oekaboeka schreef:Oke dat is goed , maar wie zegt dat al die mensen die de schepping promoten onrechtvaardig zijn en zouden liegen ,zou ook niet echt een sterke getuigenis zijn van hun geloof als ze blijken te liegen , integendeel of denk je echt dat het ze allemaal om geld te doen is

.
Er zullen er ongetwijfeld ook tussenzitten die denken hun God er een plezier mee te doen. Het maakt immers niet uit hoe je die zieltjes wint, dus als het moet ook met list en bedrog...
En dan nog is er een verschil tussen bewust liegen of een verkeerde interpretatie van iets wat ze echt denken dat zo is , het lijkt mij ook moeilijk te zeggen of ze bewust liegen of niet beter weten en echt geloven dat wat ze zeggen waar is. Het laatste lijkt mij niet onrechtvaardig eerder een verkeerde conclusie en wie is niet zonder fouten, van fouten leer je en brengt je ook dichter bij wetenschap.
Er is een bekende quote mine over Darwin die
lijkt te zeggen dat het oog te ingewikkeld is om te zijn geëvolueerd. In dat boekje van hem, The Origin of Species, vervolgt hij die quote echter met 40 pagina's uitleg hoe ogen dus wel zijn geëvolueerd, maar dat stukje laten creationisten voor het gemak maar weg.
Anyway, ik heb ooit eens een beheerder van een website met die desbetreffende quotemine aangeschreven en laten zien dat het citaat niet zuiver was. De berg stront die ik toen van die man over me heenkreeg, ongelooflijk. En verre van christelijk. Dat was dus duidelijk een gevalletje van "zelfs als je laat zien dat wat ik zeg niet zuiver is, houd ik eraan vast!" En dan wordt het dus Jokken voor de Heere en val je wat mij betreft in de groep mensen waarover mijn onderschrift gaat.
Kijk, iedereen maakt fouten; waar het om gaat is hoe je daarmee omgaat. Alhoewel je niet blind stukken van anderen moet napraten, zelfs niet als die anderen christen zeggen te zijn (daar gaat Mattheus weer), kan het gebeuren dat je zo nu en dan verkeerde informatie doorgeeft omdat je denkt dat het waar is. De vraag is wat je doet als je doorkrijgt dat je fout zat...
Dat gezegd zijn lui als Hovind, Ham, Hobrink en Comfort gewoon beroepsleugenaars en oplichters.