Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Zie hier de rijke bron van mijn ervaring...![]()
:
tante-tortel schreef:Die vergelijking gaat niet op. Dat is geheel iets anders.
Als je dat mes niet goed gebruikt dan doe jij dat express. Bij niet goed gebruik van de pil kan dat al zijn doordat je b.v. ineens bent gaan overgeven.
lammetje schreef:tante-tortel schreef:Die vergelijking gaat niet op. Dat is geheel iets anders.
Als je dat mes niet goed gebruikt dan doe jij dat express. Bij niet goed gebruik van de pil kan dat al zijn doordat je b.v. ineens bent gaan overgeven.
Zoals je aangeeft, bij overgeven, diaree enzo werkt de pil niet altijd even goed. Daarom wordt je ook aangeraden om, als je de pil als anticonceptie gebruik, ook andere voorbehoedsmiddelen gebruikt zoals de condoom of dus onthouding.... En als je je hieraan netjes houdt zal het dus nooit abortief werken....
en daarnaast geloof ik niet dat dit zo is, want ik ken mensen die ondanks dat ze de pil nauwkeurig gebruikt hebben!! zwanger zijn geworden....
(ik wil niet zeggen dat ik 'voor' het gebruik van de pil ben, ik heb altijd het idee
dat er teveel rotzooi in zit, maar dat terzijde)
Met de pil ligt het iets lastiger. Het principe van de pil is dat het de productie van de hypofysehormonen onderdrukt. Hierdoor kan de follikelrijping en de eisprong niet tot stand komen. Bij pilgebruik treedt er dus zelden een eisprong op. Daarnaast heeft de pil, via remming van dezelfde hormonen, een invloed op het baarmoederslijmvlies en het cervixslijm. Hierdoor vindt innesteling moeilijker plaats en kunnen de spermacellen minder goed naar binnen dringen.
Bij sommige vrouwen komt er ondanks adequaat pilgebruik soms toch een zwangerschap tot stand. Dit betekent dus dat er soms wel een eisprong optreedt en er toch innestelling plaatsvindt. Als er bevruchting plaatsvindt is het theoretisch dus ook mogelijk dat de vrucht zich niet goed kan innestellen (door de werking van de pil op het baarmoederslijmvlies) en afgestoten wordt.
Ik weet niet zeker of de categorie vrouwen die toch een eisprong hebben dezelfde categorie is waarbij het baarmoederslijmvlies zich toch voldoende ontwikkelt voor innestelling. Dit lijkt wel logisch omdat dezelfde hypofysehormonen hiervoor verantwoordelijk zijn. Ik heb geen goede studie kunnen vinden die dit onderzocht heeft. Een helder antwoord op de vraag of de pil soms toch niet abortief is heb ik dus niet. Voor de zekerheid zou het condoom of pessarium ernaast gebruikt moeten worden.
tante-tortel schreef:lammetje schreef:tante-tortel schreef:Die vergelijking gaat niet op. Dat is geheel iets anders.
Zoals je aangeeft, bij overgeven, diaree enzo werkt de pil niet altijd even goed. Daarom wordt je ook aangeraden om, als je de pil als anticonceptie gebruik, ook andere voorbehoedsmiddelen gebruikt zoals de condoom of dus onthouding.... En als je je hieraan netjes houdt zal het dus nooit abortief werken....
en daarnaast geloof ik niet dat dit zo is, want ik ken mensen die ondanks dat ze de pil nauwkeurig gebruikt hebben!! zwanger zijn geworden....
(ik wil niet zeggen dat ik 'voor' het gebruik van de pil ben, ik heb altijd het idee
dat er teveel rotzooi in zit, maar dat terzijde)
Ja, dat is makkelijk! Dat zie je. Maar je ziet niet hoeveel er wel degelijk een bevrucht eitje krijgen die dan gewoon zich niet kan innestelen door het gebruik van de pil. Die zie je immers niet? Is dus ook niet controleerbaar.
Als het dan niet zou gebeuren, waarom doen ze die werking er dan toch bij?
Ik ben ook op zich niet tegen het gebruik van een pil als voorbehoedsmiddel, alleen dan eentje zonder die derde werking.
Lammetje schreef:Zoals je aangeeft, bij overgeven, diaree enzo werkt de pil niet altijd even goed. Daarom wordt je ook aangeraden om, als je de pil als anticonceptie gebruik , ook andere voorbehoedsmiddelen gebruikt zoals de condoom of dus onthouding.... En als je je hieraan netjes houdt zal het dus nooit abortief werken....
tante-tortel schreef:Marnix: de eerste anticonceptie pillen waren die zonder de 3 de werking.
Het is namelijk wel te scheiden. Daarom heet het nu een 3 fase pil en de oudere waren dat dus niet.
tante-tortel schreef:Marnix: de eerste anticonceptie pillen waren die zonder de 3 de werking.
Het is namelijk wel te scheiden. Daarom heet het nu een 3 fase pil en de oudere waren dat dus niet.
lammetje
Zoals je aangeeft, bij overgeven, diaree enzo werkt de pil niet altijd even goed. Daarom wordt je ook aangeraden om, als je de pil als anticonceptie gebruik , ook andere voorbehoedsmiddelen gebruikt zoals de condoom of dus onthouding.... En als je je hieraan netjes houdt zal het dus nooit abortief werken....
Nou, doorgaans werkt de pil volgens mij prima. Bij overgeven moet je inderdaad even wat beter uitkijken. Dat je dan geen seks hebt (lijkt me vrij logisch als je ziek bent) of als het verder wel mee valt een condoom gebruikt is dan wel verstandig. Maar altijd dubbel voorbehoedsmiddel gebruiken lijkt me wel overdreven.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten