kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2007 18:39

k Vond dat antwoord ook erg confronterend omdat het zich een beetje let lezen als: het doel van het huwelijk is kinderen. Nou, dan is ons huwelijk dus redelijk doelloos :?

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 18:47

Mag ik een link, wellicht kan ik dan ook meedenken?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2007 18:51

'k weet hoe ik de juiste link aan je kan geven, maar als je naar de Vragen index gaat, staat 'ie op de tweede pagina, 10e vraag van boven....hoop dat het helpt. Of iemand kan het natuurlijk even linken :D

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 18:57

LauraC schreef:'k weet hoe ik de juiste link aan je kan geven, maar als je naar de Vragen index gaat, staat 'ie op de tweede pagina, 10e vraag van boven....hoop dat het helpt. Of iemand kan het natuurlijk even linken :D
Mm, als ik index aanklik krijg ik 'kan de pagina niet weergeven', en nee ik heb geen filternet ofzo. :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 19:01

André

Berichtdoor André » 17 apr 2007 19:17

Bedankt voor je actie.
Mijn eerste gedachte is, waar staat dat hun geen kinderen willen als God ze hen wil geven?
En waar staat dat ze nooit geen kinderen willen als ze wel kinderen kunnen krijgen samen?
Gezien het aantal echtscheidingen tegenwoordig vind ik er niets mis mee dat je elkaar de volle aandacht wilt geven, en daar hoeft m.i. niet in het eerste jaar van je huwelijk een kind bij te zijn. Ook al wil je kerkgenootschap dat zo graag......
Ik zie in die Bijbelteksten ook geen enkele tijds aanduiding staan vwb de geboorte van een kind.
En idd als je geen kinderen KUNT krijgen is je huwelijk weldegelijk zinvol, je zou mensen in je gemeente kunnen helpen of een ambt op je nemen.
Maargoed je begrijpt het al dat ik het een onzin antwoord vind van de geachte predikant.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2007 19:34

Ik vind dat zoiets moeilijks he. Als je geen kinderwens hebt...
tuurlijk, je kan van tevoren nooit weten hoe het echt is. Maar ik ken een vrouw, met echt geweldig lieve kinderen, maar die heeft eens gezegd dat ze nooit een kinderwens had, en nu ook gewoon erg moeilijk van haar kinderen kan houden. Kinderen merken dat toch echt wel!
En ik vind het christelijker om dan geen kinderen te 'krijgen' dan om wel kinderen te krijgen en hen geen echte liefde (die bijna onvoorwaardelijke liefde) te geven. Maargoed, als je dat formulier gebruikt, dan staat er wel zoiets in ja, over kinderen krijgen.
Mijn zus en zwager hebben een ander formulier gebruikt waarin dat niet zo expliciet stond. Ik denk dat ik daar ook maar eens naar op zoek ga :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 19:34

Maargoed je begrijpt het al dat ik het een onzin antwoord vind van de geachte predikant.

Mijn haren zijn ten berge gerezen en plakken nu tegen mijn hoogslaper. Wàt een kortzichtige visie heeft die dominee. :shock:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 19:39

'Kinderen zijn een zegen van de Heere gegeven' en 'de kinderen zijn een erfdeel des HEEREN, des buiks vrucht is een beloning'.

Dus of je het nu wilt of niet, die zegen en beloning zul je door je strot geduwd krijgen! 8) Het is natuurlijk de vraag of het dan ook daadwerkelijk als een zegen en beloning wordt ervaren..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 19:41

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken natuurlijk. :roll:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2007 19:44

Nee, misschien wordt dat niet door iedereen als een zegen ervaren. Sommige mensen vinden ook dat zij zonder kinderen meer voor God kunnen doen. En sommigen krijgen die kinderwens pas later. Maar het is wel degelijk een zegen en wat een gemis als je die niet krijgt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 19:47

Ja, veel mensen ervaren het inderdaad als een zegen, en een gemis als ze ze niet krijgen. Maar dan kun je het mensen die dat niet zo ervaren nog steeds moeilijk kwalijk nemen dat zij dat anders voelen. Dat is eigenlijk hetzelfde als het zeggen dat een homoseksuele geaardheid een zonde an sich is.

Smurffie schreef:Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken natuurlijk. :roll:

:mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 apr 2007 19:50

Maar het is wel degelijk een zegen en wat een gemis als je die niet krijgt.

Dat hangt er dan dus nog steeds vanaf of je een kinderwens hebt, of niet. :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2007 19:53

Ja dat klopt. Mijn zus heeft al van jongs af aan gezegd dat ze NOOIT kinderen wil...dat is echt heel persoonlijk. En ik veroordeel haar daar ook niet om. Ik denk ook dat die dominee te kort door de bocht gaat, ben het ook niet (helemaal) met hem eens. Het is sowieso een persoonlijk onderwerp, en de vraag van dat meisje/die vrouw laat wel weer zien hoe 'gek' mensen kunnen reageren op het afblijven van de kinderwens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2007 19:53

Tsja, wat is eigenlijk een kinderwens? Ik vind kinderen en het idee ze ooit zelf te hebben opzich best aardig, maar in de praktijk zijn ze natuurlijk enorm vervelend om dagelijks om je heen te hebben en ik vraag me ten zeerste af of de lusten de lasten overtreffen.

Terug naar “Archief”