sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 18 aug 2006 18:47

@gavemeid; neem van mij aan; doe nooit, maar dan ook nooit iets tegen je zin op sexgebied. Je merkt vanzelf wel wanneer het goed voelt.
En geloof jongens nooit als ze zeggen dat 'iedereen dat doet'. En trap alsjeblieft in allerlei mooie praatjes of (erger nog) dreigementen.
Als iemand jou echt de moeite waard vindt dan zal ie je nooit dwingen of proberen over te halen, maar dan respecteert hij jouw beslissing.
(en dit gaat trouwens niet alleen op voor seks)
(dat was de preek van Tante Zuss zouden mijn nichtjes en neefjes nu zeggen)

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 18 aug 2006 18:52

Jort schreef:
Zuss schreef:Mogguh
@ Jort; Wat sexuele ervaring toevoegt? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik ben blij met mijn ervaringen. (zowel de positieve als de negatieve) Daardoor weet ik 'wat er te koop is' en wist ik bijvoorbbeeld dat mijn nu niet bgepaald een goede minnaar was (naast allerlei andere minder leuke eigenschappen). Had ik die ervaring niet gehad, had ik mss mijzelf de schuld gegeven van ons beroerde sexleven (ik weet dat jij het een rotwoord vindt Jort, maar ik zou geen andere term weten) en het daarbij gelaten. (waarom ik in vredesnaam bij die man bleef is een heel ander verhaal)

Het lijkt mij dat er door veel mensen echt teveel waarde wordt gehecht aan seks. Zoals eenden het te vaak doen omdat ze teveel eten krijgen zijn wij ook teveel verwend misschien. Eigenlijk hebben we het te makkelijk waardoor de behoefte toeneemt, denk ik weleens.

Dat zou kunnen. Maar wat is er mis met je behoefte bevredigen? Ik bedoel het gaat om seks en dat is geen misdaad.
Eerlijk gezegd is 'seksleven' het laatste waar ik mij druk om zou maken -maar ik besef dat dat ook persoonlijk is.

O, ik dacht dat je dat tegen Zoyla/Sterre zei, dat heb ik dan fout
Ook denk ik dat mijn leuke ervaringen hebben geholpen een paar hele nare ervaringen dusdanig te verwerken dat ik mijn vertrouwen in mannen en plezier in seks niet heb verloren.
En het was heel vaak ook gewoon hartstikke leuk en lekker, daar kan toch niet zoveel mis mee zijn?

Nou, leuk en lekker zal het zeker zijn, er zijn weinig mensen die het echt niet willen, maar het gaat om wat goed en waar is.

Jammer dat je alleen dat stukje over leuk en lekker eruit pikt en niet het deel over die nare ervaringen.
Maar goed, waarom is leuk en lekker niet goed en waar?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 18 aug 2006 19:03

Jort schreef: Eerlijk gezegd is 'seksleven' het laatste waar ik mij druk om zou maken -maar ik besef dat dat ook persoonlijk is.

Bedoel je dit binnen of buiten een relatie? Volgens mij is een goed seksleven binnen -ik ga even uit van het huwelijk- echt niet onbelangrijk. Als er problemen op dit gebied zijn kan dat een behoorlijke invloed op het huwelijk hebben. En dan niet alleen om de kwestie zelf, maar ook gevoelens die daarbij komen kijken.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 18 aug 2006 19:16

Zuss schreef:
Jort schreef:
@ Jort; Wat sexuele ervaring toevoegt? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik ben blij met mijn ervaringen. (zowel de positieve als de negatieve) Daardoor weet ik 'wat er te koop is' en wist ik bijvoorbbeeld dat mijn nu niet bgepaald een goede minnaar was (naast allerlei andere minder leuke eigenschappen). Had ik die ervaring niet gehad, had ik mss mijzelf de schuld gegeven van ons beroerde sexleven (ik weet dat jij het een rotwoord vindt Jort, maar ik zou geen andere term weten) en het daarbij gelaten. (waarom ik in vredesnaam bij die man bleef is een heel ander verhaal)

Het lijkt mij dat er door veel mensen echt teveel waarde wordt gehecht aan seks. Zoals eenden het te vaak doen omdat ze teveel eten krijgen zijn wij ook teveel verwend misschien. Eigenlijk hebben we het te makkelijk waardoor de behoefte toeneemt, denk ik weleens.

Dat zou kunnen. Maar wat is er mis met je behoefte bevredigen? Ik bedoel het gaat om seks en dat is geen misdaad.
Eerlijk gezegd is 'seksleven' het laatste waar ik mij druk om zou maken -maar ik besef dat dat ook persoonlijk is.

O, ik dacht dat je dat tegen Zoyla/Sterre zei, dat heb ik dan fout
Ook denk ik dat mijn leuke ervaringen hebben geholpen een paar hele nare ervaringen dusdanig te verwerken dat ik mijn vertrouwen in mannen en plezier in seks niet heb verloren.
En het was heel vaak ook gewoon hartstikke leuk en lekker, daar kan toch niet zoveel mis mee zijn?

