Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 08 jan 2008 16:46

K heb eens een vraag:

Het lijkt me dat je op de trouwdag zelf de dingen niet zo zeer bewust meemaakt....maar dat je achteraf je nog veel herinnert. Dit omdat je volgens mij zoveel te verwerken krijgt en zoveel moet doen enz.

Klopt dit?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2008 16:53

geflits, daar zit ook dat geknip (met de camera) bij. Staat er weer iemand voor je neus te hangen met dat ding!! (tsja sorry ik ben erg in dat opzichte, heb gewoon een gruwelijke hekel aan camera's) :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2008 17:14

@ Keessie:
Wij hebben dat helemaal niet gehad. Ik ben ook geen seconde zenuwachtig geweest, de hele laatste week trouwens niet.
Wij hebben allebei alles heel bewust meegemaakt, maar dat kwam denk ik ook dat het voor ons absoluut niet de mooiste dag in ons leven was, en doordat ik het op de dag zelf eigenlijk allemaal een beetje poespas vond.
Je hoort ook mensen die op die dag de zenuwen krijgen omdat ze zich dan echt binden aan iemand.
Ook dat hadden wij helemaaaal niet. We zagen er al een jaar lang zo enorm naar uit, en waren er gewoon helemaal aan toe.
En wat ook meespeelt is dat we allebei soms iets te nuchter zijn denk ik ;) En er dus niet zo'n ophef over maakten. (al heb ik me suf gewerkt aan alle voorbereiden, dat dan weer wel :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jan 2008 17:48

ow ik heb juist nog heel veel gepiekerd in de maanden voor het trouwen, omdat het best wel een grote stap is. En op de dag zelf waren we allebei ontzettend zenuwachtig, ik heb zelfs amper gegeten en dat is heel abnormaal voor mijn doen. Het ging best wel als een roes voorbij, aan de andere kant hebben we ook erg genoten en was het veel mooier dan we hadden verwacht. Het was zo gaaf dat al onze familie en vrienden bij elkaar waren en feest vierden. Dat van de mooiste dag van je leven vonden we tevoren ook onzin, maar na afloop vonden we het niet eens zo'n gekke uitspraak.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2008 20:13

Het was misschien niet dé mooiste dag van mijn leven, want de geboorte van Sarah vind ik toch mooier, maar wel één van dé mooiste dagen!

En Keessie: ik heb alles heel bewust mee gemaakt, kan nog precies vertellen wat ik verteld heb en tegen wie (ongeveer dan :lol: ) vond het geweldig om te trouwen!!!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 jan 2008 20:22

Wij hadden een fotograaf voor de officieel reportage en verder een familielid gevraagd om van het verdere verloop van de dag foto's te maken. Dat is best mooi geworden. Ook heel veel leuke foto's van familieleden e.d. Hij kende de familie goed en kon daardoor leuke kenmerkende dingen vastleggen. Wij vonden het goed zo.
Over de mooiste dag van je leven wordt verschillend gedacht. De een geniet ervan en van een ander hoeft het allemaal niet zo. Zelf hield ik ook niet zo van al die belangstelling en poeha op die dag. We hebben het dan ook vrij gewoontjes gehouden. Maar laat ik wel zeggen: Het was een héél bijzondere dag van mijn leven!
We waren eens op een receptie en spraken de bruidegom. Hij hield absoluut niet van al die aandacht. Hij zei: "Als dit de mooiste dag van mij leven moet zijn, dan moet ik wel een 'rotleven' hebben!" Toch is hij gelukkig getrouwd.......

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 jan 2008 20:29

als je het niet leuk vind, zal ik in het stilletjes trouwen, alleen met het gezin erbij en dan een kaartje naar de rest van de fam: wij zijn getrouwd!! Heb daar zelf ook aan gedacht maar ikb en blij dat ik het niet heb gedaan want vond het echt geweldig zo!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jan 2008 21:53

Wat zouden jullie doen als 1 van de twee al eens getrouwd is geweest?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jan 2008 22:00

Wij trouwen volgende week vrijdag en zijn ook helemaal niet zenuwachtig ik heb meer idee dat we heerlijk op vakantie gaan of zo.
Wij kijken er echt heel erg naar uit alles is tot in de puntjes geregeld dankzij 2 geweldige ceremoniejuffen (zoals ze zichzelf noemen)
Gelukkig heb ik nooit last van zenuwen en mijn vriend eigenlijk ook niet dus wordt echt genieten heel de dag! vanaf 06.00 dan komt de kapper tot s'nachts. Als ik het allemaal poespas gevonden had dan zouden we niet zo uitgebreid alles doen zou ik het zonde van ons geld vinden. Maar zoals ik getrouwde vrienden hoor zeggen is een super mooie dag maar als je samen een kindje mag krijgen is het nog een mooiere dag.

Als arnold al keer getrouwd zou zijn geweest zouden we ook zo trouwen. (pas keer gesprek over gehad)

Wat willen jullie dan?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2008 22:02

Smurffie schreef:Wat zouden jullie doen als 1 van de twee al eens getrouwd is geweest?

puur waar jij en de ander beheofte aan hebben. Voor de een kan het wel de tweede keer wezen maar voor de ander voor de eerste keer.

Niets zou ik vreemd of raar vinden als het paar hun hart maar volgt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jan 2008 22:23

Hoe we het gaan doen weet ik niet, maar wel dat het geen groot feest word. Ik trouw dan blew voor de eerste keer, maar ik geef niet zo om een grote bruiloft. Hij zei wel dat er een grote bruiloft zou komen als ik dat zou willen, maar ik vind het gewoon niet zo heel erg passen ofzo. Hij wil me wel in een mooie jurk en een fijne club mensen om zich heen; directe familie en goede vrienden. Daar kan ik me wel in vinden. Verdere familie heb ik weinig of niets mee, bovendien ben ik niet zo dol op enorme drukte en het verplicht praten met mensen die je amper kent. Ik heb al een hekel aan koffievisites etc, laat staan een volle zaal :P

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2008 22:33

gheghe.... (ik hoor mezelf praten)!

Het liefst zou ik naar het gemeentehuis gaan en daarna een keer samen met naaste familie en goede vrienden een gezellig avond van maken. (bijv. met wat oud hollandse spelen ofzoiets). Ik noem maar iets geks.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2008 22:40

Smurffie schreef:Hoe we het gaan doen weet ik niet, maar wel dat het geen groot feest word. Ik trouw dan blew voor de eerste keer, maar ik geef niet zo om een grote bruiloft. Hij zei wel dat er een grote bruiloft zou komen als ik dat zou willen, maar ik vind het gewoon niet zo heel erg passen ofzo. Hij wil me wel in een mooie jurk en een fijne club mensen om zich heen; directe familie en goede vrienden. Daar kan ik me wel in vinden. Verdere familie heb ik weinig of niets mee, bovendien ben ik niet zo dol op enorme drukte en het verplicht praten met mensen die je amper kent. Ik heb al een hekel aan koffievisites etc, laat staan een volle zaal :P

Als jij het niet op drukte hebt en het voor hem ook niet hoeft, dan lekker knus houden! geef je eigenlijk groot gelijk :wink:

Mogen we wel met z'n allen naar de kerk komen? 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jan 2008 22:54

Gerdien B. schreef:
Smurffie schreef:Hoe we het gaan doen weet ik niet, maar wel dat het geen groot feest word. Ik trouw dan blew voor de eerste keer, maar ik geef niet zo om een grote bruiloft. Hij zei wel dat er een grote bruiloft zou komen als ik dat zou willen, maar ik vind het gewoon niet zo heel erg passen ofzo. Hij wil me wel in een mooie jurk en een fijne club mensen om zich heen; directe familie en goede vrienden. Daar kan ik me wel in vinden. Verdere familie heb ik weinig of niets mee, bovendien ben ik niet zo dol op enorme drukte en het verplicht praten met mensen die je amper kent. Ik heb al een hekel aan koffievisites etc, laat staan een volle zaal :P

Als jij het niet op drukte hebt en het voor hem ook niet hoeft, dan lekker knus houden! geef je eigenlijk groot gelijk :wink:

Mogen we wel met z'n allen naar de kerk komen? 8)

Haha, ik hou jullie niet tegen :P

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jan 2008 00:00

Hmz, Smurffie, hmz 8)

we regelen op een meeting wel een big trouwfestijn voor de refowebbers, ik smokkel je jurk wel mee dan :mrgreen:

Terug naar “Archief”