Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Als deze man
in een reformatorische kerk zou binnen stappen zouden ze schrikken en denken dat is een moslim extremist.
Deze reformatorische mensen maken een cultuur vergissing want dat is nu juist de man waarop hun leer gegrond is en leefde in een ander cultuur.
elbert schreef:Jantjes schreef:Als deze man
in een reformatorische kerk zou binnen stappen zouden ze schrikken en denken dat is een moslim extremist.
Deze reformatorische mensen maken een cultuur vergissing want dat is nu juist de man waarop hun leer gegrond is en leefde in een ander cultuur.Arminius???? Is dit een grapje of een vergissing?
Bedoel je niet Gomarus?
Ik geef toe, qua uiterlijk maakt het niet zoveel uit.
1a2b3c schreef:Ik vind dat je het aan jezelf en je kinderen verplicht bent om daar naar de kerk te gaan waar het meest bijbels wordt gepreekt.
Afgezien van de vraag of de kinderdoop nu juist is of niet, ga ik er even vanuit dat de meesten hun kinderen hebben laten dopen, maar dan heb je wel belooft dat je je kinderen naar beste weten zal onderwijzen, te helpen en te doen onderwijzen.
(en dat zou je ook moeten doen als je je kinderen niet hebt laten dopen)
Dus kerk je bij gemeente a maar bij gemeente b wordt veel bijbelser gepreekt dan moet je m i naar gemeente b.
Voor jezelf kan je de fouten van kerk a misschien nog wel op een rijtje krijgen maar als je kinderen elke zondag onder (gedeeltelijk) verkeerde preken zitten...Je wilt toch allemaal het beste voor je kinderen en zeker als het om zulke belangrijke dingen gaat.
Dan zou ik niet wachten tot het echt niet meer kan. Met minder belangrijke dingen gaan we ook niet tot het uiterste door, dus hiermee zeker niet.
Zelf was ik na een verhuizing lid van een kerk waar ik me toen heel goed thuis voelde. De prediking was voor zover ik kon nagaan helemaal volgens de Bijbel en werd ook evenwichtig gebracht.
Jammer genoeg kregen we daarna een dominee die het evangelie voorwaardelijk preekte.
Ik heb mijn bezwaren verteld maar er werd niets mee gedaan. Mensen die het met die dominee wel eens zijn vinden het wellicht eigenwillige godsdienst als je dan een kerkje verder gaat.
Maar ik vind dat die dominee met eigenwillige godsdienst bezig is door voorwaarden aan het evangelie toe te voegen.
Onder zo'n prediking laat ik echt mijn kinderen niet opgroeien, dus hebben we een tijd geshopt (onderzoekt alle dingen en behoudt het goede). Je moet wel shoppen met al die 'ware' kerken.
Iedereen vind dat hij de waarheid heeft, dus zal je zelf uit moeten zoeken wie van al die 'ware' het meest bijbels is. (liefst helemaal)
Uieindelijk zijn we overgegaan naar een ander kerkverband.
Ik vind het niet het belangrijkste dat een kerk goed bij je past, maar dat het er één is die het meest bijbels is. Die het best bij je past komt bij mij op de tweede plaats.
Wat ik dan wel weer moeilijk vind is de mensen 'loslaten' die bij mijn vroegere kerk hoorden.
Pietpiet schreef:En als we zo trachten te leven dan denk ik niet dat we zo een moeite hebben met teksten waarin Paulus oproept (omgeven met redenen) om bijvoorbeeld een gedekt hoofd te hebben als vrouw. Of als man juist een ongedekt hoofd in de eredienst (tegenwoordig ook weer nodig om te zeggen in de cultuur van baseball pet generatie).
cornelis schreef:Even iets rechr zetten.
Ik las een aantal pagina,s terug,dat Kwebbel kan begrijpen,dat ik uit mijn Gemeente weg ben.
Nu ik ben helemaal niet weg.
Heb dit wel verschillende keren overwogen.
Maar ik kan het niet.
Omdat de Here God mij zelf hier heeft geplant.
Ik voel me vaak niet op mijn gemak,omdat het steeds moderner wordt.
Maar ik heb nog steeds geen vrede om weg te gaan.
De Bijbel is mijn compas,en dat valt niet altijd mee.
Want het druist vaak tegen ons moderne geest in.
Maar Gods Woord blijft de waarheid.
elbert schreef:Jantjes schreef:Als deze man
Deze reformatorische mensen maken een cultuur vergissing want dat is nu juist de man waarop hun leer gegrond is en leefde in een ander cultuur.Arminius???? Is dit een grapje of een vergissing?
Bedoel je niet Gomarus?
Ik geef toe, qua uiterlijk maakt het niet zoveel uit.
Jantjes schreef:ja, ik weet het dan moet er heel wat gebeuren.
o.a. het schrappen van de Dordtse leerregels
oei oei dat gaat denk ik voorlopig niet lukken![]()
.
Boekenlezer schreef:Wanneer verlaat je je kerkverband?
- Als ik me geestelijk vervreemd ga voelen van mijn kerk. (Je voelt je er niet goed thuis.)
- Als er duidelijk evangelische invloeden in het kerkverband gaan doorwerken. (Bijv. het zingen van Opwekkingsliederen in de dienst.)
appelflap schreef:Jantjes schreef:ja, ik weet het dan moet er heel wat gebeuren.
o.a. het schrappen van de Dordtse leerregels
oei oei dat gaat denk ik voorlopig niet lukken![]()
.
Klinkt alsof je dat graag wilt. Waarom?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten