Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor liefie » 12 jul 2009 09:26

Evelien schreef:
coupe soleil schreef:
wat voor soort kunstkozijnen hebben jullie? of zaten die er al in toen jullie er gingen wonen?

Wij zitten nog wel een beetje te dubben (kunstof of gewoon hout).

Want in een van de ramen op de bovenverdieping zit een barst en zit dus iets voor (hardboard ofzoiets). k Heb niet zoveel zin om daar een paar maanden tegen aan te kijken en wil graag het glas vervangen (er zit enkel glas in, maar enkel glas schijnt ook weer duurder te zijn dan dubbel glas) of gelijk het hele kozijn. pppfff.. Maar het kost ook allemaal geld.

Verschrikkelijk, kunststof kozijnen zieliglopen-smile. Een van de meest afschuwelijke uitvindingen ooit.
Enkel glas duurder dan dubbel glas? Dan moet het wel heel bijzonder enkel glas zijn.

Omdat het steeds meer dubbel glas wordt, waardoor enkel glas steeds meer appart gemaakt moet worden.

En ik heb toch niet gevraagd of mensen het lelijk of mooi moeten vinden. Ik vraag alleen aan de mensen DIE kunststofkozijnen hebben hoe het hen bevalt etc. ](*,)

Iedereen mag zijn mening toch geven... Als jullie dat mooi vinden kunstof kozijnen is het toch goed het is jullie huis.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 jul 2009 09:00

Maar dat was niet haar vraag :)
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jul 2009 09:07

Evelien schreef:
coupe soleil schreef:
wat voor soort kunstkozijnen hebben jullie? of zaten die er al in toen jullie er gingen wonen?

Wij zitten nog wel een beetje te dubben (kunstof of gewoon hout).

Want in een van de ramen op de bovenverdieping zit een barst en zit dus iets voor (hardboard ofzoiets). k Heb niet zoveel zin om daar een paar maanden tegen aan te kijken en wil graag het glas vervangen (er zit enkel glas in, maar enkel glas schijnt ook weer duurder te zijn dan dubbel glas) of gelijk het hele kozijn. pppfff.. Maar het kost ook allemaal geld.

Verschrikkelijk, kunststof kozijnen zieliglopen-smile. Een van de meest afschuwelijke uitvindingen ooit.
Enkel glas duurder dan dubbel glas? Dan moet het wel heel bijzonder enkel glas zijn.

Omdat het steeds meer dubbel glas wordt, waardoor enkel glas steeds meer appart gemaakt moet worden.

En ik heb toch niet gevraagd of mensen het lelijk of mooi moeten vinden. Ik vraag alleen aan de mensen DIE kunststofkozijnen hebben hoe het hen bevalt etc. ](*,)

Mijn zwager en zus hebben alles van kunststof: de voordeur en kozijnen. Zij zijn er erg blij. Geen schilder werk, en doek er over en het is weer netjes en mooi. Ik heb nog nooit van ze gehoord dat het in de was moet, maar ik weet niet zeker of dat we of niet hoeft. Zij willen niet anders meer. Zij hebben geen last van klemmende deuren en ramen. de deur is ook niet van kleur veranderd door de zon. Zij hebben alles wit, dus dat kan ook het punt zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2009 12:32

Jo'tje schreef:Maar dat was niet haar vraag :)

jij begrijpt het.... :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 jul 2009 12:50

Ik heb trouwens ook kunststof kozijnen. Met ramen zemen zijn ze altijd snel weer schoon. Verder nergens last van.
Zet ze nooit in de was o.i.d. Maarja, ik zit ook maar in een huurkamertje natuurlijk.
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jul 2009 19:40

Wij hebben vorige week ons tuintje een beetje gepimpt: via Marktplaats een sidetable gekocht en daarop wat Ameland-'souvenirs' uitgestald (o.m. de schelpen die we tijdens een uitstapje naar een schelpenbank hadden verzameld):

Afbeelding

En ook de Intratuin en GroenRijk 'geplunderd':

Afbeelding

Afbeelding

Op de sitetable staat trouwens een gel-brander (dat zwarte ding), dat idee hadden we opgedaan op een terras in Nes (Ameland), dit is een kleine versie van zo'n terrasbrander, erg gezellig!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 jul 2009 19:50

Leuk, zeg!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jul 2009 20:46

Super leuk gedaan!
En ook erg gezellig hebben jullie ook wel wat plek om lekker te zitten?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jul 2009 20:58

Dank jullie wel. Ja hoor, we hebben in het midden van de tuin een volledig lege ruimte, daar komt nog een tuinset te staan. Wat op deze foto's staat, zijn alleen de zijkanten, tegen de tuinmuur en de schutting aan.

We zijn ons nog aan het oriënteren op een mooie tuinset, teakhout lijkt ons wel wat. Maar misschien wachten we tot na de zomer, dan zijn de sets tenslotte vaak voordeliger geprijsd en we zitten nog niet zonder tuinstoelen... 'k Had namelijk nog een ouwe standenstoel staan en het rotanstoeltje zit ook best.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jul 2009 17:53

Wat leuk LeChat!!!
Erg leuk en gezellig gedaan.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jul 2009 21:48

@ le Chat: mooie tuinmuur hebben jullie :mrgreen: De rest is ook leuk!

Mij zullen jullie voorlopig ook wel hier vaker zien :mrgreen: Hoop in september de sleutel te krijgen van mn huisje. Ben nu druk aan het ideeën op doen enzo. Donderdag ga ik mijn bak bestellen. En marktplaats en kringloopwinkels afstruinen voor leuke dingen is nu echt mijn hobby!

Iemand ervaring met tegels verven?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 jul 2009 04:48

Leuk mw, succes! :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2009 22:18

leuk gedaan LeChat :)
wij gaan binnenkort (hopelijk aanstaande week nog) de andere muur sauzen en een iets andere inrichting. 2 kastjes weg en 1 kastje ervoor terug waar cd's, dvd's en boeken inkunnen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 jul 2009 09:53

Top Le Chat, ziet er gezellig uit.
Ik heb 4 weken terug ook m'n stoepje gepimpt 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2009 13:14

@Funlover: heb je er ook foto's van? :wink: Wij hebben bij de voordeur 2 zinken emmers met vlijtig-liesjes neergezet, een een welkom-bordje in strandstijl opgehangen. Staat ook gelijk een stuk gezelliger. 'k Moet er wel aan denken die bloemen water te geven, want ze staan onder een luifel, dus zelfs als het regent krijgen ze er niks van mee.

Terug naar “Archief”