gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 12:56

als ik een vlek heb op kleding wat er niet meer uitgaat (tot nu toe een paar verfvlekken van het schilderen) dan slijt ik m in de vakantie verder af en dan gaat ie weg. Hetzelfde met sokken die niet meer herstelbaar zijn. Gaan keurig in een doos voor de vakantie. Ik slijt ze af en gooi ze weg. Makkelijk hoor :)

Ik ben EINDELIJK eens 2 dagen achter elkaar vrij. Is een lange tijd niet meer gebeurd!!! Ik ga zo stoffen, stofzuigen, dweilen. Heb net al boodschappen gehaald voor mijn man z'n verjaardag morgen :) Taart en cadeau's zijn geregeld, dus ik hoef er alleen nog maar naar toe te leven :wink: ons eerste verjaardag samen als stel en in ons huis samen, dus ik ben benieuwd! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 12:58

hoe verwijderen jullie vlekken bij oksels van deo en zweet? Vind dat zulke rot vlekken, vooral het kerk overhemd onder het pak zweet snel, krijg je van die gele vlekken. Of ligt dat gewoon aan je deo?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 feb 2008 13:32

@rosekapje

biotex is zeker fijn spul!! ik schrob daar altijd de tegels buiten mee, als ze groen zijn geworden!! even schrobben en het is zo weer schoon, ook doe ik dan het onderste randje zo langs d emuur, en de voegen!1

mijn opa en oma strooien altijd biotex in de winter als het iets glad is.... dan strooien ze één keer, en het wordt dan niet glad!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 feb 2008 13:47

lammetje schreef:hoe verwijderen jullie vlekken bij oksels van deo en zweet? Vind dat zulke rot vlekken, vooral het kerk overhemd onder het pak zweet snel, krijg je van die gele vlekken. Of ligt dat gewoon aan je deo?

Zweetvlekken in de oksels behandelt manlief altijd voor met ossengalzeep: die plekken wast hij dan vantevoren goed met de hand en zorgt dat het met veel zeep erop de wasmachine in verdwijnt. Op 30 graden en handwasprogramma gaan ze er zo uit. Of het ook op overhemden enzo werkt, geen idee, die heeft hij niet, maar op mijn kleding werkt het prima, zelfs op de meest tere stoffen!

Verder doe ik om ze zelf te voorkomen (ik draag veel roze, wit en creme), wanneer ik laagjes aan heb (bijvoorbeeld een vestje of truitje over een strak truitje) inlegkruisjes in mijn oksels. Erg handig: voorkomt zweetvlekken en natte plekken in je kleding onder je oksels. Werkt natuurlijk alleen als je 2 truitjes aan hebt, anders zie je ze. Maar dan is het errug handig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 13:54

ja had het al eerder gehoord van die inlegkruisjes :lol: :mrgreen:

Ossegal kan ik wel eens proberen, heb er nog een stuk van liggen maar ik vond het op vlekken in sarah dr kleding totaal niet helpen (banaan, dat is blijkbaar moeilijk verwijderen)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 feb 2008 14:51

Inlegkruisjes in je oksels? :shock: Zit dat niet vreselijk beroerd?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 feb 2008 14:57

Saskia schreef:Inlegkruisjes in je oksels? :shock: Zit dat niet vreselijk beroerd?

Welnee joh... gewoon een megadun inlegkruisje, voel je niks van! Zeker niet als je een strak truitje aan hebt.

Je hebt ook speciale oksel-dingen, maar die kosten een vermogen. Die heb ik ooit een keer gekocht, bestudeerd en de conclusie getrokken dat het precies hetzelfde is als een inlegkruisje. Maar dan duurder. Nu koop ik van die megagoedkope inlegkruisjes (wel belangrijk is dat ze vrij breed zijn, maar keuze genoeg) en die plak ik mijn oksels. Dus gewoon aan mijn truitje vast. (je plakt het natuurlijk niet op je oksel zelf) Daar voel je dus amper wat van!

Ik werk in het onderwijs en als ik nu iets op het bord schrijf hoef ik niet bang te zijn dat er een natte plek zit als ik mijn armen omhoog doe, of als ik het raam open doe.... Ik vind het ideaal!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 15:02

Over zweetplekken enzo gesproken..... wat te doen bij zweetvoeten?? Ik heb enorme zweetvoeten (da's wel eens onhandig... :? ) en ik heb ook nog steunzolen. Wat moet ik doen om te voorkomen dat die steunzolen binnen no-time doorgezweten zijn?? En wat doe ik aan zweetvoeten? Of is het gewoon iets erfelijks of zo?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 feb 2008 15:07

Bij de drogist kun je daar van alles tegen kopen.

een mijner kinderen had dat ook. Heb ik bij Etos een of ander flesje gekocht waar ik 's morgens en 's avonds zijn voeten mee inspoot. Het zweten werd misschien niet minder maar de geur wel.

Leren schoenen dragen, niet elke dag dezelfde schoenen aan. Geen panty's maar katoenen sokken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 15:11

*Annet* schreef:Bij de drogist kun je daar van alles tegen kopen.

een mijner kinderen had dat ook. Heb ik bij Etos een of ander flesje gekocht waar ik 's morgens en 's avonds zijn voeten mee inspoot. Het zweten werd misschien niet minder maar de geur wel.

Leren schoenen dragen, niet elke dag dezelfde schoenen aan. Geen panty's maar katoenen sokken.
Nou dat is het probleem juist. ik moet elke dag dezelfde schoenen aan. (en zeker als ik werk!) Ik heb speciale schoenen ontworpen door een orthopeet. Ik kan dus niet elke schoen aan die ik wil kopen. Ik moet steun hebben aan mijn voeten anders vinden mijn voeten dat niet zo fijn (opgezwollen aders, zere en oververmoeide voeten). Ik heb al katoenen sokken aan en dat neemt gelukkig veel zweet op :) Ik ga ns even neuzen bij Etos, wie weet!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 16:05

Elke dag je voeten onder de sproeier en afwisselen met koud en warm water. Helpt echt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 feb 2008 17:04

eerst een katoenen sok, en dan de panty! voorkomt ook gaten bij de tenen, wat zo vreselijk irri is bij panty's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 17:05

paprikameisje2 schreef:eerst een katoenen sok, en dan de panty! voorkomt ook gaten bij de tenen, wat zo vreselijk irri is bij panty's

haha dat doe ik sinds kort ook ja!!! Helpt echt heel goed!!! Eerst korte sokjes en dan je panty!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 27 feb 2008 17:23

als ik een vlek heb op kleding wat er niet meer uitgaat (tot nu toe een paar verfvlekken van het schilderen) dan slijt ik m in de vakantie verder af en dan gaat ie weg. Hetzelfde met sokken die niet meer herstelbaar zijn. Gaan keurig in een doos voor de vakantie. Ik slijt ze af en gooi ze weg. Makkelijk hoor

Doe ik ook. Ik zeg altijd dat ik wegwerpkleding meeneem op vakantie!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 17:36

marjo schreef:
als ik een vlek heb op kleding wat er niet meer uitgaat (tot nu toe een paar verfvlekken van het schilderen) dan slijt ik m in de vakantie verder af en dan gaat ie weg. Hetzelfde met sokken die niet meer herstelbaar zijn. Gaan keurig in een doos voor de vakantie. Ik slijt ze af en gooi ze weg. Makkelijk hoor

Doe ik ook. Ik zeg altijd dat ik wegwerpkleding meeneem op vakantie!
haha da's een goeie :wink: zo had ik m nog niet bekeken! 8)

Thnx voor de tips over de zweetvoetjes.... ik ga t zeker uitproberen! I'll be back 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”