Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 20:48
beste cisca, je vroeg me waar je het letterlijk kunt vinden. er staat natuurlijk niet letterlijk in wat we wel mogen en niet mogen. maar als ik nu hier lees in leviticus 18:22 dat je niet bij een manspersoons mag liggen met bijligging van een vrouw en dat het een gruwel is en dan wil ik je meenemen naar leviticus 20:13 waar we ongeveer hetzelfde lezen, maar met toevoeging zij hebben beide een gruwel gedaan. vanuit man oogpunt dat ie met een man en vrouw gelegen heeft en vanuit vrouw oogpunt dat ze bij 2 mannen gelegen heeft. het is een gruwel en ze zullen er om gedood worden. in romeinen 1:27 en 28 lezen we: En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen
ik denk vrij duidelijk, cisca
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)