om nog weer over zwangerschapskwaaltjes te praten.
Het enige wat ik lekker vond om te eten tijdens mijn zwangerschap waren aardappelen en boontjes en ik dronk liters sinas

Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:'Zwangere vrouwen moeten minder werken'
Uitgegeven: 20 april 2006 07:01
RIJSWIJK - Zwangere vrouwen met stressvolle banen zouden vanaf het begin van hun zwangerschap niet meer moeten werken dan 24 uur per week. Dit heeft hoogleraar sociale geneeskunde aan het Amsterdamse AMC G. Bonsel donderdag in Trouw gezegd. Het voorlopgie advies komt voort uit de eerste resultaten van het ABCD-onderzoek, een studie naar de relatie tussen de leefgewoonten van zwangere vrouwen en de gezondheid van hun baby's.
"Het heeft ons verbaasd en we hebben lang nagedacht of we het naar buiten moesten brengen, maar het is overduidelijk: vrouwen die 32 uur of meer werken in een stressvolle baan krijgen aanmerkelijk lichtere kinderen, met alle gevolgen van dien", aldus Bonsel.
Volgens het onderzoek scheelt het gemiddeld 150 gram, hetzelfde effect als bij vrouwen die tijdens hun zwangerschap roken. Ook speelt werkstress een rol bij het ontstaan van zwangerschapsvergiftiging. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor zowel moeder als kind.
*Annet* schreef:Ik geloof niet direct dat het wel of niet hebben van een baan invloed heeft op het geboortegewicht van de baby. Bij mijn oudste twee kinderen werkte ik in beide zwangerschappen. De een woog 2750 gram de tweede 3300 gram. Juist bij die tweede zwangerschap had ik de laatste 2 weken hele drukke periode omdat mijn man toen erg ziek in het ziekenhuis lag. 2 dagen na zijn thuiskomst is de baby geboren. Nummer 3 woog 3000 gram en nummer 4 maar 2420. Bij die laatste 2 zwangerschappen had ik geen baan buitenshuis, wel binnenshuis![]()
![]()
Hoe kunnen ze overigens weten hoe zwaar de baby's zouden zijn geweest als de moeders niet gewerkt hadden? Dit is niet te vergelijken. Ik weet iemand die werkte 40 uur, tot aan het verlof en kreeg een baby van 8 pond. Bij de andere zwangerschappen werkte ze niet buitenshuis en wogen de kindjes 6 pond.
Ik vind dit dus kul!
Lalage schreef:tweetietwee schreef:Lalage schreef:Tabitha schreef:Ik heb pas een drieling gekregen.
Wat doe je dan hier?
gefeliciteerd! Alles goed? En wat doe je dan inderdaad hier? (of zit je nu in een ziekenhuis internetruimte??)
Ik geloof er geen snars van
Dippie schreef:rafaell schreef:Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.
waarom??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten