Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2007 19:24
Contact leggen, het is voor mij in feite gewoon: met de ander in gesprek gaan. Da's eigenlijk alles wat er wat mij betreft over te zeggen valt.
(En nee, contact leggen hoeft helemaal niet te maken hebben het het proberen te krijgen van een relatie. Er bestaan toch ook gewone contacten? Of laat ik het correcter zeggen: de regel is het gewone contact! Het bijzondere contact, de liefdesrelatie, is de uitzondering op die regel.)
Alleen is het lastige wel eens, dat er wel eens meisjes zijn, die zich wel erg beijveren voor oogcontact, maar dat ze de kant van het gewone verbale contact niet zo erg lijken te zien, zo komt het wel eens op mij over. Je krijgt dan moeilijk gewoon contact met ze. Daar heb ik wel moeite mee. Maar ja, daar is in feite ook wel weer een oplossing voor: gewoon niet teveel over nadenken, en de dingen maar laten gebeuren zoals ze gebeuren. Gewoon maar aanvaarden dat je er dan weinig mee beginnen kunt, en de aandacht op andere dingen richten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)