johannes1 schreef:vj schreef:Post jij alleen in 'Religie'?
ik post overal, maar mijn reacties zijn hetzelfde hoor
Ik neem aan, dat je niet in al je posts over God begint?
Is dat hypocriet?
Moderator: Moderafo's
Voorde jood een jood en de griek een griek.johannes1 schreef:weet je wat hypocriet is de wereld wat willen geven want dat is wel fijn daar, maar ook een deel aan God te geven want ja dat hoort er ook maar bij. dat is hypocriet.
@mic schreef:Poolrev,
ik vol jouw redenering ff compleet niet.
Eerst zeg je dat God mensen bekeert.
Amen helemaal mee eens.
Een post later zeg je dat mensen moeten evangeliseren. Je geeft keurig uitleg waarom evangelisatie mensenwerk is maar bekering niet.
Ok ook helemaal mee eens.
Maar intussen draag je in je posts de gedachte uit dat als mensen op de eo jongerendag evangeliseren bekering mensenwerk wordt enzo?
Dat volg ik ff niet helemaal.
maar als ik je niet goed begrepen heb graag duidelijkheid.
@mic schreef:Nog ff de volgende quote:Als God iemand kan bekeren tijdens bijv. EOjd, waarom niet tijdens een of ander dance-event of een voetbalwedstrijd (op zondag) ofzo? Bij God is toch niets onmogelijk?
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is toch geen reden om het te laten. Voor God is het mogelijk om jouw in leven te houden zonder dat je eet of drinkt, maar dat is toch geen reden om maar niet te eten en te drinken. Voor de rest is de post nog net zo waar als je hem omdraait:
Als God iemand kan bekeren op een dance event of een voetbalwedstrijd, waarom dan niet op de EOjd?
Dus graag wat meer duidelijkheid over wat je nu bedoelt. Want als ik eerlijk ben staan er nu hier en daar wat leuke kreten die volledig onrelevant met elkaar in verband worden gebracht (als ze relevant zijn daar dus graag even uitleg bij)
Marnix schreef:En je moet in God geloven, niet alleen Hem kennen, dat is niet genoeg. Lees bijv. het verhaal in de Bijbel over de bloedvloeiende vrouw maar eens. Kende zij Jezus? Niet echt, maar ze geloofde vast in Hem, en dat is het belangrijkste toch?
Klopt, maar in een relatie met God is kennis ook nodig. Als iemand in God gelooft maar Hem niet kent is het belangrijk kennis op te gaan doen. Wellicht heeft die bloedvloeiende vrouw dat ook wel gedaan daarna.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten