eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:29

johannes1 schreef:
vj schreef:Post jij alleen in 'Religie'?

ik post overal, maar mijn reacties zijn hetzelfde hoor

Ik neem aan, dat je niet in al je posts over God begint?
Is dat hypocriet?
If you want world peace, fight for justice.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 20:29

lees mijn postings maar.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:30

Ik heb er veel van gelezen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 20:31

weet je wat hypocriet is de wereld wat willen geven want dat is wel fijn daar, maar ook een deel aan God te geven want ja dat hoort er ook maar bij. dat is hypocriet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:32

Je mag de wereld ook wat geven hoor...

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 mar 2004 20:34

johannes1 schreef:weet je wat hypocriet is de wereld wat willen geven want dat is wel fijn daar, maar ook een deel aan God te geven want ja dat hoort er ook maar bij. dat is hypocriet.
Voorde jood een jood en de griek een griek.

Wordt veranderd in uw denken hoeft niet noodzakelijk uitgelegd te worden als wodrt veranderd in uw uiterlijk
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 20:46

ik lees hier dat je geen 2 heren kan dienen. dat je moet kiezen of je de Heere wilt dienen of de Mammom. dus VJ je kan niet delen.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:48

Je hoeft niet iedereen die je wat geeft te dienen, Johannes...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 20:50

we dwalen af. en je wilt toch niet zien wat ik bedoel, dus we gaan weer over naar de eojd

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:51

Ik begrijp zeker wel wat je bedoelt, ik weet ook dat je geen gelijk hebt. En dat je bijbelteksten geen recht doet.

En dat heeft ook betrekking op de jongerendag.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 mar 2004 20:53

je weet ook dat je mij geen gelijk wilt geven. dit ging over hypocratie want daar begon je over. het heeft zeker betrekking op de jongerendag, ja.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 08 mar 2004 20:57

Ik weet dat ik je geen gelijk kan geven, want ik ben hier voor het recht, weet je wel :wink:

Ik bedoelde met mijn vraag of jij hypocriet was dit: Jij oordeelt bands omdat ze zowel seculiere als christelijke muziek hebben. Terwijl jij zogezegd ook seculier en christelijk post.
Ik zeg niet dat dat hypocriet is van jou, maar wel dat je even moet opletten.

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 08 mar 2004 21:58

@mic schreef:Poolrev,

ik vol jouw redenering ff compleet niet.
Eerst zeg je dat God mensen bekeert.
Amen helemaal mee eens.
Een post later zeg je dat mensen moeten evangeliseren. Je geeft keurig uitleg waarom evangelisatie mensenwerk is maar bekering niet.
Ok ook helemaal mee eens.
Maar intussen draag je in je posts de gedachte uit dat als mensen op de eo jongerendag evangeliseren bekering mensenwerk wordt enzo?

Dat volg ik ff niet helemaal.
maar als ik je niet goed begrepen heb graag duidelijkheid.

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Ik heb als het om de EOjd draait niet over dat evangeliseren daar betekent dat het mensenwerk is. Ik heb erg gemengde gevoelens als ik hetgeen op de EOjd gebeurt naast de Bijbel legt. Moeten wij (christenen) de boodschap van het geloof en God maar zo aanpassen naar de wereld zodat we zoveel mogelijk mensen met Hem in aanraking kunnen brengen? Het zou wel makkelijk zijn als God zich zou aanpassen naar de 'doelgroep'. Maar dat doet Hij niet, want God is eeuwig Dezelfde. Ik heb moeite met het bestempelen van de muziek als zijnde christelijk. zeker als ook een band als Normal Generation op o.a. de site van EOjd zelf wordt bestempeld (en geroemt) als een band die best wat successen heeft behaald in de 'seculiere' wereld. Dan krijg ik toch echt het idee, van waar draait het nou eigenlijk om? Tuurlijk is het een broodnodige zaak dat we de 'wereld' zoveel mogelijk en op zoveel mogelijke manieren in aanraking brengen met God en Zijn Woord. Maar moeten we dan zeggen dat God als het ware 'meegaat met de tijd'? Als we die muziek dan bestempelen als zijnde christelijk (wat ik me wel afvraag), waarom zouden we dan bijv. zelf geen moderne Bijbel gaan schrijven van deze tijd? Dat is in mijn ogen hetzelfde.

