kinderen willen beschermen door in te enten. Om het respect niet te verliezen doen doen ze het daarom maar stiekem. Conclusie: er is een overmaat aan respect voor ouders die niet in enten.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2013 09:14

shrew schreef:Dat artikel over stiekem inenten maakt toch wel wat duidelijk. Blijkbaar is er binnen de geloofsgroep zo veel respect voor mensen die niet inenten, dat mensen zich verplicht voelen hun voorbeeld te volgen. Zij willen dat respect namelijk ook. Dat respect vinden ze belangrijker dan hun eigen overtuiging dat ze eigenlijk hun kinderen willen beschermen door in te enten. Om het respect niet te verliezen doen doen ze het daarom maar stiekem. Conclusie: er is een overmaat aan respect voor ouders die niet in enten.

Dan lees je toch iets anders dan ik. Ik lees namelijk dat er mensen zijn die WEL willen inenten, maar dat niet doen vanwege de groepsdruk. Dat heeft niets met respect te maken. Zoals je het nu schrijft lijkt het alsof die mensen namelijk tegen de groep weigeraard opkijken, terwijl ze er juist bang voor zijn.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 05 jul 2013 09:19

Ergens zorgt niet-inenten wel voor verscheidenheid binnen de groep, en daar zou de group toch sterker van moeten worden of niet?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jul 2013 09:24

shrew schreef:Dat artikel over stiekem inenten maakt toch wel wat duidelijk. Blijkbaar is er binnen de geloofsgroep zo veel respect voor mensen die niet inenten, dat mensen zich verplicht voelen hun voorbeeld te volgen. Zij willen dat respect namelijk ook. Dat respect vinden ze belangrijker dan hun eigen overtuiging dat ze eigenlijk hun kinderen willen beschermen door in te enten. Om het respect niet te verliezen doen doen ze het daarom maar stiekem. Conclusie: er is een overmaat aan respect voor ouders die niet in enten.

Ah, vandaar dat ik wel eens buiten de boot val.
Het respect van andere feilbare mensen doet me niets.
Zegt de Bijbel niet iets in de trant van, wat je ook doet (je aan een bepaalde dag houden of iedere dag als hetzelfde beschouwen) zolang je het voor de Heere doet is het goed?
Openheid en waarheid dus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2013 11:27

Waar ik me enorm aan stoor hier is de zogenaamde bezorgdheid voor de oningeënte kinderen, omdat zij geen keuze zouden hebben. Terwijl het in feite om jullie eigen hachie gaat.
Maar ik hoor jullie met geen woord over de 30.000 baby's die vermoord worden in de moederschoot!!!
Dat kindje heeft er ook niets over te zeggen en wordt zelfs, met medewerken en medeweten van zijn eigen ouders vermoord, voordat hij het daglicht ziet.
Ga je daar eens druk om maken Mortlach, als de zielen en welbevinden van kinderen je zo ter harte gaat!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2013 12:37

schelpje3 schreef:Waar ik me enorm aan stoor hier is de zogenaamde bezorgdheid voor de oningeënte kinderen, omdat zij geen keuze zouden hebben. Terwijl het in feite om jullie eigen hachie gaat.

Waarom? Waarom mag ik niet bezorgd zijn over de gezondheid van andermans kinderen.

Maar ik hoor jullie met geen woord over de 30.000 baby's die vermoord worden in de moederschoot!!!

Omdat dat niets met dit onderwerp te maken heeft. Die man bij P&W zei exact hetzelfde en daar was het ook een raar argument.

Dat kindje heeft er ook niets over te zeggen en wordt zelfs, met medewerken en medeweten van zijn eigen ouders vermoord, voordat hij het daglicht ziet.
Ga je daar eens druk om maken Mortlach, als de zielen en welbevinden van kinderen je zo ter harte gaat!

Abortus gaat me zeer aan het hart. Daarover heb ik genoeg geschreven. Hoewel in een ideale wereld abortus niet nodig zou zijn, leven we niet in een ideale wereld, dat weet je zelf ook, schelpje. En abortus verbieden voorkomt geen abortussen; het maakt ze alleen onveiliger.

Ik merk trouwens dat het 'respect voor andersdenkenden' in deze kwestie zeer ver te zoeken is.

Maar goed, als dat je argument is, dan mag jij ook voortaan nergens meer iets over zeggen totdat alle problemen binnen jouw geloof en algemene kerk zijn opgelost. En dat zal nog wel even duren...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2013 13:26

Je praat jezelf dus tegen.
Je bent helemaal niet zo bezorgd om andersmans kinderen, want je kijkt achterom als deze vermoord worden alvorens ze geboren worden. Maar ja, volgens jou is dat heel anders, niet terzake doende discussie.

Het gaat ten diepste wel om hetzelfde!!
Je krijgt kinderen toevertrouwd van de Heere en er zijn mensen die niet willen ingrijpen in zijn raadsbesluit.
En als jij zelf kinderen zou hebben, in de biblebelt OF grachtengordel zou wonen, zou ik je angst en zorg begrijpen. Nu niet, je bent er nu alleen iedere keer als de kippen bij om te bleren.
Jij vindt alles een raar argument, nou, dan houdt toch alles op?

Ik begrijp steeds minder waarom je nog op een christelijk forum bent, want werkelijk alles wat enigszins van rechts komt, wordt meteen ondergeschoffeld.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2013 13:35

schelpje3 schreef:Je praat jezelf dus tegen.
Je bent helemaal niet zo bezorgd om andersmans kinderen, want je kijkt achterom als deze vermoord worden alvorens ze geboren worden. Maar ja, volgens jou is dat heel anders, niet terzake doende discussie.

Het gaat ten diepste wel om hetzelfde!!

Ik zie niet in waarom mijn standpunt inzake abortussen me zou diskwalificeren iets over vaccineren te zeggen. Ik betreur elk geval van abortus net zo goed als dat ik elk voorkoombaar (sterf)geval door mazelen betreur.

Je krijgt kinderen toevertrouwd van de Heere en er zijn mensen die niet willen ingrijpen in zijn raadsbesluit.

Larie! Of tenminste zeer selectieve larie. Of doen die mensen hun kind ook geen gordel om als ze op de achterbank van de auto zitten?

En als jij zelf kinderen zou hebben, in de biblebelt OF grachtengordel zou wonen, zou ik je angst en zorg begrijpen. Nu niet, je bent er nu alleen iedere keer als de kippen bij om te bleren.
Jij vindt alles een raar argument, nou, dan houdt toch alles op?

Ik laat me dus echt het zwijgen niet door je opleggen vanwege mijn geografische locatie.

Ik begrijp steeds minder waarom je nog op een christelijk forum bent, want werkelijk alles wat enigszins van rechts komt, wordt meteen ondergeschoffeld.

Ik begrijp dat je dat erg vervelend vindt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2013 13:43

Ik ga niet langer reageren op jou in dit topic.
Ik lees alleen selectieve verontwaardiging, die in jouw straatje te pas komt, terwijl je n.b. ver van de mazelenuitbraak woont.
Als je er echt mee begaan bent, informeer je hier bij de forummers hoe het nu met hun kindje is.
Dan leef je oprecht mee!
Maar nee,deze mensen vind jij dom, en het is allemaal eigen schuld.
Ik ga hier dus verder echt niet meer op reageren.
Benieuwd of er nog iemand post waar je lekker tegenaan kunt schoppen en schreeuwen.
Mij niet meer i.i.g.
Sterker nog, ik laat dit topic dicht!
Gegroet,

Terug naar “Archief”