Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2009 08:21

LeChat schreef:Klopt, dan loop je ook het risico, maar bij een ouder huis zéker en als je krap bij kas zit en hierop wilt besparen zou ik dat bij een nieuwer huis toch eerder durven dan bij een ouder huis, al vind ik eigenlijk dat je op bouwkundige rapportage niet moet besparen, ook gelet op je onderzoeksplicht mocht er ooit een discussie ontstaan.

Als je een huiskoopt kun je heus wel een bouwkundig rapport laten maken. En dat zou ik nog liever doen dan er gelijk een nieuwe keuken in te laten zetten (dat kan ook altijd nog een jaar later bv.).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 sep 2009 08:47

Er zijn mensen met een huis met een gouden dak, die maar net genoeg geld hebben om het huis in te richten en dan op dit soort minder leuke dingen gaan bezuinigen. Dat zie je ook als mensen gaan verbouwen: de echt wezenlijke dingen (onzichtbaar) laten ze nog wel eens gaan als er nét te weinig budget is om alles goed aan te pakken, de cosmetische ingrepen gaan dan voor... Het gebeurt. Onverstandig, maar ja.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2009 08:51

tsja... en vroeger (in de tijd van m'n ouders) begonnen mensen niet gelijk met een duur bankstel, maar zaten ze de eerste tijd op sinaasappelkistjebank/stoel.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 sep 2009 16:26

't Begint hier ook wel beetje te kriebelen enzo...We zitten af en toe wel huizen te kijken enzo....Maar we zijn nu wel een héél gaaf huis tegen gekomen!!

M'n vriend wil liever wat afgelegen wonen, en ik woon liever in de bebouwde kom...Nu hebben we een huisje gezien, staat lekker vrij, maar toch maar 500 meter vanaf 'einde bebouwde kom'!

't Is zoooo'n gaaf huis....Alleen de prijs is zo hoog :( maar 't staat 'al' bijna een half jaar te koop, dus wie weet is er evt iets van de prijs af te krijgen...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 sep 2009 18:07

@meissie88: Is het instapklaar of moet er nog veel gebeuren?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 sep 2009 18:56

Wij zijn gisteren verliefd geworden op een huis... Volgende week gaan we voor de tweede keer kijken & daarna waarschijnlijk een bod uitbrengen.
Spannend!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 sep 2009 21:46

Leuk, Jannoek. Hou ons op de hoogte hè :wink:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 sep 2009 08:04

LeChat schreef:@meissie88: Is het instapklaar of moet er nog veel gebeuren?

Ja, voor zover wij kunnen zien & weten wel...(m'n vriend kent dat huis een beetje ;-))

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 sep 2009 08:32

Welke van de 2? ;) Veel gebeuren of instapklaar!?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 sep 2009 09:36

liefje schreef:Welke van de 2? ;) Veel gebeuren of instapklaar!?

Sorry, instapklaar :lol: Vorig jaar keuken+woonkamer vernieuwd! En grotendeels het huis voorzien van kunstof kozijnen, alleen word alles nog verwarmd met 'gas-kachels', of hoe heten die dingen :? Maar dat zal niet het grootste probleem zijn, m'n zus had ook gaskachels, dat ging prima

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 sep 2009 19:02

Dan is de prijs misschien niet zo erg onderhandelbaar, of wel? Wel makkelijk natuurlijk, als je niet veel hoeft te doen...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 21 sep 2009 19:59

Ik weet het niet...We moeten maar even weer afwachten...Ik ga nu weer solliciteren (intern) en die job lijkt me supergaaf, en als ik word aangenomen, én het is supergaaf, dan ga ik niet opeesn boven in Groningen wonen! Dat vind ik dan sund!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 sep 2009 06:54

Hier een dompertje. We zouden vanmiddag voor de tweede keer bij een huis gaan kijken, maar de huidige bewoners hebben gisteren een kindje gekregen. Die kunnen ze nu dus moeilijk het huis uit sturen ;).

Nu gaan we pas woensdag kijken. De aankoopmakelaar heeft weten te regelen dat er niemand meer vóór ons komt kijken, dus dat is nog een beetje positief. Als er maar niet ineens iemand die vorige week heeft gekeken het nu in z'n hoofd haalt om een bod te doen 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 sep 2009 07:35

Evelien schreef:tsja... en vroeger (in de tijd van m'n ouders) begonnen mensen niet gelijk met een duur bankstel, maar zaten ze de eerste tijd op sinaasappelkistjebank/stoel.

Toen waren de huizen ook veel goedkoper. In de jaren 60/70 was een huis 30.000/40.000 gulden. Nu betaal je rustig 10x zo veel, terwijl de lonen niet vertienvoudigt zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2009 08:14

ajl schreef:
Evelien schreef:tsja... en vroeger (in de tijd van m'n ouders) begonnen mensen niet gelijk met een duur bankstel, maar zaten ze de eerste tijd op sinaasappelkistjebank/stoel.

Toen waren de huizen ook veel goedkoper. In de jaren 60/70 was een huis 30.000/40.000 gulden. Nu betaal je rustig 10x zo veel, terwijl de lonen niet vertienvoudigt zijn.

nou mijn vader had echt geen top salaris. Gewoon een mininuum loon. Mijn moeder werkte niet.

Terug naar “Archief”