Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 apr 2006 22:25

Dank je, mede namens papa :D

om nog weer over zwangerschapskwaaltjes te praten.

Het enige wat ik lekker vond om te eten tijdens mijn zwangerschap waren aardappelen en boontjes en ik dronk liters sinas :roll:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 apr 2006 22:29

Show je het ventje nog????? :wink: :idea:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2006 06:22

'Zwangere vrouwen moeten minder werken'

Uitgegeven: 20 april 2006 07:01
RIJSWIJK - Zwangere vrouwen met stressvolle banen zouden vanaf het begin van hun zwangerschap niet meer moeten werken dan 24 uur per week. Dit heeft hoogleraar sociale geneeskunde aan het Amsterdamse AMC G. Bonsel donderdag in Trouw gezegd. Het voorlopgie advies komt voort uit de eerste resultaten van het ABCD-onderzoek, een studie naar de relatie tussen de leefgewoonten van zwangere vrouwen en de gezondheid van hun baby's.

"Het heeft ons verbaasd en we hebben lang nagedacht of we het naar buiten moesten brengen, maar het is overduidelijk: vrouwen die 32 uur of meer werken in een stressvolle baan krijgen aanmerkelijk lichtere kinderen, met alle gevolgen van dien", aldus Bonsel.

Volgens het onderzoek scheelt het gemiddeld 150 gram, hetzelfde effect als bij vrouwen die tijdens hun zwangerschap roken. Ook speelt werkstress een rol bij het ontstaan van zwangerschapsvergiftiging. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor zowel moeder als kind.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 apr 2006 09:27

Geldt dit ook voor huisvrouwen? Ik heb op dit moment een zeer stressvolle baan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 apr 2006 09:55

Memmem schreef:Geldt dit ook voor huisvrouwen? Ik heb op dit moment een zeer stressvolle baan.

HELEMAAL MEE EENS!

Nu snap ik waarom ik van die ini minie kindjes kreeg! Door mijn stressvolle dweil/afstof en schoonmaak baan in eigen huis! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2006 21:34

essieee schreef:Show je het ventje nog????? :wink: :idea:

waarschijnlijk niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 apr 2006 11:29

Johannes 16 vers 21:

Een vrouw die baart, heeft droefheid, omdat haar uur gekomen is; maar wanneer zij het kind ter wereld heeft gebracht, denkt zij niet meer aan haar benauwdheid, uit vreugde, dat een mens ter wereld is gekomen.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 26 apr 2006 11:35

Lalage schreef:'Zwangere vrouwen moeten minder werken'

Uitgegeven: 20 april 2006 07:01
RIJSWIJK - Zwangere vrouwen met stressvolle banen zouden vanaf het begin van hun zwangerschap niet meer moeten werken dan 24 uur per week. Dit heeft hoogleraar sociale geneeskunde aan het Amsterdamse AMC G. Bonsel donderdag in Trouw gezegd. Het voorlopgie advies komt voort uit de eerste resultaten van het ABCD-onderzoek, een studie naar de relatie tussen de leefgewoonten van zwangere vrouwen en de gezondheid van hun baby's.

"Het heeft ons verbaasd en we hebben lang nagedacht of we het naar buiten moesten brengen, maar het is overduidelijk: vrouwen die 32 uur of meer werken in een stressvolle baan krijgen aanmerkelijk lichtere kinderen, met alle gevolgen van dien", aldus Bonsel.

Volgens het onderzoek scheelt het gemiddeld 150 gram, hetzelfde effect als bij vrouwen die tijdens hun zwangerschap roken. Ook speelt werkstress een rol bij het ontstaan van zwangerschapsvergiftiging. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor zowel moeder als kind.

hmm, ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dit onderzoek gaat hebben. Het effect is vergelijkbaar met roken en dat raden we ernstig af.
trouwens, van vrouwen zonder baan buitenshuis hadden de baby's ook een iets lager geboortegwicht in vergelijking met de vrouwen die geloof ik 12 uur per week werkten. (dat lijkt dus ideaal)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 apr 2006 12:40

