Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 13:07

@Parkiet stel dat ons kindje in stuit blijft liggen ga ik toch voor een keizersnee durf een stuitbevalling niet aan denk ik.
Maar dat is gelukkig nog niet aan de orde wacht gewoon rustig af.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 feb 2011 13:07

Laura, moeilijk zeg! Sterkte!!!

Fijn dat het gelukt is met behang en het verven van de commode missF.

Hoe lang was de levertijd van jullie bedje, Jannoek? Is leuk als het er straks is, kun je alles echt inruimen enzo!!

Liefje: ik heb dat ook hoor met keizersnee. Lijkt me vreselijk! Maar als het moet... Is de nesteldrang en schoonmaak woede toegeslagen?? :lol:

Hier vandaag even gekeken voor een nieuwe bank en meteen laminaat voor de babykamer. Ik heb wel leuke gezien, dus zaterdag even terug om te kijken of manlief het ook mooi vind.
We hebben het voorlopig nog niet nodig, maar tis rustig in mn hoofd als het allemaal beslist is :wink: Meubels moet ik binnenkort ook gaan bestellen, ik verwacht dat ze het nu wel binnen hebben. Is als het goed is uit voorraad leverbaar, maar als dat niet zo is wil ik wel graag weten hoe lang het dan nog gaat duren.
En vanavond écht de eerste buikfoto maken :oops:

Vind het vk bezoek leuk, maar vind het niet erg dat het om de 4 weken is hoor. Halverwege wordt het om de 3 weken, rond de 30 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken iedere week.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 13:14

cornelia77 schreef:
Jannoek schreef:@cornelia waarom zou de kans bij de eerste op een jongen groter zijn?

Geen idee, ik geloof er ook niet zo in. 't Was een bewering van mijn man. En bij ons ging het op...

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je heel gericht vrijt bij de eisprong, de kans op een jongen net een fractie groter is. Dit omdat de zaadcellen met Y een fractie sneller kunnen zwemmen. Maar die met een X blijven net iets hardnekkiger en zijn daarna weer feller, ofzo. Dus bij een heel strak geplande vrij-actie met als doel een zwangerschap zou de kans op een jongen groter zijn en bij niet al te strak geplande acties de kans op een meisje iets groter. Maar of het waar is? Geen idee. Ooit eens ergens gelezen/gehoord, maar het zullen zulke kleine verschillen zijn, dat het nooit echt uit te rekenen valt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 13:25

Galateia schreef:
cornelia77 schreef:
Jannoek schreef:@cornelia waarom zou de kans bij de eerste op een jongen groter zijn?

Geen idee, ik geloof er ook niet zo in. 't Was een bewering van mijn man. En bij ons ging het op...

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je heel gericht vrijt bij de eisprong, de kans op een jongen net een fractie groter is. Dit omdat de zaadcellen met Y een fractie sneller kunnen zwemmen. Maar die met een X blijven net iets hardnekkiger en zijn daarna weer feller, ofzo. Dus bij een heel strak geplande vrij-actie met als doel een zwangerschap zou de kans op een jongen groter zijn en bij niet al te strak geplande acties de kans op een meisje iets groter. Maar of het waar is? Geen idee. Ooit eens ergens gelezen/gehoord, maar het zullen zulke kleine verschillen zijn, dat het nooit echt uit te rekenen valt :mrgreen:

Ik heb dat ook gelezen ben heel benieuwd :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 feb 2011 13:26

Dat klopt, dat heb ik ook wel eens gehoord. Of dat echt klopt weet ik niet. Ik heb een paar vriendinnen die na een ovulatietest zwanger zijn geraakt ( en vreeën dus op moment van de eisprong) Beiden hebben een meisje gekregen, wat volgens deze theorie dus niet moet kunnen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 13:28

Als het zou kloppen zouden wij een meisjes moeten krijgen (al ben ik nooit zo goedgelovig in dat soort dingen)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 feb 2011 13:29

AikonGirl schreef:Laura, wat vreselijk... :( Hopelijk vinden ze kracht bij Hem!

Helaas doen ze dat niet :( Ik ben de enige in onze familie die christelijk is dus ik snap niet waar zij hoop vandaan halen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 13:31

ajl schreef:Dat klopt, dat heb ik ook wel eens gehoord. Of dat echt klopt weet ik niet. Ik heb een paar vriendinnen die na een ovulatietest zwanger zijn geraakt ( en vreeën dus op moment van de eisprong) Beiden hebben een meisje gekregen, wat volgens deze theorie dus niet moet kunnen.

Nou, dat kan natuurlijk wel bij deze theorie. Het gaat om fracties en je weet nooit welk zaadcelletje er als eerste is. Het gaat om fracties en kansen en het is dus niet meer dan een grotere kans.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 13:33

liefie schreef:Als het zou kloppen zouden wij een meisjes moeten krijgen (al ben ik nooit zo goedgelovig in dat soort dingen)

Nee, niet waar, dan zou alleen de kans op een meisje groter zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 13:41

Galateia schreef:
liefie schreef:Als het zou kloppen zouden wij een meisjes moeten krijgen (al ben ik nooit zo goedgelovig in dat soort dingen)

Nee, niet waar, dan zou alleen de kans op een meisje groter zijn.

Dat bedoel ik ook heb het alleen niet zo duidelijk opgeschreven :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 feb 2011 13:58

LeChat schreef:Ik hoop dat dit geen van de zwangeren hier overkomt zeg...

Vrouw bevalt op parkeerplaats langs A15
Uitgegeven: 9 februari 2011 12:21
Laatst gewijzigd: 9 februari 2011 12:36

ALBLASSERDAM - Een 26-jarige vrouw heeft woensdagochtend op een parkeerplaats van een tankstation langs de A15 bij Alblasserdam een gezond meisje ter wereld gebracht. Dat heeft de politie laten weten.

De vrouw uit Dordrecht was met haar ouders onderweg naar het ziekenhuis voor de bevalling, maar het kind diende zich onderweg al aan.

De vrouw reed met spoed via de vluchtstrook naar het tankstation. Agenten kwamen tegelijkertijd met ambulancepersoneel aan en brachten samen het kindje ter wereld.

De vrouw is later vervoerd naar Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Moeder en kind maken het volgens de politie goed.

Bron: Nu.nl

wat grappig, hoor net dat mijn zus dus in het zh (verlosafdeling) zat te wachten. Vrouw had gebeld dat ze eraan kwam maar er kwam maar geen vrouw, die had er allang moeten zijn en toen hoorde ze dus dat ze langs de snelweg bevallen is.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 feb 2011 14:10

lammetje schreef:
LeChat schreef:Ik hoop dat dit geen van de zwangeren hier overkomt zeg...

Vrouw bevalt op parkeerplaats langs A15
Uitgegeven: 9 februari 2011 12:21
Laatst gewijzigd: 9 februari 2011 12:36

ALBLASSERDAM - Een 26-jarige vrouw heeft woensdagochtend op een parkeerplaats van een tankstation langs de A15 bij Alblasserdam een gezond meisje ter wereld gebracht. Dat heeft de politie laten weten.

De vrouw uit Dordrecht was met haar ouders onderweg naar het ziekenhuis voor de bevalling, maar het kind diende zich onderweg al aan.

De vrouw reed met spoed via de vluchtstrook naar het tankstation. Agenten kwamen tegelijkertijd met ambulancepersoneel aan en brachten samen het kindje ter wereld.

De vrouw is later vervoerd naar Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Moeder en kind maken het volgens de politie goed.

Bron: Nu.nl

wat grappig, hoor net dat mijn zus dus in het zh (verlosafdeling) zat te wachten. Vrouw had gebeld dat ze eraan kwam maar er kwam maar geen vrouw, die had er allang moeten zijn en toen hoorde ze dus dat ze langs de snelweg bevallen is.

Dan maak je je als personeel in t ziekenhuis ook wel een beetje zorgen, lijkt me?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 feb 2011 14:17

haar man was in het zh aangekomen, maar zonder vrouw. Ze hadden dus wel contact met de moeder. Maar het was wel een beetje vreemd zo. :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 feb 2011 16:03

't Lijkt me echt een heel aparte ervaring, zo'n bevalling!

@ LauraC: Wat moeilijk allemaal, zeg! Nogmaals heel veel sterkte toegewenst, ook voor de ouders van de kindjes!

Je verhaal klopt helemaal hoor Galateia! Als je gemeenschap hebt ruim vóór de eisprong, is de kans op een meisje groter dan wanneer je gemeenschap hebt op (ongeveer) het moment van de eisprong. Mannelijke cellen zijn kleiner en zwemmen sneller, vrouwelijke zijn groter, zwemmen langzamer en 'leven' langer; ik geloof zelfs wel een dag of 4, 5, terwijl mannelijke cellen vaak niet langer 'leven' dan een dag of 3.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 feb 2011 16:05

Sophie77 schreef:'t Lijkt me echt een heel aparte ervaring, zo'n bevalling!

@ LauraC: Wat moeilijk allemaal, zeg! Nogmaals heel veel sterkte toegewenst, ook voor de ouders van de kindjes!

Je verhaal klopt helemaal hoor Galateia! Als je gemeenschap hebt ruim vóór de eisprong, is de kans op een meisje groter dan wanneer je gemeenschap hebt op (ongeveer) het moment van de eisprong. Mannelijke cellen zijn kleiner en zwemmen sneller, vrouwelijke zijn groter, zwemmen langzamer en 'leven' langer; ik geloof zelfs wel een dag of 4, 5, terwijl mannelijke cellen vaak niet langer 'leven' dan een dag of 3.

Hoe verklaar je dan gezinnen met 5 meisjes of 6 jongens ??

Terug naar “Archief”