@mic schreef:Nog ff de volgende quote:
Als God iemand kan bekeren tijdens bijv. EOjd, waarom niet tijdens een of ander dance-event of een voetbalwedstrijd (op zondag) ofzo? Bij God is toch niets onmogelijk?

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat is toch geen reden om het te laten. Voor God is het mogelijk om jouw in leven te houden zonder dat je eet of drinkt, maar dat is toch geen reden om maar niet te eten en te drinken. Voor de rest is de post nog net zo waar als je hem omdraait:
Als God iemand kan bekeren op een dance event of een voetbalwedstrijd, waarom dan niet op de EOjd?

Dus graag wat meer duidelijkheid over wat je nu bedoelt. Want als ik eerlijk ben staan er nu hier en daar wat leuke kreten die volledig onrelevant met elkaar in verband worden gebracht (als ze relevant zijn daar dus graag even uitleg bij :wink:)

Ik zou zeggen kijk eens bij de daaropvolgende posts van mij, dan zie weet je hoe ik erover denk, dat we, als mensen, het daar niet op aan mogen laten komen.

Zo duidelijk allemaal? :wink:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 08 mar 2004 22:03

Marnix schreef:
En je moet in God geloven, niet alleen Hem kennen, dat is niet genoeg. Lees bijv. het verhaal in de Bijbel over de bloedvloeiende vrouw maar eens. Kende zij Jezus? Niet echt, maar ze geloofde vast in Hem, en dat is het belangrijkste toch?

Klopt, maar in een relatie met God is kennis ook nodig. Als iemand in God gelooft maar Hem niet kent is het belangrijk kennis op te gaan doen. Wellicht heeft die bloedvloeiende vrouw dat ook wel gedaan daarna.

Dat denk ik ook, anders was haar geloof in Hem niet echt. Het is belangrijk kennis van Hem op te doen maar als je niet echt gelooft, heeft dat geen zin. En ik weet dat als je echt in God gelooft, dat je een ongekende 'honger' gaat 'voelen' om Hem te leren kennen in al Zijn almacht en Goddelijkheid. Ja, en dan alleen leer je ook dat je door het geloof alleen zalig kan en zal worden.
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 mar 2004 00:16

@Poolrev Persoonlijk heb ik niet het gevol dat ik op de EOjd (ben er al 6 of 7x geweest) een andere boodschap te horen krijgen dan zondags in de kerk (Ned Herv). (de oude formuleringen worden niet gebruitk, maar kan dat kwaad). Ja de uiterlijke vorm is aangepast. Maar is dat erg? Is het niet voor de Jood een jood en een griek een griek. Wordt niet werelgelijkvormig maar veranderd in uw denken? Is dat niet de clou dat we anders moeten denken dan de wereld, niet dat we er anders uit moeten zien ofzo?

Het idee dat als je in de seculiere wereld suc6 maakt dat je niet echt evangeliserend/ christelijk (of hoe je het ook noemen wilt) vind ik wat vreemd? Waarom zou een christen niet iets kunnen maken wat de wereld mooi vind? Zijn schilderijen als die van Michelangelo niet topkunst, terwijl het toch superchristelijke kunst is? Mogen we geen dingen maken die de wereld mooi vind? Als je vader suc6 vol zakenman in de wereld is zie je dat toch ook als zegen van God en niet als een onchristelijk iets?

Maar als je serieus bang denkt dat er onwaarheden geleerd worden kan ik erin komen dat je er niet naar toe gaat. Maar pas op met oordelen over uiterlijke vormen. De Layout van het RD (of dit forum) is ook niet anders dan andere kranten (of fora) waar je de meest ranzige dingen tegenkomt. Het orgel was vroeger ook gewoon een werelds instrument, en david gebruikte ook gewoon dezelfde instrumenten dan de omliggende landen, dat was niet hetgene dat verschil maakte.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”