Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 16:26

@NDW fijn dat bijna alles er goed uitzag. Wat is het kindje al weer veel gegroeid na je laatste echo vond ik zo apart om te zien!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 apr 2011 20:27

fijn ndw, dat het goed leek. hopelijk zien ze er met 32 wk niets meer van, het verschil tussen de niertjes.

@missf: wij hadden geen stoel op de babykamer maar ik ben nog steeds helemaal weg van die witte schommelstoelen... denk dat ik daar toch nog maar eens even naar ga neuzen. lijkt me indd best prettig om te voeden. bij em deed ik het eigenlijk meestal op bed, ze lag toch bij ons op de kamer. maar ook als je bijv. beneden visite hebt en ff rustig boven wilt voeden lijkt zo'n schommelstoel me heerlijk! en aangezien het de bedoeling is dat em met ledikantje en al naar een andere kamer gaat verhuizen, houden we op de babykamer ruimte over..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 apr 2011 10:01

@ajl: ik heb van de zomer ook altijd eczeem, komt door de warmte. Ik smeer preventief met Hema handcreme eigen merk. Zonder parfum en geur e.d. Heerlijk en het werkt echt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jarima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jarima » 19 apr 2011 10:09

Ik had ook last van eczeem en blijvende misselijkheid. Van de huisarts een soort kalktabletten gekregen die ik 's avonds moest pakken,en voor de eczeem calendulazalf. Hielp allebei heel goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 apr 2011 10:33

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal er zeker een aantal uitproberen en kijken of het werkt.

Momenteel raak ik wel wat in de stress van mn gewicht. Ik had mij er al bij neergelegd dat ik net zo snel zou aankomen als bij de andere, maar het gaat nu nog sneller. Ik zit met 9 weken al op +6 kg 8-[ Word hier niet zo blij van. Ik eet wel wat meer, maar niet zoveel meer dat ik in 5 weken 6 kg aankomen :shock:

@ missF Een tijdje geleden had jij een link in dit topic geplaatst van een voedingsrichtlijn voor zwangeren. Welke was dit, kan het bij het voedingscentrum niet zo snel vinden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2011 11:49

@NdW, fijn dat alles goed was joh!
@ajl, hier is nog zo'n lijstje:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwa ... schap.html

Hier werkt het erg goed om op te letten op de hoeveelheid eten. Ik eet nu maximaal 7 boterhammen per dag, en daarnaast minimaal 1 stuk fruit (dat at ik zelden, dus elke dag 1 stuk is al een vooruitgang ;) ), en gewoon avondeten met een toetje. Dat elke maandag t/m vrijdag, en dan in het weekend wel patat ofzo, en ik koop voor het hele weekend voor mezelf dan 1 pakje tucjes of 1 zak chips en een lekkere koek ofzo voor zondag. anders is het hek van de dam bij mij en vreet ik me alsnog vol ;) Het werkt goed, want ik zit nu met 30,5 weken op +11 kilo, dat is 6 kilo minder als bij Jurian toen ik 30 weken was.

Hier is de mevrouw van RST geweest, ze bleek mijn broertje te kennen, mijn man, schoonfamilie :D Wel grappig. Heb er helemaal vertrouwen in dat het deze keer een leuke kraamtijd wordt. Al was het bij Jurian niet vervelend ofzo, maar echt leuk ook niet eigenlijk. Daarom hebben we nu wel voor RST gekozen eigenlijk. Ze vroeg ook wat ik het belangrijkste vond tijdens die week, en ik vertelde dat ik Jurian het belangrijkste vind, de zorg voor hem. Nu is het eigenlijk zo dat de zorg voor moeder en kind is, maar ze zei al dat ze daar bij RST niet aan doen. Dus ik denk dat we echt de goede keus hebben gemaakt :D

het komt nu allemaal wel dichtbij zo. De brief voor het ophalen van de blije doos viel ook door de bus. Raar idee hoor, want in mijn beleving duurt het nog zo lang. Ik moet nog 4,5 weken werken, en dan nog zoveel doen voor het kindje geboren wordt. Aan de andere kant heb ik er wel enorm veel zin in :D

Nu genieten van het heerlijke weer, da's ideaal aan deze tijd zwanger zijn hoor, dat lekkere buiten zitten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 apr 2011 12:14

MissF schreef:@NdW, fijn dat alles goed was joh!
@ajl, hier is nog zo'n lijstje:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwa ... schap.html

Hier werkt het erg goed om op te letten op de hoeveelheid eten. Ik eet nu maximaal 7 boterhammen per dag, en daarnaast minimaal 1 stuk fruit (dat at ik zelden, dus elke dag 1 stuk is al een vooruitgang ;) ), en gewoon avondeten met een toetje. Dat elke maandag t/m vrijdag, en dan in het weekend wel patat ofzo, en ik koop voor het hele weekend voor mezelf dan 1 pakje tucjes of 1 zak chips en een lekkere koek ofzo voor zondag. anders is het hek van de dam bij mij en vreet ik me alsnog vol ;) Het werkt goed, want ik zit nu met 30,5 weken op +11 kilo, dat is 6 kilo minder als bij Jurian toen ik 30 weken was.

Ik moet zoiets ook maar eens gaan doen. Door de weeks gewoon niets tussendoor, maar ik heb 's avonds zo'n trek. Ik was met beide zwangerschappen met 20 weken ongeveer 10 kg aangekomen en met 30 weken 16. De laatste 10 weken kom ik praktisch niets aan. Het gaat nu dus nog sneller. Ach morgen de echo, weten wij gelijk of het er 1 is of misschien wel 2 :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 apr 2011 13:06

Dat zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn :wink: !

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2011 13:17

Wat een weertje! gewoon ruim 27 graden in de zon!

Ik moet nu eigenlijk nog 3 dagen werken maar ik ben donderdag onverwachts vrij omdat er teveel personeel ingepland staat en ze het niks vinden dat ik moet werken met dit warme weer :lol:
Nu alleen morgen en vrijdag nog werken en dan heerlijk vrij! Hopelijk blijft het de komende weken dit lekkere weer!

Vanmiddag om 18.00 weer controle bij de VK ben benieuwd wat ze over de groeiecho gaat zeggen en of we over een week nog een keer moeten.

Gisteren het geboortekaartje helemaal naar ons zin gemaakt en het is zo mooi geworden! Als het goed is krijgen we morgen de proefdruk ben erg benieuwd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 apr 2011 13:57

Fijn dat ze zo met je meedenken op je werk, liefie! Heerlijk zo'n extra dagje vrij, zeker met dit weer inderdaad :)
Volgens mij kun jij tijdens je verlof wel relaxed aan doen en is het meeste al geregeld hè, als ik hier zo lees?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2011 14:27

@Liefie, ja heerlijk dit weer. Ik ben vanochtend om 11 uur op de fiets gestapt richting m'n schoonouders. Daar gezellig gegeten. Even met m'n schoonmoeder het dorp in geweest en nu net thuis. Het is iets van een kleine drie kwartier fietsen. In totaal dus 1,5 uur.
Nu lekker even met benen omhoog en laptopje op schoot.
Ook wel lekker dat je donderdag vrij bent, het schijnt donderdag best warm te worden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2011 14:32

LeChat Ja is zeker wel fijn dat ze meedenken heb super leuke en lieve collega's. Tijdens mijn verlof hoef ik niet veel te doen meer alleen nog even een kraampakket bij elkaar sprokkelen en het huishouden bijhouden en vooral genieten!
Ik hoop wel dat de kleine tot week 40 blijft zitten want de komende 2 weken zijn druk en nog vol plannen (wat feestdagen, 2 dagen waarop ik mijn verjaardag uitgebreid vier, en nog 5 dagen Frankrijk)
Plannen en druktes genoeg en hopelijk veel mooi weer :D

Zijn jullie al bij Emma op kraamvisite geweest?

@Evelien sportief hoor! Ik ben van plan in mijn verlof ook nog heel wat af te fietsen daar is het de laatste tijd niet echt van gekomen.
Het is nu al warm maar gelukkig kan ik er goed tegen en jij? Wanneer moet je weer naar de VK toe?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2011 14:35

@Liefie, wij fietsen best veel en aangezien ik vandaag en morgen gewoon geen afspraken had staan vondt ik het wel erg leuk om zo'n fiets tochtje te doen. Heerlijk. Maar ik moet er wel even aan wennen hoor die warmte, vooral qua kleding. Kan er goed tegen.
Ik mag volgende week weer naar de vk voor controle en vr. de 13e mei hebben we de 20 weken echo.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 apr 2011 16:10

liefie schreef:Zijn jullie al bij Emma op kraamvisite geweest?

Nog niet, dat moet echt op een vrije dag hè gezien de afstand en onze zaterdagen zaten steeds vol... Begin mei gaan we 'n midweek min of meer die kant op en dan hopen we erheen te gaan, en we hebben voor de doop een huisje gehuurd (dat weekend), zodat we daar ook bij kunnen zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2011 16:49

Heerlijk he dit weer! Echt genieten :)
Vanmorgen even bij m'n collega's in de Jaarbeurs langs geweest. Heerlijk op m'n fiets naar toe gegaan.
En vanmiddag lekker met wat vrienden op een terras gezeten, ook heerlijk! :) (en zo handig, vrienden die nog studeren :mrgreen: ).

één nadeeltje: Ik hou nu wel nog meer vocht vast als anders, maar ja!

@ Liefie, succes zo bij de VK! En die volle agenda, die ken ik... Ik plan wel alles op korte termijn, maar elke week zit tot nu toe echt vol, heerlijk toch?! :-oo
Moet er niet aan denken om maar een beetje lijdzaam te gaan zitten wachten tot de bevalling zich aankondigt.

@AJL Denk je dat het er twee zijn?
Ik kwam ook in het begin al veel aan. Sowieso ben ik best veel aangekomen, terwijl bijna niemand dat gelooft. Iedereen zicht dat het puur op m'n buik zit. Ben benieuwd dus wat er nog blijft plakken na de bevalling...

Terug naar “Archief”