Moderator: Moderafo's
columbus schreef:na een tijdje over deze tekst nagedacht te hebben kom ik toch weer tot de conclusie dat homosexualiteit in de Bijbel afgekeurd wordt. Vaak hoor je hier het argument 'je moet het in de context zien' , 'andere tijd' etc... maar er blijft staan oneerlijke bewegingen en natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature. Die woorden op zich liegen er niet om en hebben niet met de context te maken in de zin van dat ze alleen 'geldig' zijn binnen deze context.
rosalie83 schreef:Jana schreef:Wat er hierna komt, ik weet het niet. Ik denk niks. Voor mij heeft het ook geen zin om daarover na te denken. Het komt zoals het komt. Ik leef hier en nu.[/color]
Hey Jana, je gelooft niet in de bijbel zei je al eerder en daardoor kan ik je bovenstaande uitspraak begrijpen. Maar ik vind dat zo jammer!! Het leven hier is maar een stipje en het leven hierna een hele lange streep! Dit is dus bijbels gezien, en waarschijnlijk ga jij nu weer zeggen dat je dat toch niet gelooftMaar als je dus zegt 'ik leef hier en nu' dan is dat wel zo, maar als je alleen voor het hier en nu leeft, heb je straks wel een probleem!
elbert schreef:Jana schreef:Ik zie wel een verschil; namelijk dat het een FEIT is dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is. Maar het is geen FEIT dat homofilie iets 'slechts; is. Dat staat alleen maar in de bijbel en dat vind je dus alleen als je gelooft in de bijbel. Voor mij is de bijbel niet een boek vol waarheden, integendeel zelfs, dus mij zegt dat niets. Maar we mogen toch wel aannemen dat een atlas 'de waarheid' spreekt
Open een atlas in een willekeurig Arabisch land dat in staat van oorlog met Israel verkeert en je stelling gaat niet meer op. Alles is moreel/religieus/politiek gemotiveerd, zelfs atlassen.
Maar we raken off topique
Ik stel voor dat we het over de betrouwbaarheid van de Bijbel hebben in een ander topic (Religie-Open forum bijvoorbeeld).
Jana schreef:Zuss schreef:En wie bepaalt wat 'natuurlijk gebruik' is en wat 'oneerlijke bewegingen' zijn?
Jana schreef:Trouwens nog even over de Gaypride/pararde, waar ik eerder iets over las. Sommigen hier vonden dat onnodig om zich zo als homo te profileren, want dat doen bijvoorbeeld hetero's toch ook niet? Hoe zit het dan met de EO-jongerendag en allerlei Christelijke festiviteiten met speciale Christelijke muziek etc.? Dat willen 'jullie' toch ook graag als Christenen onder elkaar vieren? Dat jullie daarbij geen strings of leren broeken met open kont dragen maakt voor mij geen verschil. Het gaat erom dat je je als groep manifesteert en dat doen de Christenen m.i. net zo goed.
rosekapje schreef:Die doen dat tenminste dan nog op een 'gesloten' terrein
Jort schreef:Jana schreef:Trouwens nog even over de Gaypride/pararde, waar ik eerder iets over las. Sommigen hier vonden dat onnodig om zich zo als homo te profileren, want dat doen bijvoorbeeld hetero's toch ook niet? Hoe zit het dan met de EO-jongerendag en allerlei Christelijke festiviteiten met speciale Christelijke muziek etc.? Dat willen 'jullie' toch ook graag als Christenen onder elkaar vieren? Dat jullie daarbij geen strings of leren broeken met open kont dragen maakt voor mij geen verschil. Het gaat erom dat je je als groep manifesteert en dat doen de Christenen m.i. net zo goed.
Op zich hebben deze mensen het recht om zich te profileren en in een string over de grachten te huppelen. Daar heb je gelijk in. Al is de EO-jongerendag meer besloten en niet in het publieke domein. Ik hoef daar niet direct mee te worden geconfronteerd.
Verder: een zeker fatsoen was vrij algemeen meende ik.
Jana schreef:rosekapje schreef:Die doen dat tenminste dan nog op een 'gesloten' terrein
Mwah, het is anders wel de hele dag live op t.v. te volgen. De Gaypride komt hooguit 5 minuten tijdens het nieuws even voorbij. En je hoeft niet naar Amsterdam te gaan op die dag toch? Als je wilt kun je het volledig ongezien aan je voorbij laten gaan.
Ik zie echt het verschil niet.
Jana schreef:Jort schreef:Jana schreef:Trouwens nog even over de Gaypride/pararde, waar ik eerder iets over las. Sommigen hier vonden dat onnodig om zich zo als homo te profileren, want dat doen bijvoorbeeld hetero's toch ook niet? Hoe zit het dan met de EO-jongerendag en allerlei Christelijke festiviteiten met speciale Christelijke muziek etc.? Dat willen 'jullie' toch ook graag als Christenen onder elkaar vieren? Dat jullie daarbij geen strings of leren broeken met open kont dragen maakt voor mij geen verschil. Het gaat erom dat je je als groep manifesteert en dat doen de Christenen m.i. net zo goed.
Op zich hebben deze mensen het recht om zich te profileren en in een string over de grachten te huppelen. Daar heb je gelijk in. Al is de EO-jongerendag meer besloten en niet in het publieke domein. Ik hoef daar niet direct mee te worden geconfronteerd.
Verder: een zeker fatsoen was vrij algemeen meende ik.
Met de Gaypride hoef je ook niet geconfronteerd te worden, tenzij je daar toevallig langs de gracht woont![]()
En over fatsoensnormen valt m.i. te twisten. Ik vind een minirokje met slippers in de zomer prima gepast, maar ik weet zeker dat bepaalde mensen dat niet zullen vinden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten