Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 22 aug 2005 20:58

Kaw schreef:Ja, wel weer leuk, maar als ik weer als eerste met kritiek mag komen:
Je hele tekening (tenzij het een bewuste kunstkeuze is) moet in hetzelfde perspectief en je achtegrond sluit dus totaal niet aan bij de voorgrond, waardoor je tekening zo plat word als een kleutertekening.

kleutertekening :lol: vind ik een leuke term

ja..... kijk dat perspectief bij die vorige tekening was fout doordat ik later de achtergrond erbij heb getekend. Hier zit je met het probleem van de kustlijn die niet recht is, daardoor lastig, maar eigenlijk nog wel wat schuiner naar rechts had mogen liggen

het inkleuren ben ik zoals je ziet nog erg aan het proberen omdat je als snel een plat plaatje krijgt. (oja en haar jurk had natuurlijk eigenlijk ook recht naar beneden moeten lopen maar goed)
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 22 aug 2005 21:30

teken je ook weleens naar waarneming?

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 22 aug 2005 23:32

Nee niet letterlijk maar om iets te kunnen tekenen moet ik het object wel vaker gezien hebben. Bijvoorbeeld heb ik geprobeerd draken te tekenen maar dit blijft moeilijk, vooral een "realistische" kop tekenen is moeilijk omdat ik nog nooit een draak ben tegengekomen ;)
Ik wil nog steeds paarden kunnen tekenen, is leuk bij ridders enzo, maar dan zal ik eerst eens wat paarden in het echt moeten gaan bekijken(zie je niet zo veel hier in deze buurtgemeente van Den Haag).

Teken en/of schilder jij ook Sela?
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 23 aug 2005 06:58

ha nee, die kom je niet vaak tegen. hmm.. wel in films, zet je die stil..

ze zeggen dat er andere tekeningen uitkomen als je naar waarneming tekent. [90% kijken, 10% naar je tekening] enne.. je zou dan de ehh.. hoe zeg je dat: bijv. niet de arm tekenen maar de uitsparing tussen de arm als je je arm in je zij hebt ofzo.

miss t

Berichtdoor miss t » 05 sep 2005 22:12

Afbeelding

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 06 sep 2005 19:13

@miss t

Als ik het zie zeg ik mooi... maar ik vind het moeilijk om er echt wat op te zeggen doordat het een beetje abstract is ofzo
Afbeelding

miss t

Berichtdoor miss t » 06 sep 2005 19:49

Het was een heleboel gevoelens afreageren op een snelle opdracht van de academie... Toen het af was moest ik sterk denken aan het meisje met de parel van Vermeer...

Ik heb nooit meer zoiets gemaakt, daarom is het voor mij wel bijzonder.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 06 sep 2005 19:59

miss t schreef:Het was een heleboel gevoelens afreageren op een snelle opdracht van de academie... Toen het af was moest ik sterk denken aan het meisje met de parel van Vermeer...

Ik heb nooit meer zoiets gemaakt, daarom is het voor mij wel bijzonder.

Ik vind het ook wel eens leuk om een "gevoelstekening" te maken.... vaak zien mensen dan niet direct wat het is(of helemaal niet), maar dat maakt me dan niet uit want het is dan mijn tekening
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 sep 2005 20:03

Inderdaad... dat het van jou is.. en dat je het dan geen hout kan schelen wat een ander en van vind... zo herkenbaar :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sela

Berichtdoor sela » 07 sep 2005 06:35

miss t schreef:Afbeelding

ziet er lekker uit!
van vandaag zeg maar..

miss t

Berichtdoor miss t » 07 sep 2005 07:29

sela schreef:ziet er lekker uit!
van vandaag zeg maar..

?
:|

sela

Berichtdoor sela » 07 sep 2005 07:45

mmm..
had u een vraag?

misschien had ik ertussen moeten zetten:
en ook van vandaag

miss t

Berichtdoor miss t » 07 sep 2005 21:45

sela schreef:mmm..
had u een vraag?

misschien had ik ertussen moeten zetten:
en ook van vandaag

Nee... Het zal mijn overvolle hoofd wel zijn, maar ik vat niet wat je bedoelt te zeggen... Wat bedoel je met 'lekker'? En wat met 'ook van vandaag'?

Thanx for explaining ;) alvast

sela

Berichtdoor sela » 07 sep 2005 21:58

het beeld doet wat met me zoals het daar staat. de kleur, de vorm. 'n soort van fijn.
soms is wat je ziet wat ouderwets. maar dit ziet er hedendaags uit..
zo :| :P

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 07 sep 2005 22:59

sela schreef:het beeld doet wat met me zoals het daar staat. de kleur, de vorm. 'n soort van fijn.
soms is wat je ziet wat ouderwets. maar dit ziet er hedendaags uit..
zo :| :P

Sela ik moet zeggen dat je je soms wat vaag uitdrukt :) maar nu zeg je het duidelijk en ben ik het helemaal met je eens
Afbeelding

Terug naar “Archief”