eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Jo'tje » 15 okt 2009 09:09

Ik doe altijd en overal de deur op slot, maar dat komt omdat ik zelf met huisgenoten woon, Marnix ook een huisgenoot heeft en we anders bij ouders of schoonouders zijn. Dat schiet dus niet zo op. Waarschijnlijk blijf ik het uit gewoonte nog wel volhouden als we eenmaal getrouwd zijn. En ach, waarom zou je de wc-deur niet op slot doen? Niemand heeft er wat aan om dan naar je te kijken toch? En je hoeft ook niet voor iets anders nog in de wc te zijn als die al bezet is. Met een badkamer vind ik dat anders, daar kun je nog even tanden poetsen ofzo ondertussen. Ik zou vooral bang zijn dat ik op den duur in een restaurant zou vergeten om de deur op slot te doen ;) Als je ziek bent is het wel verstandig om 'm open te laten inderdaad.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2009 11:02

Precies... als iemand in bad / douche ligt en de deur zit op slot, ben je niet blij.... Zie dan maar eens de deur open te krijgen, onder druk. Ervaring mee :)

Verder had ik het over omkleden, badkamergebruik. Ik had het niet over het doen van behoeften op de WC enzo.... ik kan me voorstellen dat je dat niet hoeft te zien.... maar als het goed is doe je dat ook niet in de badkamer als de ander daar ook bij moet.... :D

Kortom, deur dicht bij grote boodschappen, eventueel bij de kleine ook als je dat prettug vindt... dat is wat anders dan wanneer je voor het omkleden de douche op slot doet, bij het douchen de badkamer bezet houdt etc. Kom op, je bent getrouwd, je bent een eenheid.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 15 okt 2009 11:32

Hmm... Eerste dagen als getrouwd stel. Kan het dan alleen maar over bloot-zijn en preutsheid gaan? Er is toch wel meer over te vertellen...
What goes around, comes around

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 okt 2009 11:35

Jahoor :)

Die eerste dagen lijken me helemaal romantisch :)
Ik zie ze al helemaal voor me :P Alles is nieuw, alles is leuk, alles is mooi, enz...
Misschien verromantiseer ik alles héél erg, maar een goed teken, toch? 8)
Heerlijk samen in je eigen huisje, niemand waar je meer rekening mee hoeft te houden, doen en laten wat je zelf wilt, héérlijk gewoon :8>

Nu nog een huisje vinden :lol: :mrgreen:
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2009 11:42

mormeltje schreef:Hmm... Eerste dagen als getrouwd stel. Kan het dan alleen maar over bloot-zijn en preutsheid gaan? Er is toch wel meer over te vertellen...

haha. nee, dat is maar 1 puntje dat we hier even aanstippen... er is wel meer besproken. Anyhow, ik hoop de eerste dagen als getrouwd stel ver van Nederland door te brengen. geen verplichtingen, geen familie die opeens voor de deur staat enzovoorts. Lekker samen en verder even niets aan je hoofd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 15 okt 2009 11:46

Ja jakkes, ik ook. Ik ben sowieso allergisch voor verplichtingen.
Als ik geen geld heb, ga ik wel liften met mijn vriend als we getrouwd zijn ;)
What goes around, comes around

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 okt 2009 12:18

Daar hadden wij nu juist helemaal geen zin in. Ben je maanden bezig geweest om je huis mooi te krijgen en dan zou je gelijk weg gaan. Nee, wij zijn lekker thuis gebleven en hadden geen last van familie die langs wilde komen wij gingen zelf wel bij hen langs. Het was tenslotte kerst en oud en nieuw.
Drie maanden later zijn we voor het eerst samen op vakantie gegaan. (nou ja samen met een klein ienie mienie mensje in me )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 okt 2009 14:33

Hm, mij lijkt dat juist heerlijk. Dat huis blijft wel staan en dan ga je eerst even lekker weg, niks aan je hoofd, geen verplichtingen in en rond het huis... en daarna lekker terugkomen en samen in je nieuwe huisje!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 okt 2009 18:05

even tussen door, vroeg me af .... zijn er nu veel stellen die relatief (zeg binnen een half jaar ) zwanger zijn ?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 okt 2009 18:34

Ja hoor, vooral bij stellen die al eerst hebben samengewoond. Na het trouwen wordt dan gelijk met de pil gestopt(of zelfs al voor het trouwen)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 okt 2009 19:00

Maar stellen die gelijk trouwen (zonder eerst samen te wonen), zijn juist vaak niet binnen een half jaar zwanger...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 okt 2009 20:10

tjonge, ik ben niet echt preuts, ben niet dol op mijn eigen lijf, maar heb echt geen minderwaardigheidscomplex, maar toch vind ik het soms heerlijk om de deur op slot te doen met douchen of in bad liggen. Ik hoef dat gegluur niet. Laat me lekker alleen mijn tijdschriftje lezen, srubben, scheren enzo. Dan moet mijn man toch echt even wachten hoor. We kunnen nog zo getrouwd zijn, ik vind het juist wel beter om ook lekker momenten voor jezelf te hebben, ook als hij in hetzelfde huis is.

Wij waren niet meteen zwanger, maar dat was logisch ;) Na stoppen met de pil relatief snel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2009 20:22

Helemaal mee eens... soms wil je gewoon even geen man in de buurt wil hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 okt 2009 20:27

Hier zie je echt heel veel stelletjes die 3 maanden na hun trouwen vertellen 3 maanden zwanger te zijn. Vandaag weer van 2 gehoord en die hebben niet samengewoont

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 okt 2009 20:30

wij zijn lekker thuis gebleven na het trouwen. hadden nog veel dat nog op orde gemaakt moest worden en hadden geen zin om, na een week vakantie, in de rommel thuis te komen en dan meteen weer aan het werk te moeten.
dus lekker thuis aangeknooit een weekje..

zijn allebei vanuit ouderlijk huis getrouwd, kan wel zeggen dat we vrijwel meteen zwanger waren (en nu erg gelukkig met ons kindje)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”