jas schreef:Gershwin schreef:Zo, heb ik in een ander topic gepost, hier ook maar even:Gershwin schreef:1 Tim.2 schreef:3. (...) God, onzen Zaligmaker;
4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;1 Tim.4 schreef:10. (...) omdat wij gehoopt hebben op den levenden God, Die een Behouder is aller mensen, maar allermeest der gelovigen.
Wie stelt dat God niet wil dat iedereen tot geloof komt, moet mij eerst maar eens een plausibele exegese van deze teksten geven.
Wel, als je eerst het hele topic terug leest kom je alle argumenten al tegen waarom God dat persé niet wil.
Nee die argumententatie geef je nergens... je probeert met wat losse flodders je mening te onderbouwen maar ik heb aangetoond dat die teksten je gelijk niet bewijzen.... en ik heb je er op gewezen dat je de teksten die niet kloppen met wat jij beweert (zoals bovenstaande teksten) voor het gemak maar niet leest.... met selectief bijbelgebruik overtuig je me niet. De bijbel geeft aan dat God wel wil dat iedereen tot geloof komt... dus ga dat nou niet met losse flodders proberen te ontkrachten?
Wat vreemd dan, dat er toch miljoenen mensen op de wereld meespelen in een loterij, terwijl ze toch niet weten of ze iets gaan winnen. Waarom kopen ze dan een lot, terwijl ze die zekerheid niet hebben? Je geeft wel een mooi voorbeeld vind ik. Thanx
En wat wil dat zeggen? Het bewijst je gelijk niet... integendeel... Want hoe kan de bijbel spreken over de ZEKERHEID van het geloof als het leven inderdaad een loterij zou zijn? Ik heb nog nooit iemand ontmoet die van tevoren zeker wist dat hij de loterij zou winnen. Het geloof is de zekerheid van wat je hoopt... dat bewijst al dat het geen loterij is.