hettys schreef:Misschien dat in andere subfora mensen je begrijpen... Of mensen met dezelfde visie??
Nee, gewoon mensen met een totaal andere visie. Maar wel mensen die gewoon alles willen horen of lezen.
hettys schreef:HA HA HA. wat ben je toch grappig. Heb je wel tegen Harmonica gezegd dat het punt waar ie niet op ingaat fictief is? Omdat jij een valletje ging zetten?
Het is totaal niet fictief. Maar er zat wel een bepaald statement onder, waar Harmonica niet invliegt, maar jij wel.
hettys schreef:Het afserveren van gewone wetenschap over onze werkelijkheid heeft helemaal niets te maken met cliché's
Ok. Dan is het zwart-wit. Ik vind het een cliché. En als je zo door blijft gaan, dan is er geen macht ter wereld in staat om jou te overtuigen.
hettys schreef:Als jij gelooft dat de wereld niet meer of minder dan 10.000 jaar oud is, dan heeft dat consequenties, waar je blijkbaar geen zin in heb. Je draait er gewoon omheen.
Tuurlijk wel. creationisten verwerpen gewone wetenschap, net als holle-aarde aanhangers.
En dat het geloven in wetenschap als verklaring van de werkelijkheid ook consequenties heeft, daar draai jij omheen. Ik draai er niet omheen, ik trek die consequenties veel breder, maar jij blijft in dat afserveren van de wetenschap hangen. En dat is gewoon een leugen, creationisten serveren DUS niet de hele wetenschap af. Ook geen vindingen, maar wel een daar omheen hangende theorie.
hettys schreef:De aarde mag pas 6000 jaar bestaan. Wat was er vroeger daarom anders?
- De lichtsnelheid.
- de aanbouw van vulkaaneilandgroepen zoals we dat zien gebeuren
- het aangroeien en ontstaan van koraaleilanden. (die weer veranderden in fossiel koraal en de bewoonbaarheid van deze eilanden.
- kalksteenrotsen zijn zeer snel ontstaan (krijtrotsen die bestaat uit miljarden skeletjes van zeedieren)
- kalksteengrotten (duizenden kilometers) zijn (daarna) zeer snel ontstaan
- De stalagmieten en stalactieten zijn daarna vliegensvlug ontstaan
- Alle fossiele brandstoffen zijn in een tijdens de zondvloed ontstaan (alhoewel Noach al pek in de ark verwerkte)
- Alle edelstenen zijn zeer snel ontstaan
- Goud en zilver, koper brons en ijzer.
- We weten dat continenten gemiddeld 2 cm uit elkaar drijven. Vroeger was dat anders
- We weten dat Inktvissen Inktzakken hebben en bij gevaar inkt spugen. vroeger was dat anders.
- alle aanvalskenmerken bestonden dus nog niet zoals wij die nu zien.
- De spinnen sponnen nog geen web.
- De gebergten zijn binnen een jaar ontstaan.
- Zoutformaties zijn in een paar tellen ontstaan tijdens de zondvloed (google op Stef Heerema)
- rivierdalen zijn in een oogwenk uitgesleten
- gletsjerdalen idem
- Kilometers dik pakijs is pas van na de zondvloed.
enzovoorts. Niets in de natuur was 'vroeger' hetzelfde. We weten gewoon hoe ijs een heel gebergte kan uitslijten. En hoe lang dat duurt. Daar is geen enkele creationistische verklaring voor. En toch geloven ze dat die gletsjer dalen pas na de zondvloed zijn uitgesleten in bergen die plotsklaps tijdens de zondvloed zijn ontstaan.
Dat is gewoon precies hetzelfde als zeggen dat mars heel klein is en erg dichtbij.
O, nou snap ik waarom jullie mijn argument van de zondvloed niet kunnen gebruiken. Anders valt dit hele verhaal in duigen.
hettys schreef:Jij gebruikt camouflage kleuren, as usual, om lekker onduidelijk te zijn. zoals veel salamanders
Typisch dat het alleen voor jou onduidelijk is. En dan ook maar een deel van mijn verhaal. Waarom die scheidslijn????
](./images/smilies/eusa_wall.gif)