Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor tante-tortel » 15 aug 2009 08:05

Misschien is tie wel zo beweeglijk omdat hij darmkrampjes heeft?
Heeft ze daar al iets tegen gegeven?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 aug 2009 08:10

tante-tortel schreef:Misschien is tie wel zo beweeglijk omdat hij darmkrampjes heeft?
Heeft ze daar al iets tegen gegeven?

Op het bureautje zeggen ze niet dat het daar van komt.... Doordat hij nu iets beter slaapt en dus meer uitgerust is, drinkt ie gelukkig wel wat beter.. Tis echt zo zielig om te zien dat zo'n klein mannetje zoveel huilt....

Nog ff een foto:

Zoek de baby... 8)

Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2009 08:20

Haai:
Wat heerlijk voor jullie allemaal dat het nu zo goed gaat met Sylke!!
Wat zullen jullie blij zijn dat je haar mag vertroetelen en verzorgen!
Geniet er maar van hoor.

Wow Jans, die heeft veel gekregen!!
Leuk hoor!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 aug 2009 08:29

Nou inderdaad zoeken. Maar het bureau moet je niet naar luisteren :-oo Die zitten niet de hele tijd met een huilende baby. En doen het vaak nogal bagataliserend af. Je hebt speciale voeding voor baby,s met krampjes. En er is ook ABC Dophilus van Solgar , schijnt een wondermiddel te zijn.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 aug 2009 08:35

Tja ik heb er zelf niet zoveel verstand van.. Mijn moeder zei dat mn zus gewoon goed op moest letten met wat ze eet... Al die vette troep is volgens mij niet helemaal gezond voor zo'n klein kind...
www.kralenjans.webs.com

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 15 aug 2009 10:42

Zow Jans die heeft idd enorm veel gekregen. Kan de eerste tijd wel vooruit :)
Wel zielig idd dat ie zoveel huilt. En dan is het o zo lastig dat je gewoon niet ff kan vragen wat ze hebben....
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 aug 2009 11:20

Ohw, je zus geeft Borstoeding. Helemaal lastig inderdaad. Want waar reageerd de baby nu wel op en waarop niet.
Veel mensen weten niet dat b.v. Appel zorgt voor darmkrampjes, of tomaat. Zo nemen veel kraamvrouwen na de bevalling appelstroop op brood voor de nodige ijzer, zeggen ze dan. Niet wetend dat de baby daar juist kramp van krijgt.
Of drinken ze veel sap, maar haast overal zit appel aan toegevoegd. Zelfs aan sinasappelsap!
Maar dat abc spul schijnt echt geweldig te zijn tegen darmkrampjes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2009 16:16

Darmkrampjes herken je vaak wel doordat de baby zich enorm overstrekt en de buik heel hard is. Hugo krijsde dan ook alles bij elkaar. Mijn ervaring is dat eigenlijk niets er tegen helpt. Ik zat zelf op een compleet dieet om zoveel mogelijk krampjes te weren en gaf Hugo ook speciale druppels, naam weet ik niet meer en het hielp mijns inziens ook niets. Als het krampjes zijn, wordt het vanzelf minder als de darmen wat rijper zijn.

Nog even over het weekendje weg. Wij gaan eigenlijk nooit samen weg, hebben hier in de buurt nog geen oppas en familie woont minimaal 2 uur rijden verder. Ik moet zeggen dat ik ook niet iedereen op durf/wil laten passen.
Vorige week hadden wij een bruiloft in Holten en toen hebben wij s'morgens Hugo al naar mn ouders gebracht. Hij is toen voor het eerst uit logeren geweest en wij zijn naar de bruiloft in Holten blijven slapen. Dus eigenlijk waren wij nog niet echt samen weg, omdat veel vrienden en familie daar bleven slapen.

Hugo maakt sinds hij naar de fysio is geweest enorme sprongen in zijn ontwikkeling. In 6 weken tijd is hij gaan tijgeren en kruipen en nu trekt hij zichzelf al overeind.Misschien loopt hij wel voor de 2e komt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 aug 2009 18:38

@ajl: wanneer is Hugo jarig dan?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 aug 2009 19:29

leuke foto Jans, heeft hij alleen dit (niet dat het niet veel is :wink: ) gekregen, geen kleertjes? wel allemaal stoere jongensdingen!

Ajl, fijn dat Hugo zo vooruit gaat.

Simon loopt helaas nog steeds niet en hij is vorige maand al twee geworden... Fysio is wel tevreden hoor, maar hij zat helemaal vast in zijn nek en kon van daaruit zichzelf maar op 1 manier bewegen dus die heeft een mega achterstand qua grove motoriek. Zijn fijne motoriek is super ook zijn spraak ed.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 aug 2009 20:47

rosekapje schreef:leuke foto Jans, heeft hij alleen dit (niet dat het niet veel is :wink: ) gekregen, geen kleertjes? wel allemaal stoere jongensdingen!

Nee dit is alleen aan speelgoed wat ie gekregen heeft!! Links boven in het hoekje zie je net wat van de kleertjes hangen... Volgens mij Waslijn langs de muur en die hing in mum van tijd vol!! 8)
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 aug 2009 12:20

@laura, Hugo is op 3 augustus een jaar geweest, dus hij moest nu eindelijk ook wel eens wat gaan doen qua grove motoriek.

Vervelend rosekapje dat Simon nog niet loopt,maar wel fijn dat de fysio erbij is. Beter dat er nu veel aandacht aan wordt besteed. Later is het moeilijk in te halen. Dat is ook een reden dat ik er bij Hugo bovenop zat. Mijn broer heeft namelijk nooit gekropen en liep rond zn 2e pas. Mijn ouders hebben het overal aangegeven dat hij onhandig was en zijn grove en fijne motoriek niet goed ontwikkelde, maar 29 jaar geleden werd daar veel minder opgelet. Bij mijn broer zijn ze pas rond zn 12e er achter gekomen en heeft hij veel fysio etc gehad, maar de schade was toen niet meer helemaal meer in te halen. Sommige dingen kan hij nu nog steeds niet. Gelukkig heeft hij een hele handige vriendin die dat soort dingen uit zijn handen neemt.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 aug 2009 08:54

Wow wat een speelgoed jans!

Leuke foto`s gezien. :-)

Ik kreeg helemaal geen mailtjes meer van dit onderwerp maar heb weer heerlijk bij gelezen...
Danique gaat ook altijd mee op vakantie en overal mee naar toe.
Laatst gewijzigd door liefje op 19 aug 2009 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 aug 2009 12:25

hihi leuke foto!

Morgen is het dan zover! MIlan gaat voor het eerst naar de basisschool!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 aug 2009 14:59

Gaaf TJ: het worden grote jongens hoor die 2 van je :wink:
We horen het nog wel van je hoe het Milan bevallen is.
Zal best wel even wennen zijn voor allemaal.

Terug naar “Archief”