Ik geloof niet direct dat het wel of niet hebben van een baan invloed heeft op het geboortegewicht van de baby. Bij mijn oudste twee kinderen werkte ik in beide zwangerschappen. De een woog 2750 gram de tweede 3300 gram. Juist bij die tweede zwangerschap had ik de laatste 2 weken hele drukke periode omdat mijn man toen erg ziek in het ziekenhuis lag. 2 dagen na zijn thuiskomst is de baby geboren. Nummer 3 woog 3000 gram en nummer 4 maar 2420. Bij die laatste 2 zwangerschappen had ik geen baan buitenshuis, wel binnenshuis :mrgreen: :mrgreen:

Hoe kunnen ze overigens weten hoe zwaar de baby's zouden zijn geweest als de moeders niet gewerkt hadden? Dit is niet te vergelijken. Ik weet iemand die werkte 40 uur, tot aan het verlof en kreeg een baby van 8 pond. Bij de andere zwangerschappen werkte ze niet buitenshuis en wogen de kindjes 6 pond.

Ik vind dit dus kul!
ja, dat is mijn mening dan he.....

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 26 apr 2006 13:03

*Annet* schreef:Ik geloof niet direct dat het wel of niet hebben van een baan invloed heeft op het geboortegewicht van de baby. Bij mijn oudste twee kinderen werkte ik in beide zwangerschappen. De een woog 2750 gram de tweede 3300 gram. Juist bij die tweede zwangerschap had ik de laatste 2 weken hele drukke periode omdat mijn man toen erg ziek in het ziekenhuis lag. 2 dagen na zijn thuiskomst is de baby geboren. Nummer 3 woog 3000 gram en nummer 4 maar 2420. Bij die laatste 2 zwangerschappen had ik geen baan buitenshuis, wel binnenshuis :mrgreen: :mrgreen:

Hoe kunnen ze overigens weten hoe zwaar de baby's zouden zijn geweest als de moeders niet gewerkt hadden? Dit is niet te vergelijken. Ik weet iemand die werkte 40 uur, tot aan het verlof en kreeg een baby van 8 pond. Bij de andere zwangerschappen werkte ze niet buitenshuis en wogen de kindjes 6 pond.

Ik vind dit dus kul!

nou, dat is het dus niet. Want het is wetenschappelijk onderzoek. :wink:

en het geldt dus niet voor een of twee baby's, maar als je naar grote groepen kijkt hebben werkende moeders meer lichte baby's, met alle gevogen van dien..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 apr 2006 19:07

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:
Tabitha schreef:Ik heb pas een drieling gekregen.

Wat doe je dan hier? :?:

gefeliciteerd! Alles goed? En wat doe je dan inderdaad hier? (of zit je nu in een ziekenhuis internetruimte??)

Ik geloof er geen snars van 8)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 apr 2006 19:56

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:
Lalage schreef:
Tabitha schreef:Ik heb pas een drieling gekregen.

Wat doe je dan hier? :?:

gefeliciteerd! Alles goed? En wat doe je dan inderdaad hier? (of zit je nu in een ziekenhuis internetruimte??)

Ik geloof er geen snars van 8)

Ik ook niet ;) Btw heeft ze denk net een jaar verkering. Zie: hoe oud was je.... topic :mrgreen:
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 apr 2006 20:02

Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 apr 2006 20:03

rafaell schreef:Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.

waarom??
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 apr 2006 20:17

Dippie schreef:
rafaell schreef:Bovendien ga ik iemand van 20 daar niet mee feliciteren, dat zouden ongemeende felicitaties zijn.

waarom??

Mwa, ik heb toch echt eerder te doen met mensen die op hun twintigste al kinderen krijgen en zo hun jeugd zien vervliegen. Ik hoef ook zeker geen kinderen voor mijn vijfentwintigste. Maar misschien zijn die mensen er heel gelukkig mee, en dat vind ik dan heel fijn voor ze :D Maar ik ga ze niet feliciteren als ik ondertussen 'pfu blij dat ik dat niet ben' denk. Dat zou toch vrij huichelachtig zijn.

Terug naar “Archief”