zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 jul 2008 09:32

Rolf schreef:Alle chr. campings.

Wat moet je daar nu weer mee?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2008 09:48

Kate Spade schreef:kamperen vreselijk...

Voor een paar dagen vind ik het nog wel leuk, een weekendje of iets langer. Maar ik ga niet voor mijn plezier 3 weken in een opgetrokken houding in een tent liggen kramperen en op mijn knietjes aardappeltjes schillen....Geef mij dan maar een mooi huisje!

miss. heb jij dan een verkeerd beeld van kamperen...

ik heb nog nooit op m'n knietjes aardappels hoeven schillen en in een opgetrokken houding hoeven slapen of zitten....

Net zoals jo'tje zegt: s'ochtends over het gras naar de wc lopen als de zon net komt kijken. En die dauw.. hmmm vooral als je op een mini boerencamping staat.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 15 jul 2008 10:04

Evelien schreef:

Voor een paar dagen vind ik het nog wel leuk, een weekendje of iets langer. Maar ik ga niet voor mijn plezier 3 weken in een opgetrokken houding in een tent liggen kramperen en op mijn knietjes aardappeltjes schillen....Geef mij dan maar een mooi huisje!

miss. heb jij dan een verkeerd beeld van kamperen...

Nee hoor.

Ieder heeft z'n eigen ding, wat ik bedoel te zeggen is dat ik wat meer tot rust kom als ik gewoon in een huisje mijn vakantie doorbreng. Maar de mensen die van kamperen houden gun ik vooral heel veel kampeerplezier! :D
Dus, dat.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2008 10:10

Dat je kamperen minder leuk vindt, prima... maar je moet ook niet gaan overdrijven. Ik heb vorig jaar gecampeerd en lekker geslapen en nooit aardappels geschild. Ik vind een huisje ook wel relaxt trouwens... maar zoals jij kamperen schetst is wel heel onjuist :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jul 2008 11:46

Heeft iemand ervaring met het volgende?:

Het lijkt ons een uitdaging om gewoon naar Schiphol te gaan en dan daar te kijken of er last minute reizen zijn, zodat je extra goedkoop op vakantie kunt.
Nu heb ik wel gehoord, dat dat tegenwoordig bijna niet meer mogelijk is omdat er (blijkbaar) bijna geen 'op-het-laatste-nippertje-geannuleerde' reizen meer aangeboden worden. Klopt dit?
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 jul 2008 12:07

Daarvoor zou ik gewoon even naar Schiphol bellen ;)
pobody's nerfect

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 15 jul 2008 12:10

Ik ga morgen een 15 daagse vakantie naar Turkije boeken.. heeeeerlijk!! 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 jul 2008 16:00

Daphne, kun je niet een gewone lastminute boeken bij een reisbureau? Dan weet je tenminste wat je in je tas moet stoppen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jul 2008 16:52

op schiphol schijnt idd veel goedkoper te zijn, maar het kan dan ook voorkomen dat je nog een dag moet wachten op je vlucht hoorde ik van een vriendin..

En daarbij; er zijn zowiezo erg weinig last minutes, iedereen vlucht NL uit met dit zomerweer ;)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 15 jul 2008 17:51

Ja dat is grappig! Je gaat gewoon naar Schiphol en daar kies je nog een bestemming :P Weet je s ochtends niet waar je s avonds bent :wink:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 15 jul 2008 19:16

Marnix schreef:- Milaan, Verona en Brescia bezoeken.
- Zeilen
- Scooters huren en tochtje maken
- Naar giga-waterpretpark Caneva World.
- Wandelingen maken en mountainbiken

Verona en Milaan zijn erg mooie steden. Het amfitheater in Verona is zeker een bezoek waard! Als Ferrari je merk is dan zou k je ook aanraden om naar Maranello / Modena te gaan... :wink:
Voor zeilen moet je op het Gardameer zijn, s ochtends laat je je door de wind vanaf de noordkant van het meer meevoeren richting het zuiden, en s middags draait de wind weer en ga je met een duwtje in de rug terug naar boven :)
Wij hebben indertijd met de auto een tocht rond het meer gemaakt, dan ben je wel een dag bezig maar is echt heel mooi!
Als je flink wat klimmetjes wilt maken zou je naar het Parco Nazionale dello Stelvio (ten westen van Bolzano) kunnen gaan. Prachtige omgeving daar!!

Veel plezier in Italië! :mrgreen:

p.s. Let vooral in de steden en in Sirmione erg goed op, want voor je het weet ben je alles kwijt; geld, papieren, sleutels e.d. :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 15 jul 2008 19:21

Ik ga dit jaar maar eens naar Noorwegen, en voor die tijd ga k nog ff in 3 dagen (/nachten) half Europa doorracen.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jul 2008 22:34

Acire schreef:Daphne, kun je niet een gewone lastminute boeken bij een reisbureau? Dan weet je tenminste wat je in je tas moet stoppen.

Wij boeken altijd via Internet, dat is sowieso goedkoper dan bij een reisbureau.
Het lijkt ons gewoon leuk om, net zoals Keessie zegt, 's ochtends naar Schiphol te gaan en niet weten waar je 's avonds zit. Het wordt dan wel een Europees land, ivm inentingen die we niet hebben. 8)

@ jo'tje: ik denk dat Schiphol bellen niet echt werkt. Er zijn tig maatschappijen en reisbureaus die daar zitten. De één zal wel via het last minute systeem werken en de ander niet.

@ jannoek: Ja, dat is inderdaad het risico, dat je een dag moet wachten en dat lijkt me ook erg vervelend. Je moet dan snel een hotel in Amsterdam zien te regelen en hopen dat ze nog een kamer vrij hebben.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jul 2008 08:38

Dat laatste maakt het natuurlijk wel avontuurlijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 jul 2008 08:42

Maar op Schiphol weten ze waarschijnlijk wel hoeveel kans je hebt dat je nog een vlucht kunt boeken, bij welke maatschappij dan ook :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”