Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2008 13:52

Lief!!!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 jan 2008 14:23

Wat n schatje, lief :8>!!
Wat de toekomst brengen moge........

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 jan 2008 16:17

Wat een schatje om te zien! En hopelijk mag ppm morgen lekker naar huis kunnen jullie met zijn 3en genieten!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 22 jan 2008 16:45

Blunder van de eeuw mij: ik heb ooit een visite gehad van een stel dat hun pasgeboren kind kwam laten zien. Omdat ik stond te koken was ik niet in de gelegenheid om een blik in de wieg te werpen. Pas nadat ik had gegeten, de afwas had gedaan, koffie met een koekje had genomen bedacht ik me dat ik de hele baby nog niet aanschouwd had :oops: :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2008 18:33

Nu heb ik een vraagje.... in juni worden wij als het goed gaat oom en tante. Als we dan op kraamvisite gaan, moet ik dan perse die baby vasthouden of hoe gaat dat? Ik vind dat namelijk best wel eng... :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 jan 2008 18:38

Natuurlijk hoeft dat niet, meestal wordt wel gevraagd of je het vast wil houden, het wordt vast niet zomaar op schoot gepoot :wink: .

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 22 jan 2008 18:42

Haai schreef:Natuurlijk hoeft dat niet, meestal wordt wel gevraagd of je het vast wil houden, het wordt vast niet zomaar op schoot gepoot :wink: .

nee zoiets is helemaal niet gek. Toen mn neefje werd geboren wilde mn broer hem eerst ook niet vasthouden. vond het veel te klein/teer.
En zelfs mn pa houdt in het begin niet zo graag van die pasgeboren ukkies vast.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 22 jan 2008 18:49

Lalage schreef:Nu heb ik een vraagje.... in juni worden wij als het goed gaat oom en tante. Als we dan op kraamvisite gaan, moet ik dan perse die baby vasthouden of hoe gaat dat? Ik vind dat namelijk best wel eng... :oops:

Dat hoeft niet hoor, als dat niet durft. Als je er regelmatig komt is 't wel leuk om er na enige tijd wat langer te zijn. Dan hoef je 't niet per se vast te houden, maar kun je ook boven de box/wiegje hangen om er meer aan gewend te raken en er een beetje tegen te praten enzo. Op een gegeven moment 'ken' je het kindje dan zo goed dat het geen probleem meer is om het vast te houden, en als je er echt vaak bent zul je merken dat 't kind ook aan je gewend is en jij weet welke houding hij/zij het fijnst vind.

Ik vind pasgeboren kinderen ook engig :P Maar op een gegeven moment gaat dat wel over :)

Zo kun je er wel leuk achterkomen of je kinderen al leuk vind of dat je het kinderen-krijgen-gebeuren nog wat uitstelt ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2008 18:54

Volgens mij ga ik helemaal niet aanbieden of mensen mn kind vast willen houden, als ik in de toekomst kinderen mag hebben. Het is niet voor niks van mij ;)

Ik vind het niks, als zo'n pasgeboren baby bij Jan en Alleman op schoot gedumpt wordt. Laat het kind lekker bij zn moeder. (al is het natuurlijk wel erg leuk, zo''n klein hummeltje op schoot ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2008 19:12

jan en alleman heeft Sarah ook niet vast gehouden!! maar haar opa's en oma's en ooms en tantes wel. dat vind ik niet meer dan normaal, om het aan te bieden dan, willen ze niet, ook prima natuurlijk! Ik duwde haar echt niet even in andermans armen, nu wel :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2008 19:23

Lalage schreef:Nu heb ik een vraagje.... in juni worden wij als het goed gaat oom en tante. Als we dan op kraamvisite gaan, moet ik dan perse die baby vasthouden of hoe gaat dat? Ik vind dat namelijk best wel eng... :oops:

je mag het gerust zeggen hoor dat je de baby niet wil vast houden!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2008 19:29

Dank voor jullie antwoorden!

Hippieblijhoofd schreef:Zo kun je er wel leuk achterkomen of je kinderen al leuk vind of dat je het kinderen-krijgen-gebeuren nog wat uitstelt ;)

Tja, wie weet verander ik nog van mening... ik neig momenteel naar een andere optie die jij hier niet opnoemt.

Ik kijk maar uit naar de tijd dat het kindje gaat praten en dat ik mag voorlezen ofzo, want dat vind ik wel gaaf :) Eigenlijk vind ik het fijnste van het hele gebeuren dat mijn schoonmoeder oma wordt, want dat wil ze heel erg graag.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jan 2008 19:43

wij gaven de pasgeborenen ook niet bij iedereen op schoot. Worden ze veel te onrustig van. Als ze in de wieg kijken kunnen ze het kindje goed zien.

Lalage, ook al vind je het nu nog eng en vreemd, je hebt best kans als je zo'n kindje ziet en het is nog familie van je ook, dat dat echt anders voelt als bij vreemden.

Ik ben ook niet zo weg van baby's van een vreemde, maar een familie beeb vind ik toch anders.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jan 2008 19:44

Het is aangetrouwde familie, ik zie ze niet supervaak.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 jan 2008 20:01

Baby's hoeven echt niet bij iedereen op schoot! Deden wij ook niet, vaak worden ze er inderdaad onrustig van. En niet iedereen vind het nodig of prettig. Maar wie weet, wil je toch meer dan boven de wieg hangen of een handje vast houden, dan kun je dat toch ook aangeven? Ik vind dat je als ouders gauw genoeg merkt wie het graag op schoot wil en wie kijken voldoende vindt. En dan vind ik altijd dat de ouders bepalen wat er gebeurt!
Je gaat toch heen om de ouders é n om de baby te zien... Dus maak je er maar niet druk om, het komt allemaal goed![/i]

Terug naar “Archief”