Nou, leuk en lekker zal het zeker zijn, er zijn weinig mensen die het echt niet willen, maar het gaat om wat goed en waar is.

Jammer dat je alleen dat stukje over leuk en lekker eruit pikt en niet het deel over die nare ervaringen.
Maar goed, waarom is leuk en lekker niet goed en waar?

Tja, bijbelse uitgangspunten.

Nogmaals: seksleven zou ik mij niet zo druk om maken (zoals ik eerder tegen Sterre zei, alleen neem ik voor het gemak de term even over).

Binnen het huwelijk lijkt zoiets mij ook niet een zaak van eerste belang. Uiteraard moet het niet zo zijn dat de één meer wil dan de ander.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 aug 2006 19:21

Of dat het sexleven kwalitatief onder de maat is, dat kan ook problemen veroorzaken.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 aug 2006 19:22

Jort schreef: Uiteraard moet het niet zo zijn dat de één meer wil dan de ander.

Nou, bereid je dan maar vast voor. 2 mensen met precies evenveel zin, op precies dezelfde momenten, in precies hetzelfde soort ... ijs... zullen we maar zeggen, die vind je niet vaak.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 18 aug 2006 19:25

Jort schreef:Tja, bijbelse uitgangspunten.

Zou je dat even willen onderbouwen? Ik ben ook Christen en mijn reactie heb je hierboven kunnen lezen. Ik zou niet weten waar je die mening in de Bijbel terugvind.

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 18 aug 2006 20:00

Poehee Jort, daar beweer je nogal wat. Seks (of een gebrek daaraan) is echt wel van invloed op je relatie.
Ik heb een supergoed huwelijk vind ik zelf. Ik hou van mijn Lief, hij houdt van mij. Hij is alles wat ik niet ben en andersom. We vullen elkaar aan, hij kent me, hij aardt me. Ik hou zielsveel van die man.
In de 15 jaar dat wij samen zijn zijn de ruzies op 1 hand te tellen. We hebben (ondanks het grote verschil in karakter) een zielsverbondenheid waar ik dagelijks weer versteld van sta.
En toch, ook wij hebben periodes gehad dat ons seksleven op een laag pitje stond. Vanwege een operatie bijvoorbeeld, maar ook omdat we soms tijden hebben gehad dat we langs elkaar heen leefden door allerlei omstandigheden. En reken maar dat dat een enorme impact op je relatie heeft. Want seks is niet zomaar iets, seks is iets moois, zo'n wezenlijk onderdeel van je liefde voor je elkaar.
Wij merkten echt wel dat we in die periodes een belangrijk onderdeel van ons leven misten. Lastig uit te leggen dit hoor :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 18 aug 2006 20:02

Je hebt het goed verwoord hoor! :wink:

chapter24

Berichtdoor chapter24 » 18 aug 2006 23:07

Het lijkt mij dat er door veel mensen echt teveel waarde wordt gehecht aan seks.

Jah zou ik ook zeggen, eerst ff beetje in het rond *** en dan zeggen dat er door mensen teveel waarde aan wordt gehecht :roll:

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 19 aug 2006 09:11

Chapter; dat was een quote van Jort :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2006 14:07

Zuss schreef:Nog ff voor Aragorn; lust uit liefde is ander dan lust uit lust. Niet minder of slechter, maar anders.

Ok. :) Ik heb dan ook niet echt ervaring met seks buiten een liefdesrelatie, dus ik moet je maar geloven. :P

Wbt orale/anale seks en viespeukerij: welbeschouwd zijn alle vormen van seks natuurlijk 'vies', een beetje lichaamssappen uitwisselen met een ander. Maar daarin zie ik geen principieel verschil tussen zoenen, het performen van fellatio/cunnilingis dan wel de coïtus. (zo, heb ik dat even parlementair uitgedrukt :P ).

Verder ben ik het helemaal eens met wat Zuss zegt over het belang van seks in een relatie. Ik durf te beweren dat aan de kwaliteit van de seks zelfs de kwaliteit van de relatie af te meten is. Het eerste is wat moeilijk meetbaar natuurlijk, maar het gaat dan om de subjectieve ervaring van beide partners.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 aug 2006 14:16

Cunilingis :puh: (ja het klinkt gewoon enorm smakelijk 8))

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 aug 2006 14:36

Die smiley.. :biggrin:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 aug 2006 15:07

Smurffie schreef:Hm, in díe zin dat ik er niet aan penetratie moet denken. Biologisch gezien vind ik het mannelijke geslachtsdeel een bijzonder iets. Hoe het allemaal in zijn werk gaat, zeg maar :)

Misschien herkennen de dames dit? :wink:

Eerlijk gezegd....ik ben er aan gewend :mrgreen: Door mijn werk merk je gewoon dat het steeds minder bijzonder wordt. dat veranderd wel als het op 'het intieme deel ' van je vriend gaat!

(en ik vind het zeker bij ouder worden niet mooi)

Terug naar “Archief”