Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2006 20:35

rafaell schreef:
Dippie schreef:
rafaell schreef:Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.

waarom??

Mwa, ik heb toch echt eerder te doen met mensen die op hun twintigste al kinderen krijgen en zo hun jeugd zien vervliegen. Ik hoef ook zeker geen kinderen voor mijn vijfentwintigste. Maar misschien zijn die mensen er heel gelukkig mee, en dat vind ik dan heel fijn voor ze :D Maar ik ga ze niet feliciteren als ik ondertussen 'pfu blij dat ik dat niet ben' denk. Dat zou toch vrij huichelachtig zijn.

Hahaha, blablablablabla...

Ik ken echt wel meiden die op hun 20e 'gewenst' mama werden hoor, en er erg gelukkig mee zijn :)
En ach, ik herken het zo: MissF riep altijd (ook in de tijd dat ik nog verkering had met mn ex) Ik wil op mijn 25e trouwen, op mijn 28e kids...

Maar ik denk dat dat eerste iig een paar jaar vervroegd wordt ;)

Maar ik geloof ook niet dat verhaal van T nee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 apr 2006 20:51

Nee ik ga echt niet zeggen 'Leuk, gefeliciteerd' als ik het helemaal niet leuk vind :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2006 21:22

rafaell schreef:Nee ik ga echt niet zeggen 'Leuk, gefeliciteerd' als ik het helemaal niet leuk vind :wink:

Beetje egoistisch gedacht: sorry hoor, al vind jij het nog zo leuk, ik feliciteer je niet want IK vind het niet leuk....

Ik was vroeger jaloers als mijn vriendinnetje jarig was, want ik was het niet. Nee, ik vond het niet leuk dat zij jarig was. Maar toch zei ik: gefeliciteerd joh! Gaaf dat je jarig bent!

Toen op mijn veertiende mijn 'verkering' van 9 maanden uitging, en mijn vriendin verkering kreeg zei ik:' Tof! Gefeliciteerd.
Vond ik het leuk? Welnee, ik baalde, ik was stikjaloers, maar voor haar vond ik het leuk :D

Snappez vous?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 apr 2006 21:27

Ja maar dat is het niet leuk vinden omdat je jaloers bent, je wilt het eigenlijk zelf. Dat is dus een wezenlijk andere situatie.

Ik hoef iemand toch niet met iets te feliciteren wat die persoon leuk vind, als ik het leuke er niet van in kan zien?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 27 apr 2006 21:56

rafaell schreef:Ja maar dat is het niet leuk vinden omdat je jaloers bent, je wilt het eigenlijk zelf. Dat is dus een wezenlijk andere situatie.

Ik hoef iemand toch niet met iets te feliciteren wat die persoon leuk vind, als ik het leuke er niet van in kan zien?

Weet je? Je kletst uit je nek! Echt blablabla.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2006 22:11

Ik sta versteld van je argumentatie! 8)

Ik vind dat hij best een punt heeft. Als ik jaloers op iemand ben omdat hij iets heeft bereikt dat ik ook graag zou willen zou ik diegene daarom alleen maar meer feliciteren (mits ik een hekel aan die persoon zou hebben) omdat ik weet hoe leuk het is om dat te hebben. Maar je gaat, om maar even een extreem voorbeeld te noemen, iemand die heel blij is met haar relatie met een psychopatische seriemoordenaar ook niet hartelijk feliciteren lijkt me.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 27 apr 2006 23:51

al vind ik het ook weer wat overdreven om een drieling te vergelijken met een psychopatische seriemoordenaar 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 apr 2006 00:31

Ik zei toch: het is een beetje een extreem voorbeeld.. 8) maar het gaat om het principe natuurlijk.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 apr 2006 04:16

Dus stel dat je zelf geen kinderen kunt krijgen..dan is het natuurlijk belachelijk dat je iemand die zwanger is feliciteerd :roll:

Jemig, doe even normaal man, stelletje egoïstische gabbers. Een beetje socialer mag wel opzich.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2006 07:25

Haha ja, sorry broer, maar ik vind het echt uit-je-nek-geklets

Ik snap denk ik wel wat jij bedoeld: jij denkt dat iemand van 20 niet blij kan zijn met een zwangerschap en al helemaaaaaal niet met een drieling.
maar jij denkt vanuit jezelf...En das niet zo handig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2006 07:38

rafaell schreef:
Dippie schreef:
rafaell schreef:Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.

waarom??

Mwa, ik heb toch echt eerder te doen met mensen die op hun twintigste al kinderen krijgen en zo hun jeugd zien vervliegen. Ik hoef ook zeker geen kinderen voor mijn vijfentwintigste. Maar misschien zijn die mensen er heel gelukkig mee, en dat vind ik dan heel fijn voor ze :D Maar ik ga ze niet feliciteren als ik ondertussen 'pfu blij dat ik dat niet ben' denk. Dat zou toch vrij huichelachtig zijn.

zo heb ik ook altijd gedacht.

Mijn gedachten zijn verandert hierin.

Je jeugd zien vervliegen als je 20 bent??? (o ja de jongens lopen twee jaar achter :wink: ). Hmm. klinkt dan alsof je tot je 30e jeugdigd moet zijn. En dan pas volwassen word. (etc., tuurlijk je jeugd zit in je ook al ben je 30+).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 apr 2006 07:56

Smurffie schreef:Dus stel dat je zelf geen kinderen kunt krijgen..dan is het natuurlijk belachelijk dat je iemand die zwanger is feliciteerd :roll:

Als je even leest zie je hierboven zowel door rafaell als door mij uitgelegd dat dit niet het geval is. Ook wordt nergens beweerd dat iets belachelijk zou zijn, alleen dat hij het zelf niet snel zou doen.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 apr 2006 08:35

rafaell schreef:Ja maar dat is het niet leuk vinden omdat je jaloers bent, je wilt het eigenlijk zelf. Dat is dus een wezenlijk andere situatie.

Wat een kul, Raaf.

Dus die ongelofelijk irritante collega van jou krijgt ook geen hand als 'ie jarig is? Jij vindt het immers helemaal niet leuk dat hij jarig is, want het liefst wenste je hem in z'n boxershort op het topje van de Mount Everest.

Als je reacties wilt uitlokken, moet je toch met originelere argumenten komen, vrind... 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 apr 2006 08:53

Smurffie schreef:Dus stel dat je zelf geen kinderen kunt krijgen..dan is het natuurlijk belachelijk dat je iemand die zwanger is feliciteerd :roll:

Jemig, doe even normaal man, stelletje egoïstische gabbers. Een beetje socialer mag wel opzich.

Dan feliciteer je wederom iemand niet uit jaloezie, dat is dus een verkeerde reden om iemand niet te feliciteren. Als ik jaloers ben, of iemand niet mag Othello, dan zal ik heus wel mijn felicitaties over doen komen. Mits ik de gebeurtenis dus felicitaties waardig vind, bijvoorbeeld een verjaardag.

Als ik iets eigenlijk ontzettend zielig vind ga ik iemand er gewoon niet mee feliciteren 8)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 apr 2006 09:45

rafaell schreef:Mits ik de gebeurtenis dus felicitaties waardig vind, bijvoorbeeld een verjaardag.

Een zwangerschap is véél meer felicitatiewaardig dan een verjaardag. Zwangerschap is immers níeuw leven, terwijl elke verjaardag een stap dichter bij de dood is.

Terug naar “Archief”