Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jun 2006 09:08

Napoleon schreef:haha, maar als iemand ze dan installeert op een derdehands VW Polo, is dat dan grootheidswaanzin, of een statement tegen het rijden van veel te dure auto's?

8)

Ik denk het eerste: grootheidswaanzin. En de andere vorm van grootheidswaanzin wil ik zo iemand wel afnemen als ik eens met mijn motor naast hem kom rijden, gna gna!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 17 jun 2006 18:56

Een klant van mn pa die helemaal gek is van auto tuning, heeft het allereerste VW busje (met zo'n streepbuisding in de voorruit en een logo van zo'n 50 cm) op een onderstel van een porsche gezet, dat ding haal zeker de 200. Zieter niet uit natuurlijk, zo'n oud busje, dat als eerste weg is bij het stoplicht! :mrgreen:

En zo hattie nog een paar dingen, maar ben ik weer vergeten. Ook iets met een oude amerikaan uit '53, maar wat het was? Vergeten! 8-[

Hij heb nu bij de auto van mn moeder *opel omega* een ander luchtfilter er in gezet, een sportfilter, en nu kom er nog een bij. Tsjee, dat geluid, fantastisch! :mrgreen:
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 20 jun 2006 13:18

Kheb zelf een opel astra 1.6 sport.

Op zich trekt ie wel lekker door, maar dat wegtrekken is nog niet zo geweldig! Enig idee of daar nog wat aan te doen is.

Overigens rijd ie ontzettend fijn.
What a wonderfull girl!!

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 02 jul 2006 17:00

Leuke auto

Afbeelding
Alleen een beete veel priegel werk :mrgreen:
:8> Dineke
Afbeelding

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 jul 2006 17:14

Wat zou het schelen in vermogen en topsnelheid als ik m'n Golf4 2.8 V6 4motion laat tunen? (heeft standaard 204pk, 235km/u)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 jul 2006 21:13

Cybercurse schreef:Wat zou het schelen in vermogen en topsnelheid als ik m'n Golf4 2.8 V6 4motion laat tunen? (heeft standaard 204pk, 235km/u)

probeer het en je weet het :) heb je btw niet meer gegevens over je auto? :mrgreen:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 jul 2006 21:34

columbus schreef:
Cybercurse schreef:Wat zou het schelen in vermogen en topsnelheid als ik m'n Golf4 2.8 V6 4motion laat tunen? (heeft standaard 204pk, 235km/u)

probeer het en je weet het :) heb je btw niet meer gegevens over je auto? :mrgreen:

Hier heb je alles ;) Hij is origineel.

Kenteken

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF; 4MOTION V6 150 KW
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2792 cm3
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.373 kg
Maximum massa voertuig 1.910 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 700 kg
- geremd 1.500 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 12 januari 2000
Datum eerste toelating 12 januari 2000
Datum aanvang tenaamstelling 21 oktober 2005

Vervaldatum APK 21 oktober 2006

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 jul 2006 20:46

Ligt eraan wát je allemaal wil laten tunen. Alleen softwarematig, of ook mechanisch. Er is heel veel mogelijk. Ik ken iemand met een seat leon met dezelfde motor als jouw golf, alleen heeft die rond de 450 pk :wink:

Das Jeroen Dik, de eigenaar van JD engineering een (chip) tuningbedrijf.

Mijn toledo is alleen gechipt en daardoor isie al 38 pk meer dan standaard. Met andere verstuivers en een grotere turbo kun je er zo nog is een pk of 30 meer uithalen.

Tdi's die standaard 150 pk zijn kunnen ze wel 230 pk uitpersen. En dan het koppel 8)

Maar de conclusie is dus zo ongeveer dat je uit een 2.8 vw blok wel dik 400 pk kunt krijgen :)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 06 jul 2006 22:12

Markie schreef:Ligt eraan wát je allemaal wil laten tunen. Alleen softwarematig, of ook mechanisch. Er is heel veel mogelijk. Ik ken iemand met een seat leon met dezelfde motor als jouw golf, alleen heeft die rond de 450 pk :wink:

Das Jeroen Dik, de eigenaar van JD engineering een (chip) tuningbedrijf.

Mijn toledo is alleen gechipt en daardoor isie al 38 pk meer dan standaard. Met andere verstuivers en een grotere turbo kun je er zo nog is een pk of 30 meer uithalen.

Tdi's die standaard 150 pk zijn kunnen ze wel 230 pk uitpersen. En dan het koppel 8)

Maar de conclusie is dus zo ongeveer dat je uit een 2.8 vw blok wel dik 400 pk kunt krijgen :)

Thanks voor de info, heb de site van JD engineering even bekeken, incl. de artikelen, die Dik is goed bezig.

Softwarematig schijnt niet zoveel op te leveren, wil je echt veel extra snelheid zul je aan de turbo moeten. Ik wil weleens weten wat zo'n geintje me zou kosten.

Wat ik wil is extra snelheid voor niet al teveel geld ;)

Edit: heb nu dus 204pk, diverse tuningsites geven aan dat er zo'n 20 pk te winnen valt, een kleine 10% dus, voor ongeveer 400 euro.

André

Berichtdoor André » 07 jul 2006 00:30

Cybercurse schreef:Wat ik wil is extra snelheid voor niet al teveel geld ;)
Heb je het rijbewijs A?
Daarmee kun je snelheid halen.......

André

Berichtdoor André » 07 jul 2006 13:52

De Datsun 2600 Z was voor die tijd een (1972) redelijk snelle auto.
Ik heb enkele van deze auto's bekeken, bijzonder apart.
Enkele gegevens: V6 2600cc, 205 Km/u, 0-100 9,3 sec, 161 PK
Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jul 2006 17:58

André schreef:De Datsun 2600 Z was voor die tijd een (1972) redelijk snelle auto.
Ik heb enkele van deze auto's bekeken, bijzonder apart.
Enkele gegevens: V6 2600cc, 205 Km/u, 0-100 9,3 sec, 161 PK

Da's wel een leuk ding, ja. Die had ik ook als speelgoedauto in mijn jonge jeugd.
Wat later hebben ze daar de 280 ZX van gemaakt.
De huidige Nissan 350 Z is er het beste mee te vergelijken, lijkt mij. Dat zal dan de hedendaagse representant ervan zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jul 2006 18:05

André schreef:
Cybercurse schreef:Wat ik wil is extra snelheid voor niet al teveel geld ;)
Heb je het rijbewijs A?
Daarmee kun je snelheid halen.......

Nou, inderdaad.
Vanmorgen had ik als opmaat voor de snelweg een paar leuke rechte stukken, afgewisseld door een bocht. Heb je dus een stuk volop acceleren, daarna volop remmen voor de bocht, motor plat leggen, en weer volop accelereren, etc. Geweldig!
Dan kun je nog eens leuk rijden!
Leeg was het niet op de weg. Van de vrachtwagen met 3 auto's achter zich had ik niet zo veel last, want die kon ik redelijk behendig inhalen. Maar in het tweede rechte stuk werden mijn snelheidsmogelijkheden ingeperkt door een auto op de baan. Goed, er achter door de bocht, en na de bocht gelijk inhalen, zodat er toch een motorwaardige acceleratie mogelijk was. Van het verkeer wat ik had ingehaald kon ik in mijn spiegels niets meer bekennen toen ik op de snelweg was. :D

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 07 jul 2006 22:53

Chiptunen e.d. lijkt allemaal wel leuk, je bespaart soms zelfs wat brandstof.
Denk er alleen wel aan, dat de standaard koppeling niet op het extra vermogen is gebouwd. In een golf met een andere motor, zit bijna altijd ook een andere koppeling
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2006 16:43

Heeft een AX gekocht :)
Mn vriend heeft em vandaag gehaald, en hij is dof rood, niet zo mooi, maar schijnt lekker te rijden.
Mag er pas maandag in rijden want hij 's nog onverzekerd...

En binnenkort is het doffe rood weg, en zit eht ding vol gekleurde bloemen ;) (als mn vriend tenminste mn ontwerp goedkeurd, anders vertiktie het em te spuiten ;) )

Binnenkort foto's :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”