huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 jun 2008 18:44

Hoe duur was-ie?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 jun 2008 18:52

39,00 euro :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 20:23

en nou vraag ik me nog af wat het nut is van een waterpijp.

Dat vrouwen sigaretten roken oke, ma flodder met haar sigaar en nou smurffie aan de pijp?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 jun 2008 20:39

Waterpijp is veel leuker. Het is erg gezellig :)
Bovendien stop je er gewoon lekker appeltabak o.i.d. in, het is minder schadelijk dan gewoon roken. In Istanbul was het echt een sociaal gebeuren. Ieder z'n eigen dopje en doorgeven die slang. Tres bien :)
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 20:55

wij hebben hier nog ergens een pijp liggen en dat vind ik ook wel lekker ruiken als hij dat rookt. Heeft ook meestal tabak met een smakie maar ik zie mezelf nog niet aan dat ding lurken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 08 jun 2008 21:03

Jo'tje schreef:Waterpijp is veel leuker. Het is erg gezellig :)
Bovendien stop je er gewoon lekker appeltabak o.i.d. in, het is minder schadelijk dan gewoon roken. In Istanbul was het echt een sociaal gebeuren. Ieder z'n eigen dopje en doorgeven die slang. Tres bien :)

Wij hebben pas ook een waterpijp gekocht, dus wij s avonds lekker genieten van de appeltabak. Bedenk ik: laat ik eens kijken hoe schadelijk waterpijp roken is. Blijkt het vaak slechter te zijn dan het roken van sigaretten (doordat je het veel dieper inhaleert) op 1 site hadden ze het zelfs over 100 a 200 sigaretten is even erg als 1 uur waterpijp roken :shock: . Maar ja sociaal bezig zijn is uiteraard wel weer heel gezond en ik rook uiteraard niet over mn longen (volgens mij is dat met waterpijp heel lastig, maar goed...).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2008 10:44

1 uur waterpijp roken? Je rookt het alleen heel anders. In 2 uur keuvelen rondom de waterpijp neem je misschien net zoveel 'trekjes' als met 1 peuk ;)
pobody's nerfect

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 jun 2008 19:58

esli schreef:Wij hebben pas ook een waterpijp gekocht, dus wij s avonds lekker genieten van de appeltabak. Bedenk ik: laat ik eens kijken hoe schadelijk waterpijp roken is. Blijkt het vaak slechter te zijn dan het roken van sigaretten (doordat je het veel dieper inhaleert) op 1 site hadden ze het zelfs over 100 a 200 sigaretten is even erg als 1 uur waterpijp roken :shock: .

Bron? Jouw bewering lijkt mij niet geheel juist namelijk. Het is juist bij het roken van een waterpijp, dat de teer en andere troep in het water achterblijft. Dit integenstelling tot het gewone roken, waarbij je de teer en andere rommel direct in de longen inhaleert.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2008 22:11

Precies. Dat proef je ook, het is veel zachter :)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 10 jun 2008 00:42

Smurffie weet jij de naam winkel nog waar jij in Dordrecht die smaaktabak heb gekocht of eventueel een adres. in R-dam? Oja appel vind ik zelf de lekkerste smaak en het geeft ook de meest prettige geur. Het was dan ook al eerste op, de andere smaken nu ook.

Het blijft mij wel verbazen hoeveel mensen het nog steeds niet aandurven om een waterpijp te roken, als ik het ze aanbied. Veel mensen denken nog steeds dat er alleen weed of andere opiaten meegerookt worden. Nu is dat natuurlijk is dat ook een optie...:mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 jun 2008 10:52

Haha ja klopt!
Op onze vakantiefoto's uit Istanbul zitten we dus ook vrolijk aan de waterpijp. En sommige mensen kijken dan echt zo van: huh?! Zit je gewoon aan de drugs ofzo daar?!
:lol:
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2008 11:29

Jo'tje schreef:Haha ja klopt!
Op onze vakantiefoto's uit Istanbul zitten we dus ook vrolijk aan de waterpijp. En sommige mensen kijken dan echt zo van: huh?! Zit je gewoon aan de drugs ofzo daar?!
:lol:

stiekum gewoon hasj ingegooid ipv tabak.... :P :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2008 17:41

Harm-J schreef:Smurffie weet jij de naam winkel nog waar jij in Dordrecht die smaaktabak heb gekocht of eventueel een adres. in R-dam? Oja appel vind ik zelf de lekkerste smaak en het geeft ook de meest prettige geur. Het was dan ook al eerste op, de andere smaken nu ook.

Het blijft mij wel verbazen hoeveel mensen het nog steeds niet aandurven om een waterpijp te roken, als ik het ze aanbied. Veel mensen denken nog steeds dat er alleen weed of andere opiaten meegerookt worden. Nu is dat natuurlijk is dat ook een optie...:mrgreen:

Jep, Zini Kadoshop, ze hebben twee winkels in Dordrecht centrum. Ik kan je alleen niet meer vertellen waar ze precies zitten, was allang blij dat ik in m'n uppie de auto weer had terug gevonden. :mrgreen: Het is in ieder geval in een zijstraatje, niet de hoofdstraat, maar je had vast niet anders verwacht. Appel is blijkbaar wel de favoriete tabak geloof ik. Daar hadden ze alleen nog mint, aardbei en druiven.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jun 2008 17:42

Weed, hash en andere zooi is een optie, maar daar ga ik me niet eens meer aan wagen. Ooit één keer gedaan, daarna nooit meer. Fruittabak is veel en véél lekkerder :D

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 jun 2008 20:28

Ik heb ff gegoogled, heb niet alles helemaal goed gelezen maar hier wat linkjes:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=ggeetdp9

http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 69-art.htm

http://www.onanslemming.nl/?p=1865

De link van 1 uur waterpijp roken is even slecht als 100 a 200 sigaretten kan ik niet zo snel meer vinden.
Desalniettemin, vind ik het nog steeds fijn om waterpijp te roken:)

Terug naar “Archief”