ajl schreef: Engelse namen vind ik vaak ordinair (sorry voor de mensen die wel van deze namen houden) .
LauraC schreef:De eerste naam konden wij niet kiezen (en we vinden 'm prachtig) .....
Ik doelde niet op de naam van jouw zoon hoor

Moderator: Moderafo's
ajl schreef: Engelse namen vind ik vaak ordinair (sorry voor de mensen die wel van deze namen houden) .
LauraC schreef:De eerste naam konden wij niet kiezen (en we vinden 'm prachtig) .....
ajl schreef:ajl schreef: Engelse namen vind ik vaak ordinair (sorry voor de mensen die wel van deze namen houden) .LauraC schreef:De eerste naam konden wij niet kiezen (en we vinden 'm prachtig) .....
Ik doelde niet op de naam van jouw zoon hoorIk vind het nogal een verschil of je daadwerkelijk in een engelstalig land woont of in Nederland. Daar heb ik vaak wel bepaalde associaties met engelse namen.
parkiet schreef:Hier een hollandse, redelijk onbekende naam voor onze dochter. Stond met een week of 5 zwanger al vast, jongensnaam was veel moeilijker (heb ik de hele zwangerschap over getwijfeld). Nu staat ook weer de meisjesnaam vast, de jongensnaam nog absoluut niet (suggesties welkom).
liefie schreef:Bij ons is het makkelijk wij hebben al jaren een jongens en meisjes naam die we alletwee helemaal super vinden nog steeds![]()
Zou nog steeds kunnen veranderen je weet nooit. Zelf vind ik de naam Nienke zo leuk maar ja ik heet zelf Nieske lijkt me niet echt een strak plan.
bij clienten hangen altijd veel geboorte kaartjes maar heel veel namen durf ik niet eens uit te spreken omdat je bang bent dat je het verkeerd zegt.
Wij zijn ook niet van de buitenlandse namen we wonen gewoon in Nederland.
Vanaf vannacht heb ik elke keer steken in mijn buik zou dat nu al bandenpijn kunnen zijn?
Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......
LauraC schreef:Ach....het mag wel. Maar je moet je wel flink afvragen of dat goed is voor je kindje. Zeker als het al 3 jaar naar een naam geluisterd heeft en opeens is die naam niet goed genoeg meer. Besef wel dat die naam vaak het enige is dat ze ooit van hun ouders hebben gekregen, dus een enorm groot gedeelte van de identiteit vormt.
ajl schreef:Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......
Dus als wij ooit nog eens een kleintje krijgen, moet ik jou raadplegen? Ik zou namelijk helemaal niet weten wat in het lijn van onze namen zou passen.
ajl schreef:Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......
Dus als wij ooit nog eens een kleintje krijgen, moet ik jou raadplegen? Ik zou namelijk helemaal niet weten wat in het lijn van onze namen zou passen.
Galateia schreef:ajl schreef:Bumba schreef: Ik ben gek op namen verzinnen voor een ander, bij onze eigen kinderen heb ik heeel lang getwijfeld.......
Iets met twee lettergrepen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten